Na Obchodnej ul. na tej strane ako je McDonald je nejaká stavba a žeriav. Dnes podvečer sm tam videl aj dispečera. Neviete prečo? Nemal som dojem, že by tá stavba alebo stavebné mechanizmy nejako obmedzovali električky..
O gyrobusoch a podobných somarinách som čítal v knihách, čo vyšli pred dvadsiatimi rokmi a dodnes sa z toho nič do bežnej premávky nedostalo. A práve Nitra je jedným z tých miest, kde by sa tie trolejbusy jednak uživili a jednak je terén na ne viac než vhodný. ?
ibaže PKO nám ani Ftáčnik asi nezachráni už. Arogantný investor (aká paralela s naším predošlým primátorom) sa rozhodol, že ho zbúra. Takže Ďurkovský zavŕšil svoje pôsobenie v Bratislave ozaj triumfálne. Nebolo by od veci, keby sa dostal do basy, lebo to čo tu vykonal on a tá Karloveská zberba nemá snáď v histórií mesta obdoby ? alebo keby konečne dostal guľku medzi oči on a nie furt tí nesprávni ľudia, plne by si ju zaslúžil chrapúň KDHácky úchylný ☠
Podľa môjho skromného názoru sú hybridy slepá ulička. Zatiaľ jediné, čo sa javí perspektívne, sú vodíkové (či už priamospaľujúce alebo palivovočlánkové) pohony. A myslím, že dnes vybudovaný trolejbusový systém by sa ešte do ich rutinného zavedenia stihol v pohode vyžiť do úplného opotrebovania.
To bolo myslené skôr všeobecne, v BA a v iných mestách, kde už t-busy sú, by sa rozvíjať malo, ako som napísal. Ale stavať v nejakom meste napr. NR teraz fungl nový systém je blbosť, lebo životnosť dráhy a pevných trakčných zariadení je taká dlhá, že kým skončí, hybridné busy budú pravdepodobne bežná vec.
1) Máš pocit, že v Bratislave by sa jednalo o budovanie "fungl nového t-bus systému"?
2) Ad "nepovažujem za vhodné": Möžeme spraviť takú dohodu - ja si dám do spálne nepretržite bežiaci zastaralý elektromotor a ty napretržite bežiaci najmodernejší spaľovací motor CNG EURO5 EEV a budeme si každé ráno porovnávať zdravíie, dobre ? ?
Ešte raz: Trolejbusy by mali byť rozvíjané v mestách, kde už sú, na silných dopravných prúdoch a je jedno, či na rovine, či v kopcoch. No, dúfam, že ma neukameňujete happy , vzhľadom na CNG busy a pokusy s hybridnými pohonmi, budovanie fungl nového t-bus systému nepovažujem za vhodné.
Trolejbusy by mali byť rozvíjané v mestách, kde už sú na silných dopravných prúdoch a je jedno, či na rovine, či v kopcoch. No, dúfam, že ma neukameňujete ? , vzhľadom na CNG busy a pokusy s hybridnými pohonmi, budovanie fungl nového t-bus systému nepovažujem za vhodné.
Mne sa práveže pozdáva ten projekt že MČ platí za vykonávanie odhŕňania. Len pochybujem, že by to u nás niekto praktizoval (myslím tým nejaký MiÚ). S tou zmenou zákona by to bol väčší problém treba by spísať asi veľkú petíciu na žiadosť zmeny daného zákona nakoľko v Česku ak si dobre pamätám ho inicioval samotný poslanec čo sa v SR určite nestane.
1) A čo je na tom zlé, keď mesto ZA ÚPLATU necháva niekoho vykonávať svoju činnosť? Mimochodom, je to za metre, nie paušálne.
2) Takže keď štát/VÚC/obec nevie, tak sa to na***e na hlavu občanom? Upratovať cudzí chodník zadarmo, pričom keď ho chce užívať, tak mu štát/VÚC/obec nič veru neodpustí? To je podľa mňa bezprávny stav a je potrebné ho odstrániť.
Len doplním ten môj bod o citáciu z Posúdenia širších dopravných vzťahov a dopravnej obsluhy územia vypracovaného Ing. Morávkom.
"Nová prepojovacia komunikácia a presun zastávok E MHD do priestoru medzi Vazovovu a Fazuľovú odstránia súčasné nedostatky a kolízne body pri pohybe vozidiel v území a umožnia nové úpravy na Vazovovej v priestore medzi školami."
Takže priamo tento dokument odporúča presun zastávok (hovorí v množnom čísle, takže zrejme obojmerne). Keďže som sa zatiaľ stretával len s kladnými hodnoteniami práce Ing. Morávka (a teda verím že počas svojho života toho vyprodukoval viac než dosť a jeho názory boli vysoko hodnotené osatnými ľuďmi v odbore), pokladám jeho stanoviska ďaleko odbornejšie ako názory typu "ja si myslím".
Re #158106 Martin: Joooj, len ty tam máš zmes jednosmeriek a z toho väčšinu (podľa mňa zbytočne - lebo nevidím v tom žiadny prínos) v úplne opačnom smere než dnes. Pritom by to šlo oveľa jednoduchšie. Naviac, ten úsek vôbec nemusí byť pre IAD uzatvorený, stačí keď sa tam vybuduje niečo ako v Brne na Kounicovej alebo Táborskej. (čo tu bolo aj prezentované).
ešte aby som ti objasnil, tak najideálnejšie by bolo mať zastávku Floriánske nám. pred daňovým úradom obojsmerne v prípade zavedenia električkového linkovania s menším počtom liniek a kratšími intervalmi, takže tá zastávka keby bola riešená ako v Brne, že IAD počká kým električka odíde, tak by to bolo super a navyše perspektívne riešenie do budúcna a motivácia pre ľudí aby nechali auto na nejaké víkendové jazdy na chatu keď ide celá rodina a nie, že ocinko sám ide z domu autom a zvyšok rodiny MHD alebo prípadne zoberie ešte jedného člena ak to časovo a miestom sedí.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023