Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: AAA #158115:
Ešte raz: Trolejbusy by mali byť rozvíjané v mestách, kde už sú, na silných dopravných prúdoch a je jedno, či na rovine, či v kopcoch. No, dúfam, že ma neukameňujete happy , vzhľadom na CNG busy a pokusy s hybridnými pohonmi, budovanie fungl nového t-bus systému nepovažujem za vhodné.
Reply on: no.ev.di. #158099:
Trolejbusy by mali byť rozvíjané v mestách, kde už sú na silných dopravných prúdoch a je jedno, či na rovine, či v kopcoch. No, dúfam, že ma neukameňujete ? , vzhľadom na CNG busy a pokusy s hybridnými pohonmi, budovanie fungl nového t-bus systému nepovažujem za vhodné.
Reply on: TeBeCe #158086:
Nemalo sa toto tou rekonštrukciou odstrániť?
Reply on: luky133 #158112:
Pokial viem, tak aj na Slovensku to chce vlada zmenit.
Reply on: S499.1023 #158109:
Mne sa práveže pozdáva ten projekt že MČ platí za vykonávanie odhŕňania. Len pochybujem, že by to u nás niekto praktizoval (myslím tým nejaký MiÚ). S tou zmenou zákona by to bol väčší problém treba by spísať asi veľkú petíciu na žiadosť zmeny daného zákona nakoľko v Česku ak si dobre pamätám ho inicioval samotný poslanec čo sa v SR určite nestane.
Reply on: Martin #158096:
To preto, lebo tvoje jednosmerky nemali žiaden zmysel.
Reply on: Nick #158101:
Mohol by si odpovedať, či si zamestnancom ŽSR, ZSSK alebo ZSSKC, prípadne či si vojakom z povolania? Potrebujem to pre svoj súkromný prieskum.
Reply on: luky133 #158100:

1) A čo je na tom zlé, keď mesto ZA ÚPLATU necháva niekoho vykonávať svoju činnosť? Mimochodom, je to za metre, nie paušálne.
2) Takže keď štát/VÚC/obec nevie, tak sa to na***e na hlavu občanom? Upratovať cudzí chodník zadarmo, pričom keď ho chce užívať, tak mu štát/VÚC/obec nič veru neodpustí? To je podľa mňa bezprávny stav a je potrebné ho odstrániť.
Reply on: Valec #158102:
Len doplním ten môj bod o citáciu z Posúdenia širších dopravných vzťahov a dopravnej obsluhy územia vypracovaného Ing. Morávkom.

"Nová prepojovacia komunikácia a presun zastávok E MHD do priestoru medzi Vazovovu a Fazuľovú odstránia súčasné nedostatky a kolízne body pri pohybe vozidiel v území a umožnia nové úpravy na Vazovovej v priestore medzi školami."

Takže priamo tento dokument odporúča presun zastávok (hovorí v množnom čísle, takže zrejme obojmerne). Keďže som sa zatiaľ stretával len s kladnými hodnoteniami práce Ing. Morávka (a teda verím že počas svojho života toho vyprodukoval viac než dosť a jeho názory boli vysoko hodnotené osatnými ľuďmi v odbore), pokladám jeho stanoviska ďaleko odbornejšie ako názory typu "ja si myslím".

