Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: frenky #157016:
povodne to bolo asi este viac, pretoze od 1.4.1976 premaval po trase DNV cihelna - BAZ - Agatova -
Saratovska - Harmincova - Stara Dubravska - Pri Suchom mlyne - Mlynska dolina - tunel - Kapucinska - Sturova - Stary most - Cunovo.
Nevie mi niekto pomôcť nájsť grafikom a viac info v angličtine o light-rail systéme (Bybannen) v Nórskom meste Bergen?
Reply on: Ttom #157067:
este okolo roku 1994/1995 sa vyuzivalo na odstavenie pracovneho vozna, ak sa dobre pamatam.
Reply on: kubo_99 #156938:
V prvopočiatkoch existencie linky 117 premávala len z Petržalky na Vazovovu, do Rače až neskôr. A v Petržalke v posledných rokoch niekoľko krát zmenila konečnú.

Re #156948 kubo_99: V posledných rokoch už 116 bola vedená tiež priamo po nadjazde, akurát zostali nejaké spoje okolo Matadorky (kedy skončili neviem, ich náhradou bola zastávka Ševčenkova).

Re #156949 810zssk: Boli tam až do začiatku výstavby objektu Vajnorská 98.

Re #156995 & #157003 TeBeCe: V jednej z máp čo mám doma je zakreslená trolejbusová linka (tuším vtedy ešte (2)13) cez ulice Pri habánskom mlyne, Pri Suchom mlyne na Limbovú a Vlársku. Či tam naozaj jazdila neviem, ale na ul. Pri Suchom mlyne je možno okrem trakčných stĺpov vidieť aj napájací bod.

Re #157049 810zssk: Lebo to bola linka skúšobná a dočasná. Zriadená kvôli tomu, že z Dúbravky sa "ťažko" cestovalo na Kramáre (najmä potom, čom im zrušili priame spojenie linkou 37).

Re #157055 Vladimír: Len pre doplnenie, linka 352 premávala v 16 min. intervale.
inak, a pamata sa niekto kedy presne boli zrusene vyhybky a troleje k trianglu hanulova?
Reply on: S499.1023 #157063:
Ja som sa ale nehádal o časoch z pred roku 1995, ja som povedal, že jednoducho L213 jazdila po Hodžko v časoch tesne pred zmenou v roku 2000, takže som nehovoril, že tak jazdila celú dobu a nehovoril som ani, že tak jazdila keď si ty s jazdil s ňou
Reply on: Peon #157062:
Hej, 37 šla na Pražskú kvoli kĺbakom... oficiálny dôvod bol ten, že kĺb na Kramáre nemôže pravidelne jazdiť..a okrem iného sa v centre rozšírila trolejbusová sieť, a tak 37mičku v relácií Karadžičova - Šancová - Kramáre nahradila trolejbusová linka 211
No ona bývalatradične natrieskaná aj predtým, keďbola sólo (z 3DP).. alepotom sa spravila reorganizácia výpravy resp. sa podarilo ušetriť toľko kĺbov, že ju začala vypravovať 1DP (s kĺbakmi)
A nezrušili ju, akurát ju rozdelili.. na tase Dúbravka - Centrum ju nahradila 34ka a od Krížnej až na vtedajšiu konečnú Technopol 78mička.... stalo sa tak k 30.6.1997 - prvej veľkej zmene v súivslosti so zavedením oblastného označovania ..
Reply on: Peon #157062:
hej, tak si to aj ja pamatam, ze na nu nasadili ik 280 a tak prestala chodit cez kramare..ale uz mi to pride ako by to bolo pred 100 rokmi...a preco ta kapacita nepostacovala-neviem, to si fakt nepamatam (mal som vtedy 6 r.) ? mozno byvala plna v 5rzke
Reply on: no.ev.di. #157058:
A keďže si to Dunčík nepamatá, tak to neexistovalo ? .
Reply on: Ttom #157050:
Prečo bola 37-ka presmerovaná cez Pražskú (smerom do Petržalky zachádzkou okolo Vojenskej nemocnice kvôli prestupu na trolejbusy)? Mne sa zdá, že dôvodom bolo nasadzovanie kĺbových vozidiel na ňu, pre ktoré nie sú Kramáre vhodné - predtým boli kraťase. Prečo však 37-ka zrazu kapacitne nepostačovala? Neskôr ju aj tak zrušili..
Reply on: no.ev.di. #157057:
Keď nevieš s kým a o čom sa rozprávaš, tak radšej zatvor tlamu. Keďže som sedával "tam úplne vpredu", tak asi viem, kade som jazdil.
Tak som sa bol teraz vecer prejst po ulici Pri Habanskom mlyne. Skutocne je ta ulica nezvykle siroka v porovnani s okolitymi - aj hlavnymi - ulicami. Siel som od Brnianskej a hned na zaciatku hore, kde vyustuje na Brniansku su po kazdej strane zastavkove niky. Dokonca na nich teraz neparkovali ani auta. Ulica ide v rovnakej sirke az po krizovatku s Gastanovou a potom este kusok za nou. Bola tma, ale zdalo sa mi, ze tam aj vidim daco ako stlp na trolejove vedenie. Vsetko to je krasne vidiet na www.mapy.sk - kde je lepsia ortofotomapa ako ma Google.
Podla vsetkeho sa tam skutocne pocitalo s nejakym druhom (najskor trolejbusmi) MHD. Ta sirka ulice a tie niky tomu zodpovedaju.
Reply on: Vladimír #157053:
chceš mi tlačiť do hlavy kaleráby, že interval 15minút cez pracovné dni na L203 a 207 stačí? Je veľmi ľahké byť proti tomu názoru ale teda povedz aký máš ty názor, v akom intervale by mala aká t-bus linka premávať. Keď som tu dlhší čas naspäť, chcel zavádzať zmeny v t-bus linkách, tak sa tu zdvihla vlna nevôle a obhajovalo sa tu aj to, že jednotný interval je dobrý. Takže prosím, namiesto odporovania mne, navrhni ty, v akom intervale by malo čo premávať, prípadne môžeš aj trasy nové navrhnúť.
Reply on: Vladimír #157053:
práve to obdobie kedy bola L312 skrátená po Hodžko si ja pamätám, lebo skôr mi tá MHD bola ukradnutá... či pre potešenie pána Igora som mal od narodenia behať okolo MHD asi ?

