Reply on: Valec #155594:
Mea culpa, prerátal som sa - ja som omylom rátal oba smery, pričom posilové 9-tky som nakoniec pripočítal len v jednom Takže správna hodnota je 35 E za hodinu U A+T som sa nechal oklamať združeným CP, pri ktorom som si neuvedomil, že 2 spoje idúce v jednej minúte vypíše len raz Takže tam máš pravdu, že ich je 25 (+ 2+2 spoje na linkách 135 a 139, ktoré ale nerátam, lebo ich môžeme v záujme prehľadnosti riadenia križovatky nechať stáť na ich súčasnom nástupišti pri pumpe). Dokopy to teda máme 60 spojov za hodinu v jednom smere (čo je ešte nepomerne lepšia situácia oproti mojim pôvodným chybným číslam) vo veľmi pravidelnom intervale (1,4,5,12,17,32 - 12 min., 9,33,133 - 6 min.), čo nám dáva krásny výsledok, že aj keby sa cyklus predĺžil zo súčasných 100 na 120 sekúnd a v každom cykle by zastávku dokázali vybaviť len 2 vozidlá a občas 3 pri extra návale (fakt najhorší možný prípad diletantizmu pri návrhu signálneho plánu), aj tak by to ešte stíhalo Takže pri troche vôle tam môžeme nechať stáť dokonca aj spomínané 135 a 139 a zaviesť pre ne podmienený signál na opustenie zastávky v smere rovno (prakticky realizovaný signálom pre pravé odbočenie na električkovom semafore) na úkor smeru z mesta do KV, ktorý by inak nebol oproti súčasnému stavu nijako obmedzený. Alternatívne by tento výjazd šiel vyriešiť krátkym pripájacím pruhom (pre 1 SOR) na mieste trávnika za križovatkou v priestore pred odstavnou koľajou, bez nutnosti zavádzať ďalší podmienený signál.
Proste - keby bola vôľa, ciest by bolo hneď niekoľko.
Ike
1. (trocha radikálne) - zrušenie prejazdu cez električkovú trať na Molecovej (takže zatiaľ sú nevyriešené vozidlá idúce z mesta na DD, z DD do Dúbravky a relácia s Lidlom).
2. Zrušenie (resp. presunutie) odstavných koľají pri hríbikoch
3. Pridanie signalizáciou kontrolovaného prejazdu v mieste najbližšieho prejazdu od Molecovej v smere do Dúbravky s možnosťou otáčania sa. Prejazd A
4. Pridanie možnosti otáčania sa na križovatke s Devínskou cestou. Prejazd B
5. Zrušenie odbočenia z Botanickej smer Karlovka na internáty pri Družbe. Miesto toho otočenie tohto prejazdu tak, aby sa mohli otáčať vozidlá, ktoré idú smer mesto do protismeru (signálom). Prejazd C
6. Nahradenie plného signálu pri odbočení na Dlhé diely smer mesto zelenou šípkou, ktorá bude zosynchronizovaná s prejazdom A.
7. Predĺženie telies električkových zastávok tak, aby tam mali možnosť stát aj trolejbusy, s tým, že oficiálne by sa električková zastávka presunula viac k Hríbikom. Na takomto rozsiahlom prestupnom uzly by sa zmestilo dostatočne veľa vozidiel MHD.
Riešenie dopravy.
a) Vozidlá idúce k internátom Družba. V súčasnosti vznikajú kolízne situácie, keďže internátovci prichádzajú najmä z diaľnice D2 od mosta Lafranconi a musia sa preradiť na krátkom úseku cez 4 jazdne pruhy. Pri riešení, ktoré som navrhol, by využili odbočku na Devín s tým, že by sa LEGÁLNE otočili a následne odbočili k svojim internátom. Zároveň by sa vyriešila aj nezmyselná návesť pred križovatkou na D2, kde je pri odbočke do Karlovky uvedený cieľ CENTRUM a neznalý človek sa tam do centra nedostane (lebo v súčasnosti je na všetkých 2 prejazdoch zákaz otočenia a nie každý môže poznať "skratku" cez parkovisko pri riviére)
b)Vozidlá idúce na Dlhé diely z centra (+- z Lidla). Súčasný odbočovací pruh na Dlhé Diely je krátky. Po zahataní prejazdu by sa predĺžil až po prejazd A. Pre smer rovno je postačujúci aj jeden jazdný pruh (aspoň po prejazd A). Celú Molecovu aj tak blokujú autá idúce na DD. MHD by samozrejme mala zabezpečený prejazd (s preferenciou) priamo z električkovej zastávky na DD
c) Vozidlá idúce do Lidla (Dúbravky) z DD. Vzhľadom na to, že týchto vozidiel je veľmi málo, riešením by bolo využiť cestu do centra a následne prejazd C.
Možno by bolo možné realizovať to aj na prejazde B (s Devínskou cestou), ale to by bolo potrebné využiť parkovisko pri Riviere.