Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Mám prosbu. Je pravda, že kartička, na ktorú si kupujeme PCL, platí len 5 rokov a potom treba zasa si kúpiť novú za vyše päť eur? Dá sa niekde kúpiť kompatibilná ćipová karta lacnejšie? Viete poradiť niekto? Vďaka.
Reply on: S499.1023 #155602:
Ja si myslim, ze latexove sadomaso oblecenie by na drevenej doske drzalo naopak lepsie, ako obycajny textil 😃
Reply on: S499.1023 #155584:
ale neklam, že nezdielaš moje nadšenie, nehraj formu buřte! ?
Reply on: S499.1023 #155608:
jáj ? jasne. Inak raz sa mi stalo, že vodič TAM-BUSu sa rozbiehal zo zastávky Patrónka, pričom bol asi druhý v poradí a tesne pred koncom zastávky mu padla opitá žena pod autobus. Ja som vtedy v autobuse stál a vodič to ubrzdil. Ale na sedadle v tom autobuse nezostal jeden zadok ?. Dokonca si pamätám, že jednu objemnejšiu pani sme museli vyťahovať, lebo pri brzdení sa zošmykla medzi sedadlá. Keďže tá sedacia "doska" má profil písmena J vo vodorovnej polohe, pochopiteľne sa ľahko zašprajcla a naspäť to nešlo...
Reply on: Ike #155607:
Však Skoroman = TAM Maribor ? .
Reply on: S499.1023 #155605:
ja som tak skončil v Tam-Buse ? presne na zjazde z diaľnice D2 Lamač na cestu II/505. Bus bol prázdnejší a vodič si vychutnával dynamickú jazdu.
Reply on: Mike #155603:
Že to tá zámková dlažba neunesie, bolo jasné, už keď ju tam dávali. Problém nie je v zámkovej dlažbe ale v tom, že pod ňou je akurát piesok. Pritom už pri rekonštrukcii sa bolo pýtané *****ov z RTI, prečo zámková dlažba na piesku a nie na asfalte alebo rovno asfalt (technicky nie je problém, pod tým pieskom sú VÚIS panely) a odpoveďou bolo čosi v zmysle "aby nám po NAŠEJ trati nejazdili ICH autobusy".
Reply on: 810zssk #155604:
Mne nie. Ano vo Viedni, ani na zubačke, ani v žiadnom nemeclkom meste s Durofolovými sedačkami sa mi nešmýka, hoci v Skoromanoch sa mi šmýkalo pekelne, raz som skončil (triezvy) na zemi po nejakom panickom brzdení.
Reply on: S499.1023 #155602:
Tricko a rifle. Ale tie sedadla vo Viedni sa smykaju viac ako v TAM Busoch..
Reply on: N/A #155601:
Ja iba dodám toľko, že samotní (ne)kompeetntní zamestnanci magistrátu sa tým zaoberali, (lebo podaktorí tiež chodili do práce tými autobusmi z tých smerov), a oni chceli to iniciatívne vyznačiť VDZ ako bus-pruh na koľajniciach..
Z DPB prišla na to negatívna odpoveď, ako napísal Valec, že tá zámková dlažba to neunesie.. ale samozrejme z DPB nie z rezortu PaT, ktorý by si to tiež želal, ale tušim z rezortu tech. infraštruktúry, možno práve oddelenie správy (údržby?) koľajových tratí...
Reply on: 810zssk #155598:
Ty čo nosíš do električky, nejaké latexové sadomaso oblečenie ? ?
Reply on: N/A #155600:
Apropoo,ked som jazdil 37cku,tak som to robil bezne ked bola situacia neunosna a kolony sa v podstate ani nepohli.Tak isto to robili aj vodici z 3.DP a dokonca za pritomnosti policajtov ktori poslusne stali v kolone.A ani jediny raz sa tito chlapci za nikym nepustili s cielom pokutovat ho.Asi som natrafil vzdy na tych co aj rozum pouzivaju ? .Ale v jednom jedinom pripade som si za dva dni isiel "vypit kavu" k veducemu lebo ma videl nejaky dispecer a ocitol som sa v hlaseni.Samozrejme ze veduci nic nezmohol,pretoze som pytal dokazy/fotky,video/ ktore neexistovali.Dokonca nebol ani dalsi svedok,pretoze dotycny dispecer bol vraj sam.Tak som mu prostrednictvom mojho vyjadrenia odkazal nech si trhne nohou. ?
Reply on: S499.1023 #155590:
Neviem teda ich mena,ale niektore tvoje opisy tusim pasuju ?
Reply on: Valec #155597:
http://i52.tinypic.com/rb9x6h.jpg tu je aj schéma, pre lepšiu ilustráciu
Reply on: S499.1023 #155586:
No neboli nic, ale vo VIE sa teda smyka poriadne.
Reply on: Ike #155596:
Nápad to takto po prvom prečítaní nie je zlý, viem si to prestaviť po prípadnom vybudovaní MUK na Molecovej. Ale len ťažko si viem predstaviť, že niekto by schválil zahatanie križovatky zastávkou.
Reply on: Valec #155592:
moje laické sci-fi riešenie Molecovej by vyzeralo takto (chodím tadiaľ aj autom, aj električkou - denne) :

1. (trocha radikálne) - zrušenie prejazdu cez električkovú trať na Molecovej (takže zatiaľ sú nevyriešené vozidlá idúce z mesta na DD, z DD do Dúbravky a relácia s Lidlom).

