Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #155586:
No neboli nic, ale vo VIE sa teda smyka poriadne.
Reply on: Ike #155596:
Nápad to takto po prvom prečítaní nie je zlý, viem si to prestaviť po prípadnom vybudovaní MUK na Molecovej. Ale len ťažko si viem predstaviť, že niekto by schválil zahatanie križovatky zastávkou.
Reply on: Valec #155592:
moje laické sci-fi riešenie Molecovej by vyzeralo takto (chodím tadiaľ aj autom, aj električkou - denne) :

1. (trocha radikálne) - zrušenie prejazdu cez električkovú trať na Molecovej (takže zatiaľ sú nevyriešené vozidlá idúce z mesta na DD, z DD do Dúbravky a relácia s Lidlom).

2. Zrušenie (resp. presunutie) odstavných koľají pri hríbikoch

3. Pridanie signalizáciou kontrolovaného prejazdu v mieste najbližšieho prejazdu od Molecovej v smere do Dúbravky s možnosťou otáčania sa. Prejazd A

4. Pridanie možnosti otáčania sa na križovatke s Devínskou cestou. Prejazd B

5. Zrušenie odbočenia z Botanickej smer Karlovka na internáty pri Družbe. Miesto toho otočenie tohto prejazdu tak, aby sa mohli otáčať vozidlá, ktoré idú smer mesto do protismeru (signálom). Prejazd C

6. Nahradenie plného signálu pri odbočení na Dlhé diely smer mesto zelenou šípkou, ktorá bude zosynchronizovaná s prejazdom A.

7. Predĺženie telies električkových zastávok tak, aby tam mali možnosť stát aj trolejbusy, s tým, že oficiálne by sa električková zastávka presunula viac k Hríbikom. Na takomto rozsiahlom prestupnom uzly by sa zmestilo dostatočne veľa vozidiel MHD.

Riešenie dopravy.
a) Vozidlá idúce k internátom Družba. V súčasnosti vznikajú kolízne situácie, keďže internátovci prichádzajú najmä z diaľnice D2 od mosta Lafranconi a musia sa preradiť na krátkom úseku cez 4 jazdne pruhy. Pri riešení, ktoré som navrhol, by využili odbočku na Devín s tým, že by sa LEGÁLNE otočili a následne odbočili k svojim internátom. Zároveň by sa vyriešila aj nezmyselná návesť pred križovatkou na D2, kde je pri odbočke do Karlovky uvedený cieľ CENTRUM a neznalý človek sa tam do centra nedostane (lebo v súčasnosti je na všetkých 2 prejazdoch zákaz otočenia a nie každý môže poznať "skratku" cez parkovisko pri riviére)

b)Vozidlá idúce na Dlhé diely z centra (+- z Lidla). Súčasný odbočovací pruh na Dlhé Diely je krátky. Po zahataní prejazdu by sa predĺžil až po prejazd A. Pre smer rovno je postačujúci aj jeden jazdný pruh (aspoň po prejazd A). Celú Molecovu aj tak blokujú autá idúce na DD. MHD by samozrejme mala zabezpečený prejazd (s preferenciou) priamo z električkovej zastávky na DD

c) Vozidlá idúce do Lidla (Dúbravky) z DD. Vzhľadom na to, že týchto vozidiel je veľmi málo, riešením by bolo využiť cestu do centra a následne prejazd C.

Možno by bolo možné realizovať to aj na prejazde B (s Devínskou cestou), ale to by bolo potrebné využiť parkovisko pri Riviere.
Dovod zrusenia tendra na modernizaciu tarifneho systemu:
http://www.uvo.gov.sk/download/2010/namietky/826-148-7000_2010.pdf
Reply on: Beus #155593:
Hmm, len mi nejde do hlavy, ako si narátal tých 65 E spojov v jednom smere. ? Taktiež A+T spojov je 25.
Každopádne netvrdím že je to nemožné, až tak dobre miestne pomery nepoznám. Odhadom ale vravím že nie, no dobre spracovaný model môže preukázať opak.
Reply on: Valec #155592:
Zle počítaš - na Molecovej je to v jednom smere 65 E spojov za hodinu v rannej špičke + 20 A/T spojov v najsilnejšej hodine, a aj napriek tomu si dovoľujem tvrdiť, že by sa to zmestilo. Na Zochovej je problém zmestenia sa spôsobovaný práve viac-menej náhodným príjazdom vozidiel a problém teda vzniká nárazovo (a nárazovo aj zaniká). Tu, keďže sa CSS nevyhneme, ju vieme šikovným opatrením zmeniť z nepriateľa na priateľa. Napríklad jedno z viacerých možných riešení by bolo pustiť smer "rovno" (pre E + vozidlá na Karloveskej) 2x za cyklus, možno spolu s miernym predĺžením cyklu. Takto by boli vozidlá E+T trakcie "dávkované" dostatočne často, aby stíhali vybavovať zastávku a zároveň nedochádzalo k upchávaniu na príjazdoch. Inteligentným zaradením detektora pre A/T vchádzajúce/vychádzajúce do/z zastávky by sa tiež dosiahlo minimálne zdržanie kolíznych smerov (vrátane E) - signál pre A/T by bol podmienený ich prítomnosťou a zdržal by len E a smer do mesta (ktorý by však bol o to menej zdržiavaný ľavým odbočením z mesta na DD, ktoré by vďaka tomu mohlo byť kratšie).
Záver - všetko sa dá, len treba chcieť a dobre to premyslieť, a ako vidíš, ja s mojimi pomerne chabými znalosťami teórií o priepustnosti križovatiek a návrhu signálnych plánov by som bol schopný navrhnúť uspokojivé riešenie, ktoré by podľa mňa nebolo horšie (neznížilo priepustnosť) oproti súčasnému. Čo potom tí, ktorí to vedia aj spočítať a vymodelovať? Len treba nápad, ako, a najmä vôľu... 🙂
Reply on: S499.1023 #155582:
Tak ako napísal Mike, záleží aj/hlavne od spôsobu jej uloženia. A keď sa tá dlažba prepadáva aj pod električkami (napr. aj na relatívne novej Záhradníckej), prípadne kde tu aj na chodníkoch pod chodcami, tak by som to ako dlhodobé riešenie nevidel.

Re #155591 S499.1023: Vidíš, môj odborný odhad zasa hovorí, že keď majú v rannej špičke problém zmestiť sa autobusy do zastávky Zochova (54 spojov v najsilnejšej hodine), tak na Molecovej budú mať E+A+T so svojími 59 spojmi problém tiež. A to už nehovorím o tom, že kým na Zochovu prichádzajú spoje viac menej náhodne (vozidlá vtedy čakajú v jazdnom pruhu pred zastávkou), tak na Molecovej ich príchody a odchody "dávkuje" svetelná signalizácia (a to na oboch koncom zastávky), takže by museli čakať buď pred alebo v križovatke. ?
Reply on: Valec #155572:
Ajajaj, tzv. Vladov argument ? . Trolejbus, ktorý nepustíš minimálne v smere na DD do zastávky električiek, im bude kolízne krížiť smer, takže ich zdrží minimálne tak isto. Už to niekto modeloval alebo si tu len "plácáme játra"? Ja tvrdím kvalifikovaným odhadom, že sa zmestia.
Reply on: N/A #155588:
Bolo by potrebné menovať a dotyčným znepríjemniť život. Predpokladám, že medzi hyperaktívnych patrí lysohlavý brigádnik na elekričkách (bývalý inštruktor tramvajškoly), bývalý aktívny PS VB s veľkou hlavou a nositeľ horčičákov, čo sa rád preháňa na majáky? Kto ďalší?
Reply on: ivanbuto #155053:
"iným kompetentným " prosím, ak sa dá, zverejni adresy, kam...
Reply on: intony #155566:
Ani by som nepovedal ze problem je s policiou.Skor s niektorymi velmi iniciativnimi podnikovymi dispecermi ktori ked to videli tak hned isiel vodic do hlasenia.Debili.
Reply on: Ike #155571:
Čo sa týka tej križovatky, tak dúfam, že nie.
Reply on: zakaznik #155579:
Ja tým cestujem takmer denne (tie isté sedačky sa teraz dávajú do KT8D5RN) a som úplne spokojný. Aj vo Viedni ťa bolí zadok?
Reply on: Mike #155583:
Samozrejme, že áno. Ja len hovorím, že problém nie je v samotnej zámkovej dlažbe.
Reply on: no.ev.di. #155577:
Ty si celkom výnimočný de.bi.l., s tebou sa može porovnávať len heuliez.
Reply on: S499.1023 #155582:
Aleaj za predpokladu, že je tam použitý rovnaký druh dlaždícako tu.. nemôže hrať rolu aj to že kto a ako to tam tie dlaždice poukladá..? príp., čo je pod nimi..?:-)
Reply on: Valec #155567:
Je zaujímavé, že v našom kontajnerovom termináli, kde prejde za deň určite viac kamiónov ako autobusov popri River Parku a navyše tam lietajú obludné stackery, sa zámková dlažba nerozpadáva ? .
Reply on: jupino #155560:
A čo ako má byť?
Reply on: no.ev.di. #155541:
Tak hlavne nie je normálne, ako to ty prežívaš ? .
Reply on: S499.1023 #155578:
Mňa bolí zadok už keď sa na to pozriem. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.