medzi Račou a Ružinovom možno málo ľudí ale trebars z Pionierskej či Ursínyho ak niekto cestuje do Ružinova, prečo by to nevyužil? ? Tou linkou by cestovali tí čo cestujú s L3 na úseku Rača - Vazovova a L8 Ružinov - Vazovova + by ju využívali ľudia z Rače pri ceste na zast. Legionárska alebo Trnavské mýto a Ružinovčania pri ceste na Račianske mýto. Samozrejme, že sa to dá vykonať na prestup elina+Trnavské mýto (tbus/abus) a rovnako z Račka na Trnko ale trvá to všetko od 25 do 30min : http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=3825242e29ef21292e252a2f3033ef2f302523ea&z1k=1160&z2k=3324&mnp=2&mxp=30&mxpe=&np=5&rch=1&odpr=0&ns=15&datum=28.04.2011&cas=06.30
keby bola L16 v takejto podobe tak by to z Komisárok bez prestupu priamou električkovou linkou trvalo 26min, takže sa vyplatí oveľa viac rovnakú cestu vykonať priamou linkou za rovnaký čas, ako prestupovať pričom neušetríš viac ako 1min.
taká šanca nie je vôbec, lebo hlavnou prekážkou je absencia nízkopodlažných vozidiel a tiež by bolo potreba vykonať úpravy na niektorých zastávkach, t.j. spraviť z nich prestupné terminálny medzi električkovými linkami, keďže by pri jednej linke z Ružinova a jednej z Rače muselo oveľa viac ľudí prestupovať. Po MS by sa mala v lete uzavrieť Štefanovičova ul. a je dobrá príležitosť a slušná nádej vykonať nejaké zmeny v električkovom linkovaní a intervaloch :
intervaly :
- Po-Pi : 4:30-5:00 ► 20min, 5:00-6:00 ► 12min, 6:00-19:00 ► 8min, 19:00-21:00 ► 12min, 21:00-23:30 ► 20min
- So-Ne : 4:30-7:00 ► 20min, 7:00-21:00 ► 15min, 21:00-23:30 ► 20min
Trasy v návrhoch vyzerajú takto:
I. variant :
L2 : Hl.st. - Vazovova - ŽST Nové Mesto (TT)
L3 : Rača - Obchodná - Špitálska - Ružinov (TT)
L4 : Zlaté piesky - Špitálska - tunel - Karlova Ves (TT)
L9 : Ružinov - Obchodná - tunel - Dúbravka (TT)
L11(K2),12(TT),13(K2),17(K2) : bez zmeny
II. variant
to isté čo I. variant + L8 (iba RŠ cez šk.r.) : Ružinov - Obchodná - Špitálska - Ružinov (okruh, linka vznikne iba, ak na L3 budú nasadzované K2S)
III. variant
L2 : I. variant
L3 : Rača - Obchodná - Špitálska - ŽST Nové Mesto
L5 : Rača - Špitálska - tunel - Karlova Ves
L8 : II. variant
L9 : I. variant
L12,13,14,17 : bez zmeny
"v rámci BID sa možno dočkáme odolnejšieho tarifného vybavenia" - Mam silne pochybnosti o tomto tvrdeni. Najlepsie by bolo poslat cele Pittchove karty do minulosti...
Ja som rozhodne toho nazoru ze by tam vikendova rekreacna doprava mohla fungovat. Trebars len na trase Farskeho - Krasovskeho - Einsteinova - Viedenska cesta - Krasovskeho - Farskeho.
DP používa ešte stále afaik čipové karty, ktoré je možné narušiť magnetickým poľom pomerne ľahko. Že aj v Teheráne majú zrejme modernejšiu a lepšiu technológiu je vedľajšie (v rámci BID sa možno dočkáme odolnejšieho tarifného vybavenia), ale riešil by som to úplne s kľudom - ak by mi ju nedal, vyžadoval by som jeho číslo - ak by mi ho neposkytol, zapamätal by som si linku a čas a vystúpil by som - nech si s tou kartou robí čo chce, tebe by bola zrejme aj tak na nič. Ak si presvedčený, že si v práve, je dobré si za tým právom stáť - nenaťahovať sa s nimi a keď prekročia medz, tak byť prvý, ktorý zavolá políciu. A na Olejkársku by som zrejme nešiel, lebo by som tam nič nevyriešil a zrejme tiež hovoril zvýšeným hlasom. Zakúpil by som si len novú náhradnú kartu v najbližšej predajni DPB, e-mailom by som sa ohradil voči takémuto postupu a tých 5 Eur by nevideli. A doklad o zaplatení by som si uchoval pre prípadný súd, ktorý podľa môjho názoru nemôže byť za daných okolností rozhodnutý v ich prospech - ako cestujúci si si svoju povinnosť splnil.. ? Podobne sa riadim v prípade, že pri dverách do ktorých som nastúpil nefunguje označovač - v poriadku sa píše, že cestujúci je povinný si označiť lístok v najbližšom označovači - a ten ak nefunguje, tak sa vôbec neobťažujem k fungujúcemu (poriadok nehovorí o najbližšom fungujúcom ?) - pretože som si svoju povinnosť splnil a v prípade kontroly by mohli zavolať aj policaného prezidenta, ale doklad totožnosti by nevideli. Skrátka a dobre si netreba nechať hádzať zodpovednosť za nefungujúcu alebo zle fungujúcu techniku na seba.
len tak na okraj, je nejaká šanca, že by do Ružinova jazdila jedna linka s pravidelným intervalom a nie 3 linky, ktoré idú takmer naraz? (naposledy 14-16 odchod večer z Trn.Mýta s intervalom 5 a 15 minút...)
len tak na okraj, nie je nijaka sanca na zachovaie elektricky c. 16? respr. konecne som bola rada, ze prepojili racu a ruzinov, ale radost dlho nevydrzala. skuste pouvazovat. Vsak trate su, treba ich len vyuzit.
Pokiaľ si električenku pri sebe mal v čase kontroly a nefungovala, hoci fungovať mala a ty si tú kartičku, kde je nahratá nepoškodil, pokutu platiť podľa zákonov nemusíš. No dôležité je to, čo je napísané na tom bločeku od revízora. Ak je tam napísané, že si električenku nemal pri sebe, budeš musieť dokázať, že to tak nebolo.
Ve Švédsku by se něco takového stát nemohlo. Tam se stát vždycky postará v nouzi. Tam nikdo nespadne až pod hranici bídy. Nový režim na Slovensku (a nejen tam) má však jiné normy a tak, kdo ztratí práci jde velmi rychle na sociální dno, ze kterého nemá šanci se vyhrabat zpět. Sociální síť tak vůbec nefunguje. O gigantické nezaměstnanosti trvající 2 desetiletí ani nemluvě. O hladové emigraci do zahraničí taktéž ne. Takže revizoři tu jsou extrémně stresovaní ze ztráty práce, protože vědí, že je velmi snadné se dostat až na dno bezdomovectví, tak "loví", co to dá. Podbízením se levnou pracovní silou (rozuměj otrockou), podbízením se daňovými úlevami (rozuměj okrádání slovenské společnosti) a terorem sociálně slabých se ekonomický zázraky jednoduše nemůže dostavit. Což ovšem namodralé duté palice pravice nikdy nepochopí. A tak se stane, že v takové zemi se ministryně Asociálních věcí a NEpráce stane premiérkou.
Zvýšit jízdné? A za co? Za nové tramvajové a trolejbusové tratě? Za nové nízkopodlažní tramvaje a trolejbusy? Ani píď morálního práva na zvýšení jízdné není. Intervaly jsou taky výsměchem. Chtěl bych vidět, kdyby polovina těch, kteří přesedlali na IAD přestoupila zpátky na mhd, Tak asi vlajou lidi z prostředků jako v Indii z vlaků. Naopak by se měla cena snížit. Míním tím to zlodějské jízdné pro noční dopravu. To je unikát. 24hodinový lístek neplatí 24 hodin. Nebo to jezdí na nočních linkách speciální luxusní busy s barem, wc, obsluhou v ceně?
V pondelok ráno som cestoval do práce a stala sa mi nepríjemná vec. Išiel som linkou 93, na Hodžovom námestí nastúpili revízori, vytiahol som si električenku, rozprával sa s kolegyňou a čakal kedy príde revízor ku nám. Prišiel, ale moja električenka mu nefungovala, stroj nereagoval, nijak nepípal. Zobral si ju, riešil iných cestujúcich a keď som chcel na zástavke SAV vystúpiť, prišiel som za ním, nech mi ju dá. Kolegyňa vystúpila a čakala, že urobím to isté, ale dvere sa zavreli a on ma prinútil ísť na Hlavnú stanicu. Nevadilo mi to, neponáhlal som sa, nechcel som už prestúpiť na iný spoj, pracujem na Leškovej ulici, takže som to nemal ďaleko. Električenka však stále nefungovala, tak ma zadržal, začal byť arogantný, vypýtal si OP a vypísal mi pokutový blok. Bolo to pre mňa nepríjemné, nikdy som pokutu nedostal, na čierno nikdy necestujem a jeho hrubé správanie bolo tiež veľmi nevhodné. ALe to nechcem riešiť, zvykol som si, že revízori sú taký. Zvýšeným hlasom, ako na nejakého zlodeja mi len povedal, že ak mám doklad o zaplatení, mám sa ním ísť preukázať do DPB. Mám ho doma, takže som to nepovažoval za problém a chcel som odtiaľ čo najrýchlejšie odísť, tak som si zobral pokutový lístok a vystúpil. Ale potom som si všimol, že vlastne budem musieť zaplatiť aj tak 5 eur, pričom som nijak nepochybil, mám paltnú električenku, len som o tom nemal dokad, ale to že nefungovala, nie je môj problém. Netvrdím, že je to veľká suma, ale som pracovne vyťažený, ísť na Olejkársku zaberie čas, doteraz som tam nebol, musím to stihnúť do piatich pracovných dní? A čo ak by som doklad nemal? Neurobil so žiadnu chybu, ale ako cestujúci to považujem za šikanu zo strany dopravcu. Ako sa niečo také vôbec môže stať?
Ivan3