Pre info, dokument nájdete tu: http://eia.enviroportal.sk/dokument.php?id=21725

Re #158106 Martin: Joooj, len ty tam máš zmes jednosmeriek a z toho väčšinu (podľa mňa zbytočne - lebo nevidím v tom žiadny prínos) v úplne opačnom smere než dnes. Pritom by to šlo oveľa jednoduchšie. Naviac, ten úsek vôbec nemusí byť pre IAD uzatvorený, stačí keď sa tam vybuduje niečo ako v Brne na Kounicovej alebo Táborskej. (čo tu bolo aj prezentované).
Reply on: Nick #158101:
ešte aby som ti objasnil, tak najideálnejšie by bolo mať zastávku Floriánske nám. pred daňovým úradom obojsmerne v prípade zavedenia električkového linkovania s menším počtom liniek a kratšími intervalmi, takže tá zastávka keby bola riešená ako v Brne, že IAD počká kým električka odíde, tak by to bolo super a navyše perspektívne riešenie do budúcna a motivácia pre ľudí aby nechali auto na nejaké víkendové jazdy na chatu keď ide celá rodina a nie, že ocinko sám ide z domu autom a zvyšok rodiny MHD alebo prípadne zoberie ešte jedného člena ak to časovo a miestom sedí.
Reply on: Valec #158102:
Usek pred DU len pre MHD som navrhoval aj ja a tu v diskusii mi to aj dnesni zastancovia zmietli ako sprostost. Len pre zaujimavost tu je ten moj povodny navrh http://www.hovawarty.sk/documents/radlinskeho-studia.pdf
Ja si rád prečítam aj iné názory, ale nebudem nikoho napádať len preto, že s jeho názorom nesúhlasím. ?
Sommelier and Valec..nahajte ho tak , demagoga...mozno su s lollooom alias elina v plytkom tunely ...rodina ? ? ..pripadne je clenom fanklubu zdruzenia domovnikov ?
Reply on: Nick #158101:
máš aspoň akú takú predstavu o nákladoch na automat a prístrešky oproti nákladom na výhybku ? Keď cestujem električkou, tak vždy idem najalej čo to do smeru ide a prestupujem aj 2, 3 krát či dôjdem pešo a väčšionou to býva rýchlejšie ako keby som čakal na jeden z priamych spojov. S tým porovnávaním linky 3 s 201, 61 a 74 si ukázal, že nemáš schopnosť racionálne uvažovať.
Reply on: Nick #158101:

1. Zastávka je preložená na trvalo, v mieste pôvodnej bude výjazd z garáží.
4. Z Ružinova ide na stanicu len 8 (dobre, na dalo by sa na Záhradníckej prestúpiť na 201), na Obchodnú len 9. Obdobne z Vajnorskej. Čiže mám si 11-19 minút čakať na ďalší spoj, či môžem pohodlne prestúpiť na Floriánskom? Osobne som v poslednej dobe na Floriánskom prestupoval viac krát ako na Trnavskom.
5. Preferovať treba tie električky, ktoré práve na križovatke stoja. Napr. na smer Radlinského - Americké námestie stačí električke voľno v priemere len raz za 3 minúty (teda menej ako dnes). V ostatnom čase, teda keď tam žiadna nestojí môže byť o to dlhší čas pre priamy smer.
6. V predmetnej lokalite je dostatok ulíc, dokonca aj šírkovo vyhovujúcich, že obslužná doprava má kadiaľ obísť, aj keby ten úsek pred daňový bol len pre MHD. A tranzit tam nemá čo hľadať.

