1) A čo je na tom zlé, keď mesto ZA ÚPLATU necháva niekoho vykonávať svoju činnosť? Mimochodom, je to za metre, nie paušálne.
2) Takže keď štát/VÚC/obec nevie, tak sa to na***e na hlavu občanom? Upratovať cudzí chodník zadarmo, pričom keď ho chce užívať, tak mu štát/VÚC/obec nič veru neodpustí? To je podľa mňa bezprávny stav a je potrebné ho odstrániť.
Len doplním ten môj bod o citáciu z Posúdenia širších dopravných vzťahov a dopravnej obsluhy územia vypracovaného Ing. Morávkom.
"Nová prepojovacia komunikácia a presun zastávok E MHD do priestoru medzi Vazovovu a Fazuľovú odstránia súčasné nedostatky a kolízne body pri pohybe vozidiel v území a umožnia nové úpravy na Vazovovej v priestore medzi školami."
Takže priamo tento dokument odporúča presun zastávok (hovorí v množnom čísle, takže zrejme obojmerne). Keďže som sa zatiaľ stretával len s kladnými hodnoteniami práce Ing. Morávka (a teda verím že počas svojho života toho vyprodukoval viac než dosť a jeho názory boli vysoko hodnotené osatnými ľuďmi v odbore), pokladám jeho stanoviska ďaleko odbornejšie ako názory typu "ja si myslím".
Re #158106 Martin: Joooj, len ty tam máš zmes jednosmeriek a z toho väčšinu (podľa mňa zbytočne - lebo nevidím v tom žiadny prínos) v úplne opačnom smere než dnes. Pritom by to šlo oveľa jednoduchšie. Naviac, ten úsek vôbec nemusí byť pre IAD uzatvorený, stačí keď sa tam vybuduje niečo ako v Brne na Kounicovej alebo Táborskej. (čo tu bolo aj prezentované).
ešte aby som ti objasnil, tak najideálnejšie by bolo mať zastávku Floriánske nám. pred daňovým úradom obojsmerne v prípade zavedenia električkového linkovania s menším počtom liniek a kratšími intervalmi, takže tá zastávka keby bola riešená ako v Brne, že IAD počká kým električka odíde, tak by to bolo super a navyše perspektívne riešenie do budúcna a motivácia pre ľudí aby nechali auto na nejaké víkendové jazdy na chatu keď ide celá rodina a nie, že ocinko sám ide z domu autom a zvyšok rodiny MHD alebo prípadne zoberie ešte jedného člena ak to časovo a miestom sedí.
Sommelier and Valec..nahajte ho tak , demagoga...mozno su s lollooom alias elina v plytkom tunely ...rodina ? ? ..pripadne je clenom fanklubu zdruzenia domovnikov ?
máš aspoň akú takú predstavu o nákladoch na automat a prístrešky oproti nákladom na výhybku ? Keď cestujem električkou, tak vždy idem najalej čo to do smeru ide a prestupujem aj 2, 3 krát či dôjdem pešo a väčšionou to býva rýchlejšie ako keby som čakal na jeden z priamych spojov. S tým porovnávaním linky 3 s 201, 61 a 74 si ukázal, že nemáš schopnosť racionálne uvažovať.
1. Zastávka je preložená na trvalo, v mieste pôvodnej bude výjazd z garáží.
4. Z Ružinova ide na stanicu len 8 (dobre, na dalo by sa na Záhradníckej prestúpiť na 201), na Obchodnú len 9. Obdobne z Vajnorskej. Čiže mám si 11-19 minút čakať na ďalší spoj, či môžem pohodlne prestúpiť na Floriánskom? Osobne som v poslednej dobe na Floriánskom prestupoval viac krát ako na Trnavskom.
5. Preferovať treba tie električky, ktoré práve na križovatke stoja. Napr. na smer Radlinského - Americké námestie stačí električke voľno v priemere len raz za 3 minúty (teda menej ako dnes). V ostatnom čase, teda keď tam žiadna nestojí môže byť o to dlhší čas pre priamy smer.
6. V predmetnej lokalite je dostatok ulíc, dokonca aj šírkovo vyhovujúcich, že obslužná doprava má kadiaľ obísť, aj keby ten úsek pred daňový bol len pre MHD. A tranzit tam nemá čo hľadať.
1. pokiaľ viem, zastávka bola preložená dočasne počas výstavby nová Mýtna cca na 2 roky, potom sa má vrátiť do pôvodného priestoru,
2. linky 7 a 17 skutočne nechodia spolu, o tom dobre viem, 17 zahusťuje dopravu v rannej špičke a 7 poobede,
3. ručná výhybka, no keď DPB má na to, aby investoval do vybudovania "dočasnej" zastávky, do automatu na predaj lístkov a vybudovania prístreškov, určite nájde financie aj na elektrickú výhybku, ktorá nájde uplatnenie aj po návrate zastávky späť do pôvodného priestoru Vazovova, ja osobne by som uvítal vybudovanie prístreškov aj na viacerých iných zastávkach električiek,
4. argument prestupov: od Trnavského mýta je dostatok spojov: na stanicu chodí 2 a 8; na obchodnú ide 9; do centra mesta 1, 4, 14; do Karlovej Vsi a Dúbravky idú 1, 4 a 9, kto bude odtiaľto kvôli prestupu cestovať na Floriánske nám., keď má takúto ponuku spojov ??? a od Račianskej dtto, na hlavnú stanicu ide 3, alebo sa realizuje prestup na Račianskom mýte na 201, 61 alebo 74, je to ešte rýchlejšie ako 3-jkou, a rýchlejšie ako prestup na 2, alebo 8 na Floriánskom nám.; do mesta zase ide priamo 5 a 11, v čase špičky 7 resp. 17; preto tento argument „prestupu“ jednoducho neobstojí, nemá váhu a je pochybný,
5. preferencia električiek na križovatke Floriánske nám., tu ktoré električky chceš preferovať? 7, 11 a 17 ktoré blokujú ostatné električky v priamom smere? potom budú tak pre zmenu viac blokované električky v protismere; odklonenie 7, 11 a 17 cez Vazovovu ul. je najlepším riešením pre zrýchlenie dopravy cez križovatku na Floriánskom nám.,
6. odbočenie áut doľava z Mýtnej na Imricha Karvaša vôbec nie je vzhľadom na hustotu dopravy také jednoduché, však to potvrdzuje vyjadrenie: „Co uz neplati o opacnom smere, kde je doprava vcelku intenzivna, najma preto, ze Mytna je jednosmerna v opacnom smere...“ tá „intenzívna doprava“ ide predovšetkým od nám. Slobody cez spomínanú križovatku,
7. cestujem pravidelne MHD a roky si kupujem štvrťročný predplatný lístok, autom do tejto lokality takmer nechodím, a auto využívam najmä cez víkendy, keď je interval spojov HMD riedky,
8. ďakujem všetkým, že si článok prečítali a aj tým, ktorí tu reagovali.
