Len vozidlá nie sú. Navyše, je to doplnková linka počas výluk na tých dvoch radiálach (Račianskej a Ružinovskej). Keby to premávalo stále, aj popri jestvujúcich linkách, bol by to dosť veľký nárast kilometrov, na ktoré mesto nemá peniaze.
Ak Ti to vadí, z akého dôvodu si sa neohradil na mieste a nevyhučal mu na celý bus čo si o ňom a jeho správaní myslíš ? To by som nazval občianskym prístupom a nie tu vyplakávať na fóre, že by sa mali.. Kulové. Takíto psychopati sa nezvyknú uvedomiť ani na desiatom sedení u psychiatra. Riešenie = výpoveď a môže skúsiť ísť voziť niečo iné a nie ľudí. To znamená číslo voza, čas, zastávka, udalosť -> e-mail dopravného podniku (u nás je aj preto mnoho veci na pitchu, lebo sa ľudia nesťažujú). Ver tomu, že ak by takých e-mailov na tú istú osobu prišlo zopár, tak by s tým kreténom niekto niečo urobil.
veď to. v prvom prípade mohol odísť, v druhom prípade otvoriť tie dvere a časovo skrátiť nástup... neviem, či si riešili komplexy, alebo čo...
.
o dôchodcoch v špičke ponáhľajúcich sa do Lidla si myslím svoje (a vodiči asi taktiež), ale tu sa jednalo o poloprázdny nemeškajúci trolejbus a navyše obaja dôchodci pekne poďakovali
Inak vodiči na 207 by s mohli uvedomiť.
za posledný týždeň sa mi 2x stala v lokalite okolo hradu nasledovná vec
- najprv vodič počkal utekajúcu dôchodkyňu, počas jej "šprintu" reval na celý autobus "pridaj k***a" a keď nastúpila tak zreval "Poj****a rakovina" a potom celú cestu sám pre seba rozprával o "rakovinách"
- iný vodič zase stál na zastávke, keď pribehol dôchodca, ktorému zavrel pred očami dvere, ale nechal otvorené iné dvere. Dôchodca sa dobýjal do tých zavretých, ale vodič nechal otvorené len iné (predné) a krútil hlavou, že ho nepustí inými. Trvalo asi 30s kým dedulo zistil, že má ísť do iných dverí (predných) a tak pobehol k ním. Vodič ho v nich skoro pricvikol, dedulo poďakoval a na to vodič (zase na celú kabínu) "ale p***b sa ty starý k***t"
pripomeniem, že sa jednalo o dvoch rôznych vodičov vo veku 40 - 55 rokov. Zrovna dobrú vizitku DPB nerobia... a ani mestu a Slovensku...
jednalo sa o čas v sedle, v t-buse málo ľudí a nemeškal
Tak to mu nerozumím, protože autobusy SA nikde na žádné trase nekonkurují vlakům ČD, které vykonávají zcela jiné funkce. Tak skutečně nevím, co srovnáváš. Napiš mi trasu SA, kde konkuruje ČD a kde si lidé vybírají mezi těmito druhy dopravy, Já o žádné nevím.
povedzme, že je lepšie mať namiesto L3 a 8 na Hl.st. s tým, že pol dňa vozia vzduch jednu linku, ktorá prepraví to jadro cestujúcich na Vazovovu kam väčšina cestuje týmito linkami. Veď dobre vieš, že zastávam iný systém liniek než toto čo máme dnes. ?
a čím by si to riešil - platba mobilom ? ? Aj keď napr. scan datamatrixových kódov by k jednotným cestovným lístkom s magnetickým prúžkom a bezkontaktným čipovým kartám bola skvelá vychytávka. No ja prosto verím, že sa v BA dožijem čítačiek u vodiča či turniketov na staniciach - ich umiestnenie je zrejme to jediné čo na tom celom treba vymýšľať - podobných systémov fungujú na okolí desiatky.. ? A mimochodom, dobre viem, prečo som vo vete použil slovo "možno" ?
medzi Račou a Ružinovom možno málo ľudí ale trebars z Pionierskej či Ursínyho ak niekto cestuje do Ružinova, prečo by to nevyužil? ? Tou linkou by cestovali tí čo cestujú s L3 na úseku Rača - Vazovova a L8 Ružinov - Vazovova + by ju využívali ľudia z Rače pri ceste na zast. Legionárska alebo Trnavské mýto a Ružinovčania pri ceste na Račianske mýto. Samozrejme, že sa to dá vykonať na prestup elina+Trnavské mýto (tbus/abus) a rovnako z Račka na Trnko ale trvá to všetko od 25 do 30min : http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=3825242e29ef21292e252a2f3033ef2f302523ea&z1k=1160&z2k=3324&mnp=2&mxp=30&mxpe=&np=5&rch=1&odpr=0&ns=15&datum=28.04.2011&cas=06.30
keby bola L16 v takejto podobe tak by to z Komisárok bez prestupu priamou električkovou linkou trvalo 26min, takže sa vyplatí oveľa viac rovnakú cestu vykonať priamou linkou za rovnaký čas, ako prestupovať pričom neušetríš viac ako 1min.
taká šanca nie je vôbec, lebo hlavnou prekážkou je absencia nízkopodlažných vozidiel a tiež by bolo potreba vykonať úpravy na niektorých zastávkach, t.j. spraviť z nich prestupné terminálny medzi električkovými linkami, keďže by pri jednej linke z Ružinova a jednej z Rače muselo oveľa viac ľudí prestupovať. Po MS by sa mala v lete uzavrieť Štefanovičova ul. a je dobrá príležitosť a slušná nádej vykonať nejaké zmeny v električkovom linkovaní a intervaloch :
intervaly :
- Po-Pi : 4:30-5:00 ► 20min, 5:00-6:00 ► 12min, 6:00-19:00 ► 8min, 19:00-21:00 ► 12min, 21:00-23:30 ► 20min
- So-Ne : 4:30-7:00 ► 20min, 7:00-21:00 ► 15min, 21:00-23:30 ► 20min
Trasy v návrhoch vyzerajú takto:
I. variant :
L2 : Hl.st. - Vazovova - ŽST Nové Mesto (TT)
L3 : Rača - Obchodná - Špitálska - Ružinov (TT)
L4 : Zlaté piesky - Špitálska - tunel - Karlova Ves (TT)
L9 : Ružinov - Obchodná - tunel - Dúbravka (TT)
L11(K2),12(TT),13(K2),17(K2) : bez zmeny
II. variant
to isté čo I. variant + L8 (iba RŠ cez šk.r.) : Ružinov - Obchodná - Špitálska - Ružinov (okruh, linka vznikne iba, ak na L3 budú nasadzované K2S)
III. variant
L2 : I. variant
L3 : Rača - Obchodná - Špitálska - ŽST Nové Mesto
L5 : Rača - Špitálska - tunel - Karlova Ves
L8 : II. variant
L9 : I. variant
L12,13,14,17 : bez zmeny
"v rámci BID sa možno dočkáme odolnejšieho tarifného vybavenia" - Mam silne pochybnosti o tomto tvrdeni. Najlepsie by bolo poslat cele Pittchove karty do minulosti...
Ja som rozhodne toho nazoru ze by tam vikendova rekreacna doprava mohla fungovat. Trebars len na trase Farskeho - Krasovskeho - Einsteinova - Viedenska cesta - Krasovskeho - Farskeho.
DP používa ešte stále afaik čipové karty, ktoré je možné narušiť magnetickým poľom pomerne ľahko. Že aj v Teheráne majú zrejme modernejšiu a lepšiu technológiu je vedľajšie (v rámci BID sa možno dočkáme odolnejšieho tarifného vybavenia), ale riešil by som to úplne s kľudom - ak by mi ju nedal, vyžadoval by som jeho číslo - ak by mi ho neposkytol, zapamätal by som si linku a čas a vystúpil by som - nech si s tou kartou robí čo chce, tebe by bola zrejme aj tak na nič. Ak si presvedčený, že si v práve, je dobré si za tým právom stáť - nenaťahovať sa s nimi a keď prekročia medz, tak byť prvý, ktorý zavolá políciu. A na Olejkársku by som zrejme nešiel, lebo by som tam nič nevyriešil a zrejme tiež hovoril zvýšeným hlasom. Zakúpil by som si len novú náhradnú kartu v najbližšej predajni DPB, e-mailom by som sa ohradil voči takémuto postupu a tých 5 Eur by nevideli. A doklad o zaplatení by som si uchoval pre prípadný súd, ktorý podľa môjho názoru nemôže byť za daných okolností rozhodnutý v ich prospech - ako cestujúci si si svoju povinnosť splnil.. ? Podobne sa riadim v prípade, že pri dverách do ktorých som nastúpil nefunguje označovač - v poriadku sa píše, že cestujúci je povinný si označiť lístok v najbližšom označovači - a ten ak nefunguje, tak sa vôbec neobťažujem k fungujúcemu (poriadok nehovorí o najbližšom fungujúcom ?) - pretože som si svoju povinnosť splnil a v prípade kontroly by mohli zavolať aj policaného prezidenta, ale doklad totožnosti by nevideli. Skrátka a dobre si netreba nechať hádzať zodpovednosť za nefungujúcu alebo zle fungujúcu techniku na seba.
len tak na okraj, je nejaká šanca, že by do Ružinova jazdila jedna linka s pravidelným intervalom a nie 3 linky, ktoré idú takmer naraz? (naposledy 14-16 odchod večer z Trn.Mýta s intervalom 5 a 15 minút...)
len tak na okraj, nie je nijaka sanca na zachovaie elektricky c. 16? respr. konecne som bola rada, ze prepojili racu a ruzinov, ale radost dlho nevydrzala. skuste pouvazovat. Vsak trate su, treba ich len vyuzit.
ufo