Je menšie zlo ako hérečka, rozhodne nie je menšie zlo ako Budaj. Až začne Smer, a.s. pod cenou likvidovať tie posledné zvyšky mesta, ktoré ešte nerozkradla Ďurkova squadra, tak si spomeň.
Úplne triviálne, najmä keď máš pozdĺžne rezy. Je to obyčajný pomer rozdielu výšok k vodorovnej vzdialenosti tých dvoch bodov. Teda keď si tam nakreslíš pravouhlý trojuholník, ktorého preponou bude meraná naklonená rovina, z nižšieho bodu vedieš vodorovnú čiaru (jedna odvesna) a z vyššieho zvislú (druhá odvesna), tak pomer zvislej (kratšej) odvesny k vodorovnej (dlhšej) je sklon. Inými slovami, je to tangens uhla meranej roviny voči vodorovnej rovine. Na záver to, samozrejme, vynásobíš 1000, aby to to vyšlo v promile.
(Teda napr. pri uhle 45 stupňov je sklon 1000 promile.)
v DNV 0 Smer 0 SNS 0 HZDS.... čo ma nesmierne teší. Som ale zvedavý, na koho sa budú vyhovárať, keď sa z toho dna, kde sa teraz DNV nachádza, neodrazíme ?
Podla povodneho zameru z roku 2004 (pred teoriou o nadvlaku a hybride) mal byt sklon na Safarikovom namesti 42,6 ‰. Na porovnanie maximum v Bratislave je na konci Karlovej vsi vo velkosti 57,5 ‰ a rovnake elektricky v Prahe jazdia po tratiach so sklonom cez 70 ‰. Viac tuna: http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=73971
co ma ZSSK s projektom TEN-T??? Spravca a investor vystavby zeleznicnych trati na Slovensku je pokial viem vylucne ZSR... ZSSK je osobny zeleznicny dopravca vyuzivajuci trate ZSR...
to je práve to, že mi nepovedal aké číslo lebo si nepamätá. Ja som mu povedal, že rád by som videl čísla a výpočty. V zime to sťažujú mokré a namrznuté koľaje, to je jasné snáď nie? Ale s tým stúpaním moc neverím, aspoň teda zatiaľ nie, kým neuvidím čísla a nedám sem na porovnanie nech to niekto porovná so stúpaniami napr. na tratiach v Prahe či Brne.
Som inak vrcholne zhnusený z Petržalky, nechápem ako sa našlo tak veľa blbcov čo mohli voliť Bajana ? silne mi pripomína Harabina a Ivanka Lexu ešte z čias silnej postavy ? už jak som ho videl po Petržalke vylepeného a nikoho iného, tak mi došlo, že ľudia sú tak tupí, že ho budú voliť iba preto, že sa im vyškieral do ksichtu (konkrétne mal veľký plagát rovno pred zastávkou Nám. hraničiarov). Tiež inak nechápem ako sa môže stať starostom Petržalky, keď tu nemá už ani trvalý pobyt. ?
keďže mi otec robí na ZSSK tak som s ním o tom hodil reč... Konali sa rôzne zasadnutia na tie témy, preberala sa aj električka. Pri električke je vraj ten problém, že ak sa Starý most dvihne o 1m vraj bude na zjazde na Šafko také stúpanie, že to nie je možné pre električku vytiahnúť hore, teda určite v zime bude problém s tým, keď ešte bude plná ľudí. Na druhej strane by nás ale električka vyšla lacnejšie ako S-Bahn z toho dôvodu, že mesto musí z nákladov na vybudovanie tunela ako aj trate cez Petržalku dať 30% nákladov, čo by pri celkovej cene projektov presiahlo náklady na električku. A ja sa teraz teba pýtam, čo je pravdy na tom stúpaní na Starý most, ako je to možno riešiť a či tam nebude problém s adhéziou. Navyše podľa môjho názoru čo sa týka realizácie projektu TEN-T, tak určite začiatok stavebných prác je v nedohľadne, resp. poriadne ďaleko, takže spustenie prevádzky do roku 2015 je nereálne a podľa mňa sa dovtedy nezačne ani stavať. Pri električke je reálne aby sme do roku 2015 mali trať až po Janíkov dvor ak neostane iba pri predvolebných namotávkach.
Martin Fundárek