Reply on: kecho #154979:
Ku 4.10. nemá zaniknúť "nová" zastávka Vazovova. Tá zostane, ale k nej pribudne ešte aj pôvodná pre linky 2, 8, 9. ?
Čo sa dá robiť - nuž, už ste niekto volali "svojmu" poslancovi v MsZ (napr. členovia dopravnej komisie MsZ), alebo priamo na DPB, prečo sa podvolili nejakej malej skupine ľudí a idú obnoviť pôvodnú zastávku? Prečo neurobia zastávku Viedenského typu? Lebo diskusie na tomto fóre asi veľa reálne neovplyvnia...
OMEGA
Podla prispevkov za posledne 2 dni si myslim, ze by bolo vhodne objasnit, ako je to s elektrickami a ich kolajovym telesom.
Ako pisal Martin Fundarek, podla vyhlasky 350/2010 MDPT SR (Stavebny a technicky poriadok drah) je potrebne rozlisovat medzi elektrickovym pasom/pruhom (§ 43 ods. 8 ) a elektrickovou drahou (§48 ods. 2).
Pre jazdu na elektrickovom pase/pruhu platia primerane aj podmienky zákona 8/2009 o premavke na pozemnych komunikaciach.
Pre jazdu na elektrickovej drahe platia ustanovenia §§ 29-38 a 52-55 vyhlasky 351/2010 MDPT SR (Dopravny poriadok drah).
Z uvedeneho vyplyva, ze trate vedene v urovni cestnej komunikacie vo vnutri medzi jednotlivymi smermi (Racianska, Vajnorska od Bajkalskej, Dubravka, Ruzinov...) su elektrickovym pasom; v centre mesta po Racianske myto, Vajnorska po Bajkalsku, Krizna po Legionarsku, nabrezie po Tunel - su elektrickovym pruhom. Useky ako Trnavske myto-Zahradnicka, Gastanovy Hajik-Hybesova, Molecova-Karlova Ves (po obratisko), Vajnorska (od servisu Porsche+VW) po konecnu na Zlatych pieskoch - su elektrickovou drahou.
Co sa tyka stavby drahy, specialnym stavebnym uradom pre mestske drahy (E+T) je VUC (podla § 105 zakona 513/2009 Z.z. a zaroven podla § 38 zakona 514/2009 Z.z. je licencnym a bezpecnostnym organom a vykonava Statny odborny dozor v mestskej doprave.
Obec je objednavatelom vykonov v MHD a regulacnym organom pre cestovne v MHD.