?
1. pokiaľ viem, zastávka bola preložená dočasne počas výstavby nová Mýtna cca na 2 roky, potom sa má vrátiť do pôvodného priestoru,
2. linky 7 a 17 skutočne nechodia spolu, o tom dobre viem, 17 zahusťuje dopravu v rannej špičke a 7 poobede,
3. ručná výhybka, no keď DPB má na to, aby investoval do vybudovania "dočasnej" zastávky, do automatu na predaj lístkov a vybudovania prístreškov, určite nájde financie aj na elektrickú výhybku, ktorá nájde uplatnenie aj po návrate zastávky späť do pôvodného priestoru Vazovova, ja osobne by som uvítal vybudovanie prístreškov aj na viacerých iných zastávkach električiek,
4. argument prestupov: od Trnavského mýta je dostatok spojov: na stanicu chodí 2 a 8; na obchodnú ide 9; do centra mesta 1, 4, 14; do Karlovej Vsi a Dúbravky idú 1, 4 a 9, kto bude odtiaľto kvôli prestupu cestovať na Floriánske nám., keď má takúto ponuku spojov ??? a od Račianskej dtto, na hlavnú stanicu ide 3, alebo sa realizuje prestup na Račianskom mýte na 201, 61 alebo 74, je to ešte rýchlejšie ako 3-jkou, a rýchlejšie ako prestup na 2, alebo 8 na Floriánskom nám.; do mesta zase ide priamo 5 a 11, v čase špičky 7 resp. 17; preto tento argument „prestupu“ jednoducho neobstojí, nemá váhu a je pochybný,
5. preferencia električiek na križovatke Floriánske nám., tu ktoré električky chceš preferovať? 7, 11 a 17 ktoré blokujú ostatné električky v priamom smere? potom budú tak pre zmenu viac blokované električky v protismere; odklonenie 7, 11 a 17 cez Vazovovu ul. je najlepším riešením pre zrýchlenie dopravy cez križovatku na Floriánskom nám.,
6. odbočenie áut doľava z Mýtnej na Imricha Karvaša vôbec nie je vzhľadom na hustotu dopravy také jednoduché, však to potvrdzuje vyjadrenie: „Co uz neplati o opacnom smere, kde je doprava vcelku intenzivna, najma preto, ze Mytna je jednosmerna v opacnom smere...“ tá „intenzívna doprava“ ide predovšetkým od nám. Slobody cez spomínanú križovatku,
7. cestujem pravidelne MHD a roky si kupujem štvrťročný predplatný lístok, autom do tejto lokality takmer nechodím, a auto využívam najmä cez víkendy, keď je interval spojov HMD riedky,
8. ďakujem všetkým, že si článok prečítali a aj tým, ktorí tu reagovali.
Reply on: S499.1023 #158088:
Ale obmedzili ju len na niektoré časti no jedno mesto (teraz si nespomeniem, ktoré alebo to možno bola len mestská časť) založilo zaujímavý projekt, kde každý občan čo sa prihlási dostane 2000 Kč mesačne za to, že uprace jemu pridelený chodník. Osobne si myslím, kebyže sa i na Slovensku tento zákon zmení a všetka údržba prejde na mesto a mestské časti tak by nebola absolútne vykonávaná. V Karlovej Vsi určite nie keď už len teraz sa vyhovárajú na iných pritom k ich nehnuteľnosti je ten chodník najbližšie.
Reply on: Ike #158098:
no na mňa tak nepôsobia. Obetujem ten pohľad na troleje za rachodiate naftové a CNG motory. Trolejbusy sú dosť tiché a s nulovými emisiami. To iba trtkovia čo podporujú naftovú lobby forsírujú autobusy a výrobcov autobusov, lebo síce stoja menej ako t-busy no v celkovom dôsledku na nich ušetrí dopravca.
Reply on: no.ev.di. #158084:
odpudivo 🙂

Urcite by som nerusil existujuce trate. Ale v nekopcovitom terene by som uprednostnil elektricku pred tbusom. Ale vravim ze priorita je riesenie dopravy pre dochadzajucich. A to je vlak. Vlak spojit s obcami bez vlakovej obsluhy autobusom. A v obciach, kde je casova dostupnost vlaku horsia, ako cesta iad/mhd v idealnych podmienkach, vlak ignorovat uplne - zamerat sa na p+r. Elektricka by mala byt nosna. Pokial nebude, bude menej stabilna, ale stale lepsie ako ine druhy dopravy. Skoda, ze nie je v ba nejaky elektrickovy obchvat s prioritnou obsluhou eknomickeho centra ba - tzv. CBD
Reply on: kecho #158095:
na tom prípade zastávky Vazovova je bizardné to, že ľudia si sťažujú, že musia prejsť 100m ale vôbec ich netrápi vzdialenosť zastávky Jesenského od Nám. SNP a Kamenného nám. alebo tá diera medzi Mariánskou a Odborárskym námestím ? niekedy je lepšie ľudí nepočúvať, lebo tí sú tak zkostnatelí a neadaptabilní na zmeny, že nad tým rozum stojí. Chráň boh DPB, keď sa prečíslujú trolejbusy do radu 20-199 ? čo to bude kriku a zas napíše Slávik niečo ako "óda na 21" ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.