Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #165396:
A ako sa tá 1. trieda v tom dnešnom vlaku líši od druhej? Ja som tam videl sedadlá s rovnakým poťahom tiež po štyroch zoskupené.

Re #165397 Andy: Neviem aké vlaky myslíš, nevyznám sa v tom tak. Ja som to porovnal hlavne s rakúskym Talentom a tuším aj s maďarským.
Ešte spomeniem - Motorová jednotka Talent k prezenčným jazdám bola zapožičaná (pravdepodobne) od Francuzskej spoločnosti Keolis Group.
Táto spoločnosť pôsobí vo Francúzsku, Nemecku,Belgicku,Holandsku,Velkej Británií,Nórsku,Švédsku,Dánsku,Portugalsku, USA,Kanade,Austrálií a Alžírsku.
Okrem vlakov prevádzkuje aj električkovú aj autobusovú dopravu. Napr. električková sieť v austrálskom Melbourne, Vačšinu Autobusov v Stockholme.
A konkrétne vozidlo čo prišlo na Slovensko je zapožičané nejakej regionálnej prímestkej Berlínskej Linky ako bolo tu už spomenuté.
Reply on: no.ev.di. #165384:

Ja som bol tiež - včera aj dnes až do Komárna.
Moje dojmy: Súprava Talent samozrejme výborná, na úrovni. Klimatizácia -na moj vkus až moc pustená lebo po hodine a pol mi začalo byť aj chladno, ale to detail.
Čo je podstatnejšie -no neviem ako to od toho marca 2012 bude chodiť ale súčasné prezenčné jazdy nepovažujem za najlepšie riešenie. Vlak na trase Bratislava Komárno stál takmer všade, takže celá trasa 100km Bratislava - Komárno trvala až skoro 2 a pol hodiny. Toľko trvá pomály cestovanie Bratislava - Žilina pri dvojnásobnej vzdialenosti.
Čiže chcelo by to taký systém ako na trase Bratislava - Viedeň.
Mali by byť spoje, ktoré by na Trase Bratislava - Dunajská Streda a Dunajská Streda - Komárno stáli všade a k tomu ešte expresný spoj, ktorý by stál len na Bratislavských staniciach a potom už len v Dunajskej Strede a v Komárne. Inak sa na 2 a pol hodinové cestovanie ľudia vykašlú.
Dalšia vec je že vlaky možu byť neviem ako dobré a rýchle, keď nie je tomu prispôsobená trať, ktorá miestami akémukoľvek vlaku neumožňuje ísť viac ako 40km/h.
Obsadenosť vlakov - včera (26.4) na poobednom prezenčnom páre bolo ľudí celkom slušne. - všetci boli zvedaví a zrejme aj chceli ušetriť oproti spoju ZSSK ktorý šiel krátko predním.
Dnes(27.4) ráno ľudí až tak veľa nebolo iba zopár, ľudia sa začali viac zbierať až na úseku Dunajská Streda - Komárno - zrejme tými čo dochádzajú do Komárna za prácou.
Poobede som šiel nazad úsek Komárno Dunajská Streda až 15:37 riadnym spojom ZSSK. (-4 klasické "šukafóny"
? ) Ludí spočiatku dosť postupne vystupovali a pred Dunajskou Stredou už boli vo vozni traja ľudia. V D.S. som prestúpil zase na "Talent" z odchodom 17:05 a ten bol zase slušne plný.
Inak neviem či to bude až tak rentabilné pre RegioJet prevádzkovať spoje v hodinových až pol hodinavých intervaloch...ale uvidí sa. Toľko moje postrehy.
Reply on: 44 #165393:
Tá jednotka, čo sa tu prezentuje, je tiež už ojazdená, bolo to vidno napr. na vyšúchaných opierkach. Ale povedal by som, že na železničných vozidlách bežný človek nepostrehne nejaký 5-ročný vekový rozdiel, pokiaľ boli normálne udržiavané. Ono aj na tých terajších 810 nie je tak hrozný ich vek v zmysle nejakého opotrebovania, ale zastaralá koncepcia toho vozňa, ktorá nespĺňa požiadavky cestujúcich 21. storočia. 🙂
Reply on: Peon #165392:
Miesto rušňovodiča od priestoru pre cestujúcich je oddelené sklom napríklad aj v 840 a 425.
Reply on: Peon #165392:
To co je oznacene ako 1.trieda je samozrejme 1.trieda. Akurat pocas prezentaciek bolo jednotne cestovne 😉
Reply on: no.ev.di. #165390:
Na useku BA-DS sa vraj mozno rychlost zvysi.
Reply on: no.ev.di. #165386:
Nemec mal doprovod rusnovodica ZSSK. Vlakveduci boli tiez zo ZSSK.
Reply on: Peon #165392:
"K provozu na Slovensku firma využije pronajaté starší vlaky, výroba nových by totiž trvala další tři roky."