2. Zrušenie (resp. presunutie) odstavných koľají pri hríbikoch

3. Pridanie signalizáciou kontrolovaného prejazdu v mieste najbližšieho prejazdu od Molecovej v smere do Dúbravky s možnosťou otáčania sa. Prejazd A

4. Pridanie možnosti otáčania sa na križovatke s Devínskou cestou. Prejazd B

5. Zrušenie odbočenia z Botanickej smer Karlovka na internáty pri Družbe. Miesto toho otočenie tohto prejazdu tak, aby sa mohli otáčať vozidlá, ktoré idú smer mesto do protismeru (signálom). Prejazd C

6. Nahradenie plného signálu pri odbočení na Dlhé diely smer mesto zelenou šípkou, ktorá bude zosynchronizovaná s prejazdom A.

7. Predĺženie telies električkových zastávok tak, aby tam mali možnosť stát aj trolejbusy, s tým, že oficiálne by sa električková zastávka presunula viac k Hríbikom. Na takomto rozsiahlom prestupnom uzly by sa zmestilo dostatočne veľa vozidiel MHD.

Riešenie dopravy.
a) Vozidlá idúce k internátom Družba. V súčasnosti vznikajú kolízne situácie, keďže internátovci prichádzajú najmä z diaľnice D2 od mosta Lafranconi a musia sa preradiť na krátkom úseku cez 4 jazdne pruhy. Pri riešení, ktoré som navrhol, by využili odbočku na Devín s tým, že by sa LEGÁLNE otočili a následne odbočili k svojim internátom. Zároveň by sa vyriešila aj nezmyselná návesť pred križovatkou na D2, kde je pri odbočke do Karlovky uvedený cieľ CENTRUM a neznalý človek sa tam do centra nedostane (lebo v súčasnosti je na všetkých 2 prejazdoch zákaz otočenia a nie každý môže poznať "skratku" cez parkovisko pri riviére)

b)Vozidlá idúce na Dlhé diely z centra (+- z Lidla). Súčasný odbočovací pruh na Dlhé Diely je krátky. Po zahataní prejazdu by sa predĺžil až po prejazd A. Pre smer rovno je postačujúci aj jeden jazdný pruh (aspoň po prejazd A). Celú Molecovu aj tak blokujú autá idúce na DD. MHD by samozrejme mala zabezpečený prejazd (s preferenciou) priamo z električkovej zastávky na DD

c) Vozidlá idúce do Lidla (Dúbravky) z DD. Vzhľadom na to, že týchto vozidiel je veľmi málo, riešením by bolo využiť cestu do centra a následne prejazd C.

Možno by bolo možné realizovať to aj na prejazde B (s Devínskou cestou), ale to by bolo potrebné využiť parkovisko pri Riviere.
Dovod zrusenia tendra na modernizaciu tarifneho systemu:
http://www.uvo.gov.sk/download/2010/namietky/826-148-7000_2010.pdf
Reply on: Beus #155593:
Hmm, len mi nejde do hlavy, ako si narátal tých 65 E spojov v jednom smere. ? Taktiež A+T spojov je 25.
Každopádne netvrdím že je to nemožné, až tak dobre miestne pomery nepoznám. Odhadom ale vravím že nie, no dobre spracovaný model môže preukázať opak.
Reply on: Valec #155592:
Zle počítaš - na Molecovej je to v jednom smere 65 E spojov za hodinu v rannej špičke + 20 A/T spojov v najsilnejšej hodine, a aj napriek tomu si dovoľujem tvrdiť, že by sa to zmestilo. Na Zochovej je problém zmestenia sa spôsobovaný práve viac-menej náhodným príjazdom vozidiel a problém teda vzniká nárazovo (a nárazovo aj zaniká). Tu, keďže sa CSS nevyhneme, ju vieme šikovným opatrením zmeniť z nepriateľa na priateľa. Napríklad jedno z viacerých možných riešení by bolo pustiť smer "rovno" (pre E + vozidlá na Karloveskej) 2x za cyklus, možno spolu s miernym predĺžením cyklu. Takto by boli vozidlá E+T trakcie "dávkované" dostatočne často, aby stíhali vybavovať zastávku a zároveň nedochádzalo k upchávaniu na príjazdoch. Inteligentným zaradením detektora pre A/T vchádzajúce/vychádzajúce do/z zastávky by sa tiež dosiahlo minimálne zdržanie kolíznych smerov (vrátane E) - signál pre A/T by bol podmienený ich prítomnosťou a zdržal by len E a smer do mesta (ktorý by však bol o to menej zdržiavaný ľavým odbočením z mesta na DD, ktoré by vďaka tomu mohlo byť kratšie).
Záver - všetko sa dá, len treba chcieť a dobre to premyslieť, a ako vidíš, ja s mojimi pomerne chabými znalosťami teórií o priepustnosti križovatiek a návrhu signálnych plánov by som bol schopný navrhnúť uspokojivé riešenie, ktoré by podľa mňa nebolo horšie (neznížilo priepustnosť) oproti súčasnému. Čo potom tí, ktorí to vedia aj spočítať a vymodelovať? Len treba nápad, ako, a najmä vôľu... 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.