Re #157037 S499.1023: tu máš link kedy bola L213 skrátená! Ja som povedal iba to, že si pamätám, že L213 bola pred zmenami roku 2000 vedená iba v trase Koliba - Hodžko nejaký čas, aký som nevedel, ale priznal som, že možné je, že L213 premávala na Búdkovú, lebo skorší stav si nepamätám, iba o hentom viem. Snáď sa pán milostiví neurazí, že som sa nezaujímal o MHD hneď ako som prišiel na svete v 1988 ale som si to dovolil až o 12 rokov neskôr ?

http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=17225&idg=553&gi=20&gn=20&gs=e&gsd=
Reply on: S499.1023 #157037:
vieš čo mašinka, pozri si ako to naozaj premávalo a potom rýp! Zatiaľ môžeš akurát tak zacúvať do depa a zložiť zberače ?
Reply on: TeBeCe #157054:
Historické okienko ohľadom dopravy v KV a na DD:
"- Na zlepšenie mestskej hromadnej dopravy som v r. 1995 dohodol s riaditeľstvom Dopravného podniku Bratislava, a. s. predĺženie linky č. 44 z hlavnej stanice na Dlhé diely a prepojenie prvého spoja č. 62 z Dlhých dielov na prvú raňajšiu električku smerom do mesta. Koncom roka 1995 som uzavrel s Dopravným podnikom Bratislava, a. s. zmluvu o zavedení autobusovej linky 352 premávajúcej medzi obytným súborom Dlhé diely - Nový most, Rázusovo nábrežie. Autobusy na novej linke premávali v pracovných dňoch (mimo jarných a letných prázdnin) od 5. februára do 20. decembra 1996 v raňajšej špičke od 5.45 h. do 8.10 h. Žiaľ, na ďalšie roky Dopravný podnik nebol ochotný zmluvu obnoviť."
Reply on: 810zssk #157049:
Ide o číselný rad, ktorý bol vytvorený pre linky, ktoré si objednávali a platili priamo mestské časti. Jazdila L351 - tá asi dlhé trvanie nemala, ja sám si na ňu nepamätám, zato na 352 už áno (historicky prvý pokus o L133 🙂 ).
Reply on: TeBeCe #157052:
konkretne od 5.2.1996...zaujimavostou oboch liniek bolo, ze ich financovali mestske casti.
Reply on: no.ev.di. #156990:
Áno, presne tak. Písal si, že jednotnosť v intervaloch trolejbusových liniek je teraz úplne rozbitá. A ja sa preto pýtam: "A čo má byť? Prečo by rozbitá nemala byť?".

Re #157002 no.ev.di.: Nemáš pravdu. Linka H, neskôr 13 a neskôr 213 odjakživa premávala na Kolibu z Červeného kríža a neskôr z Búdkovej. Je to jedna z najklasickejších liniek MHD Bratislava (od roku 1941). Mapa, ktorú opisuješ, zachytáva pomerne krátke obdobie v 90. rokoch, keď ju skrátili po Hodžovo nám. Vždy predtým a vždy potom premávala hore okolo hradu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement