Reply on: Valec #155592:
Zle počítaš - na Molecovej je to v jednom smere 65 E spojov za hodinu v rannej špičke + 20 A/T spojov v najsilnejšej hodine, a aj napriek tomu si dovoľujem tvrdiť, že by sa to zmestilo. Na Zochovej je problém zmestenia sa spôsobovaný práve viac-menej náhodným príjazdom vozidiel a problém teda vzniká nárazovo (a nárazovo aj zaniká). Tu, keďže sa CSS nevyhneme, ju vieme šikovným opatrením zmeniť z nepriateľa na priateľa. Napríklad jedno z viacerých možných riešení by bolo pustiť smer "rovno" (pre E + vozidlá na Karloveskej) 2x za cyklus, možno spolu s miernym predĺžením cyklu. Takto by boli vozidlá E+T trakcie "dávkované" dostatočne často, aby stíhali vybavovať zastávku a zároveň nedochádzalo k upchávaniu na príjazdoch. Inteligentným zaradením detektora pre A/T vchádzajúce/vychádzajúce do/z zastávky by sa tiež dosiahlo minimálne zdržanie kolíznych smerov (vrátane E) - signál pre A/T by bol podmienený ich prítomnosťou a zdržal by len E a smer do mesta (ktorý by však bol o to menej zdržiavaný ľavým odbočením z mesta na DD, ktoré by vďaka tomu mohlo byť kratšie).Záver - všetko sa dá, len treba chcieť a dobre to premyslieť, a ako vidíš, ja s mojimi pomerne chabými znalosťami teórií o priepustnosti križovatiek a návrhu signálnych plánov by som bol schopný navrhnúť uspokojivé riešenie, ktoré by podľa mňa nebolo horšie (neznížilo priepustnosť) oproti súčasnému. Čo potom tí, ktorí to vedia aj spočítať a vymodelovať? Len treba nápad, ako, a najmä vôľu...
S499.1023