O kvalite nehovorím, ale zeleň to je, to sa odškriepiť nedá. A mám pochopenie pre ľudí, ktorí bývajú v panelákoch a pri prechádzke s dieťaťom či psom im aj takáto "nekvalitná" zeleň pripadá ako rajská záhrada.
Niekto spomínal, ale neviem čo je na tom pravdy, že to mali byť 15 metrové autobusy, ale netuším či je to pravda alebo pribudnú ďalšie 18 metrové autobusy.
Boli centrálne rozjazdy z nám.SNP - ak sa dobre pamätám, 0.40, 1.40, 2.40 a 3.35. Na hlavnú stanicu chodili 134, 138 a 139, ale myslím, že na niektorých z nich nie všetky spoje.
Uznesenie bolo úplne prekopané. Kapitoly A-E zostali, ale ich obsah bol výrazne pozmenený, a myslím, že k lepšiemu.
Z bodu A zostalo, že berie na vedomie predložený materiál Návrh realizácie Nosného systému mestskej hromadnej dopravy v Bratislave a v jej regióne, z C vypadli termíny. Do B sa doplnilo slovo „trvalej“ a vynechalo sa „v povrchovom/rozkývanom variante“ – aby sme si nezarúbali cestu k iným riešeniam, ak by sa ukázali vhodnejšie. Do D pribudla požiadavka na to, že trať musí byť bezkolízna a tam, kde budú križovatky, musí byť preferencia, a tiež požiadavka na posúdenie, či by nebolo možné, aby prijímateľom boli ŽSR a mesto sa tak vyhlo spolufinancovaniu. (Myslím, že by tento variant nebol šťastný, ale samotné posúdenie a porovnanie výhod a nevýhod by nemuselo byť na škodu, dokonca naopak.) Objavila sa tam aj požiadavku, že do ceny musia byť zahrnuté všetky náklady – aj na vozidlá, aj na prípadné protihlukové steny či okná.
Do bodu E4 pribudla požiadavka, že návrh zmien a doplnkov ÚP musí byť vypracovaný tak, aby električková trať nebola impulzom pre výstavbu v okolí Chorvátskeho ramena (= žiaden 7 km bulvár).
Suma sumárum, uznesenie bolo schválené v znení, ktoré lepšie uspokojí tak priaznivcov električky, ako aj priaznivcov zachovania zelene okolo Chorvátskeho ramena.
Ámos