Tak to som zvedavy, ake? Snad nie nejake so starsim dizajnom... To je potom o com takato prezentacia dacoho, co tu ani nebudeme mat?
K REGIOJETU

Re #165384 no.ev.di.: Ja som bol iba v úseku Bratislava - Kvetoslavov. Tento Talent je požičaný z Nemecka (pravdepodobne z Berlína, lebo je tam mapka tamojšej MHD).

Je homologizovaný na Slovensku?? Zaujalo ma, že miesto pre rušňovodiča je od priestoru pre cestujúcich oddelené iba tmavým (normálne priehľadným) sklom.

Vtipné mi pripadá, že časť vysokopodlažnej časti vlaku je oddelená sklom a sklenenými dverami - označená ako 1. trieda. Reálne je to však 2. trieda. ?

Zaujímavý článok aj s videom: http://ekonomika.idnes.cz/video-jancura-testuje-na-slovensku-nove-vlaky-f4b-/eko-doprava.aspx?c=A110426_150433_eko-doprava_fih
Reply on: 810zssk #165374:
Myslel som vlaky cez deň. Zaujímavé, že na Silvestra / Nový rok v noci dali mimoriadne vlaky. To bola iniciatíva OBB?
Reply on: SORBN12 #165389:
on by šiel rýchlo keby na to bola trať. Otec robí u ZSSK a hovorí, že by radi jazdili rýchlejšie na trati 160 alebo aj inde, lenže čo narobíš so ŽSR, ktoré iba žerie peniaze a neinvestuje do tratí a priemerná rýchlosť na lokálnych tratiach je 35-45km/h?! ? ten vlak by aj šiel rýchlejšie, len by na to musel mať trať.
Reply on: no.ev.di. #165384:
Ano bol som ... no musim uznat ze Talent nesklamal ale myslel som si ze pojde rychlo. Ale musim pripojit aj kvalitka trate ktora nie je prave uchvatna
Reply on: Andy #165387:
virus najdeny - js downloader small... dakujem 😢
Reply on: 810zssk #165385:
aj zo ZSSK tam išli ľudia (aj otec), šoféroval to Nemec, lebo naši ešte nemajú skúšky na to. Perfektne to vyzerá, navyše to stojí oveľa lacnejší peniaz a je to homologizované vo väčšine európskych krajín, zatiaľ čo naše "bagety" sú drahšie ešte (vraj na tom zarába nejaký SNSák Móric) a nikde mimo SR s tým nemôžme jazdiť. Navyše je to stále to isté staré vozidlo. Ti môžem poslať na maila (aj ostatným, ak chcú) akú parádu za parádne výhodný peniaz nakúpili ČD. 33 motorových jednotiek pre regionálnu dopravu od Stadlera.
Reply on: no.ev.di. #165384:
Niekto urcite ano, kedze to vacsinou chodilo plne pri kapacite 140 miest na sedenie 🙂 inak podla poloha.vlaku.info to malo velmi slusny on-time performance (specialne pre Igorka :)), max meskanie bolo dnesnych 5 minut kvoli zmeskanej protiiducej suprave.
Bol niekto na predvádzacej jazde na trati Komárno - DS - BA?
Reply on: 810zssk #165381:
If you want blood... you´ve got it ? ? ? .
LIRe #165379 S499.1023: Prirodzené striedanie lingvistických kódov, za chvíľu tu máme portmanteau Slovlish ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.