Ale obmedzili ju len na niektoré časti no jedno mesto (teraz si nespomeniem, ktoré alebo to možno bola len mestská časť) založilo zaujímavý projekt, kde každý občan čo sa prihlási dostane 2000 Kč mesačne za to, že uprace jemu pridelený chodník. Osobne si myslím, kebyže sa i na Slovensku tento zákon zmení a všetka údržba prejde na mesto a mestské časti tak by nebola absolútne vykonávaná. V Karlovej Vsi určite nie keď už len teraz sa vyhovárajú na iných pritom k ich nehnuteľnosti je ten chodník najbližšie.
no na mňa tak nepôsobia. Obetujem ten pohľad na troleje za rachodiate naftové a CNG motory. Trolejbusy sú dosť tiché a s nulovými emisiami. To iba trtkovia čo podporujú naftovú lobby forsírujú autobusy a výrobcov autobusov, lebo síce stoja menej ako t-busy no v celkovom dôsledku na nich ušetrí dopravca.
Urcite by som nerusil existujuce trate. Ale v nekopcovitom terene by som uprednostnil elektricku pred tbusom. Ale vravim ze priorita je riesenie dopravy pre dochadzajucich. A to je vlak. Vlak spojit s obcami bez vlakovej obsluhy autobusom. A v obciach, kde je casova dostupnost vlaku horsia, ako cesta iad/mhd v idealnych podmienkach, vlak ignorovat uplne - zamerat sa na p+r. Elektricka by mala byt nosna. Pokial nebude, bude menej stabilna, ale stale lepsie ako ine druhy dopravy. Skoda, ze nie je v ba nejaky elektrickovy obchvat s prioritnou obsluhou eknomickeho centra ba - tzv. CBD
na tom prípade zastávky Vazovova je bizardné to, že ľudia si sťažujú, že musia prejsť 100m ale vôbec ich netrápi vzdialenosť zastávky Jesenského od Nám. SNP a Kamenného nám. alebo tá diera medzi Mariánskou a Odborárskym námestím ? niekedy je lepšie ľudí nepočúvať, lebo tí sú tak zkostnatelí a neadaptabilní na zmeny, že nad tým rozum stojí. Chráň boh DPB, keď sa prečíslujú trolejbusy do radu 20-199 ? čo to bude kriku a zas napíše Slávik niečo ako "óda na 21" ?
v Pressburgu? to snáď nemyslíš vážne veď by "Nick" skolaboval ?
Re #158086 TeBeCe: "Na keru rit tam maju kamerovy dohlad" keď im nevadí, že im cez tunel jazdia autá, čo ich je po nejakých cencúľoch... ?
Re #158090 S499.1023: "od zastávky Vazovova na Vazovovej je to naozaj veľmi blízko" ? odporúčam poslať Borišincovi na ODP, ktorý silou-mocou musí mať zastávku na Vazke
a jeden OT - dnes montujú druhý prístrešok na Floriánskom, tak snáď už čoskoro budú eliny stáť v pôvodnej polohe
ešte by ma zaujímalo, pre prípad, žeby sa Bratislava rozhodla pre obmedzenie t-busovej dopravy iba na kopcovité časti + nejaké trate na rovine v centre pre spojenie, tak porovnanie : Napr. dajme tomu, že by sme namiesto t-busov na L201 a 202 mali CNG autobusy. Aké by boli náklady na prevádzku t-busov na týchto tratiach vrátane trolejí a aké by boli pri CNG autobusov?
áno, bohužiaľ ... otec vie aký to je imbecil, že síce tie jeho úvahy o vlaku niesú zlé ale chlapík si to predstavuje ako Hurvínek vojnu. Nepovedal ani to, že úsek - odbočka Parndorf - Petržalka - Filiálka sme si iba my vylobovali, lebo pôvodne a vlastne aj bez zmeny stále je priorita projekt trať Paríž - Viedeň - Budapešť a toto je iba taká malá odbočka, ktorú sme si my vydupali. Otázne je ako sa k tomu EÚ postaví a ako sa k tomu postavia naši "odborníci" lebo pri takomto postupe, keď chcú ešte aj električku mariť, vidím realizáciu stavby na roky 2020-30. A okrem toho sa dostal v nejakých voľbách do zastupiteľstva, alebo neviem kam takže chmuľo poberá dva platy a rozširuje ešte tie drby.
Martin