Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Emo #157780:
Je menšie zlo ako hérečka, rozhodne nie je menšie zlo ako Budaj. Až začne Smer, a.s. pod cenou likvidovať tie posledné zvyšky mesta, ktoré ešte nerozkradla Ďurkova squadra, tak si spomeň.
Reply on: Jezo #157783:
tak na zjazde na Šafko by bolo promile 52,41 na dĺžke 105m a potom na dĺžke 125m pred križovatkou už iba 21,70 promile.
Reply on: no.ev.di. #157785:
Úplne triviálne, najmä keď máš pozdĺžne rezy. Je to obyčajný pomer rozdielu výšok k vodorovnej vzdialenosti tých dvoch bodov. Teda keď si tam nakreslíš pravouhlý trojuholník, ktorého preponou bude meraná naklonená rovina, z nižšieho bodu vedieš vodorovnú čiaru (jedna odvesna) a z vyššieho zvislú (druhá odvesna), tak pomer zvislej (kratšej) odvesny k vodorovnej (dlhšej) je sklon. Inými slovami, je to tangens uhla meranej roviny voči vodorovnej rovine. Na záver to, samozrejme, vynásobíš 1000, aby to to vyšlo v promile.
(Teda napr. pri uhle 45 stupňov je sklon 1000 promile.)
Reply on: Jezo #157783:
ako sa dá vypočítať sklon v promile? Mám tie pozdĺžne rezy tam, ale rád by som si to vyrátal sám len neviem nikde nájsť vzorec
Reply on: no.ev.di. #157775:
v DNV 0 Smer 0 SNS 0 HZDS.... čo ma nesmierne teší. Som ale zvedavý, na koho sa budú vyhovárať, keď sa z toho dna, kde sa teraz DNV nachádza, neodrazíme ?
Reply on: no.ev.di. #157781:
Podla povodneho zameru z roku 2004 (pred teoriou o nadvlaku a hybride) mal byt sklon na Safarikovom namesti 42,6 ‰. Na porovnanie maximum v Bratislave je na konci Karlovej vsi vo velkosti 57,5 ‰ a rovnake elektricky v Prahe jazdia po tratiach so sklonom cez 70 ‰. Viac tuna: http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=73971
Reply on: no.ev.di. #157772:
co ma ZSSK s projektom TEN-T??? Spravca a investor vystavby zeleznicnych trati na Slovensku je pokial viem vylucne ZSR... ZSSK je osobny zeleznicny dopravca vyuzivajuci trate ZSR...
Reply on: S499.1023 #157778:
to je práve to, že mi nepovedal aké číslo lebo si nepamätá. Ja som mu povedal, že rád by som videl čísla a výpočty. V zime to sťažujú mokré a namrznuté koľaje, to je jasné snáď nie? Ale s tým stúpaním moc neverím, aspoň teda zatiaľ nie, kým neuvidím čísla a nedám sem na porovnanie nech to niekto porovná so stúpaniami napr. na tratiach v Prahe či Brne.
Reply on: S499.1023 #157748:
Ftáčnik rozhodne nie je ideálny, ale z tých troch je to to najmenšie zlo. ?
Reply on: kecho #157762:
No ale komukolvek by si pripisal sucet ich hlasov, tak poriadie nezmenis.
Reply on: no.ev.di. #157772:
Aké KONKRÉTNE stúpanie - v promile - tam podľa tvojho otca vznikne a aké stúpanie je podľa neho električka schopná prekonať v zime a aké v lete?
Reply on: no.ev.di. #157775:
Lebo "Smer" ?
Reply on: S499.1023 #157761:
To zalezi od toho co od neho ocakavas 😉
Som inak vrcholne zhnusený z Petržalky, nechápem ako sa našlo tak veľa blbcov čo mohli voliť Bajana ? silne mi pripomína Harabina a Ivanka Lexu ešte z čias silnej postavy ? už jak som ho videl po Petržalke vylepeného a nikoho iného, tak mi došlo, že ľudia sú tak tupí, že ho budú voliť iba preto, že sa im vyškieral do ksichtu (konkrétne mal veľký plagát rovno pred zastávkou Nám. hraničiarov). Tiež inak nechápem ako sa môže stať starostom Petržalky, keď tu nemá už ani trvalý pobyt. ?
Reply on: 810zssk #157741:
nuž veru Weigl a Fábor by tam neboli od veci... ale čo už ?
Reply on: 810zssk #157741:
ale teší ma, že náš model Braňo Záhradník zaklapol papulou naprázdno ? môže sa predvádzať na móle a diktovať ľuďom v KV čo majú nosiť ?
Reply on: Martin Fundárek #157767:
keďže mi otec robí na ZSSK tak som s ním o tom hodil reč... Konali sa rôzne zasadnutia na tie témy, preberala sa aj električka. Pri električke je vraj ten problém, že ak sa Starý most dvihne o 1m vraj bude na zjazde na Šafko také stúpanie, že to nie je možné pre električku vytiahnúť hore, teda určite v zime bude problém s tým, keď ešte bude plná ľudí. Na druhej strane by nás ale električka vyšla lacnejšie ako S-Bahn z toho dôvodu, že mesto musí z nákladov na vybudovanie tunela ako aj trate cez Petržalku dať 30% nákladov, čo by pri celkovej cene projektov presiahlo náklady na električku. A ja sa teraz teba pýtam, čo je pravdy na tom stúpaní na Starý most, ako je to možno riešiť a či tam nebude problém s adhéziou. Navyše podľa môjho názoru čo sa týka realizácie projektu TEN-T, tak určite začiatok stavebných prác je v nedohľadne, resp. poriadne ďaleko, takže spustenie prevádzky do roku 2015 je nereálne a podľa mňa sa dovtedy nezačne ani stavať. Pri električke je reálne aby sme do roku 2015 mali trať až po Janíkov dvor ak neostane iba pri predvolebných namotávkach.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: S499.1023 #157761:
S takým zastupiteľstvom, aké Bratislava (tradične) tupo stranícky zvolila (30 zo 45 za SDKÚ plus prívesky), asi Ftáčnik skutočne veľa nedosiahne.
Reply on: Petto #157765:
presne si to trafil. tu je vidieť, aká bola "informovanosť" vo volebných miestnostiach o odstúpených. Fór je v tom, že dvaja dostali viac hlasov ako Panis ?

btw. nebudem si cucať čísla z prsta:
http://app.statistics.sk/kv2010/sr/tab10.jsp?lang=sk&sr=2&obvod=100

a tu sú MČ:
http://app.statistics.sk/kv2010/sr/tab10.jsp?lang=sk&sr=2&obvod=101
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: peter007 #157673:
Nemožno generalizovať. Preprava vlakom je lacnejšia a ekologickejšia, ale len tam, kde je dostatočný dopyt po preprave. Nemyslím, že sólo šukafón je lacnejší povedzme zo Zohora do Záhorskej Vsi, než by bol autobus. V niektorých reláciách by minibus bol aj ekologickejší, než prestarnutý poloprázdny motorák.
O väčšej pravidelnosti vlakov nemá zmysel diskutovať dovtedy, kým sa nepodarí ZSSK urobiť pravidelný interval na osobných vlakoch aj niekde inde, než na izolovaných systémoch typu TEŽ či TREŽ.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.