Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #154923:
to ze policajti nemaju zapnute majaky neznamena ze nevykonavaju ziadnu cinnost..
Reply on: AAA #154928:
Nechcem do toho príliš rýpať, ale z tunela nie je explicitne vylúčená celá cestná premávka... Nie je tam, tak ako predtým - značka B1 - zákaz vjazdu všetkých vozidiel s dodatkom okrem MHD, ale je tam sústava značiek B3 zákaz vjazdbu motorových vozidiel, B11 zakaz vjazdu cyklistov a B13 zakaz vstupu osob. To znamena, ze zakaz sa nevstahuje pausalne na celu pozemnu premavku s vynimkou MHD, ale obmedzuje de facto 2 typy vozidiel z 3 (motorove a nemotorove), cim implicitne chape elektricku ako 3. typ vozidiel pozemnej premavky - elektricku...

Aby to bolo jednoduchsie, vravim, ze som videl cez tunel prechadzat policajtov... ako sa ma tvarit elektricka a policajne auto ak sa stretnu? definuje to zakon o cestnej premavke, alebo drahovy zakon? naopak, napriklad na useku na racianskej k takejto situacii nemoze dojst...

teda moj zaver k tejto problematike
- pokial na trati moze nastat situacia, ktora nie je obsiahnuta v drahovom zakone, tak je to subezna premavka a pokial takato situacia nemoze nastat, je to premavka na samostatnom telese.

Tunel je podla mna analogicky pripad s elektrickovym prechodom medzi Americkym a Florianskym namestim
Reply on: Majo #154926:
Co tym chcel basnik povedat si bezny clovek velmi lahko domysli, pan dokonaly.
Reply on: Ike #154925:
Stopka a kruhový semafor platí pre autá z novostavby.
Reply on: Majo #154926:
ale samozrejme, že chcel 🙂 Železničné a električkové... ? písal som to počas odchodu z domu, takže som nestíhal synchronizovať napísané so zmýšľaným ?
Reply on: Ike #154919:
"...nedával vlakové priecestia a železničné na jednu úroveň..." ❓ ❓ ❓ Čo tým chcel básnik povedať a čo, preboha, je vlakové priecestie? Nechcel si napísať električkové?
Reply on: AAA #154924:
no ale ta stopka, stopčiara a kruhový semafor naopak nenaznačujú, že je to samostatné dráhové teleso...
Reply on: Ike #154923:
Podľa mňa tie zákazy nutne neznamenajú , že ide o pozemnú komunikáciu. Ako inak by si vodičom iných vozidiel a chodcom jednoducho vysvetlil, že tam nesmú? Dôležité by bolo zistiť to, či sa nachádza v zozname miestnych komunikácií, resp. v cestnej databanke. A ja ho tam nevidím.
Reply on: AAA #154921:
plnú čiaru nie, ale máš tam príslušné dopravné značenie...
http://213.215.107.236/magaziny/images/aktuality/stories/NAJNOVSIE_FOTKY/ILUSTRACNE/MESTA/BRATISLAVA/elektrickovy_tunel_ba_10_2.jpg

a zrovna prevčerom sa tadiaľ preháňala polícia (bez majákov)


Re #154922 AAA: to čo som napísal nie je v kontradikcii s týmto 🙂

ale zaujímala by ma jedna vec... podľa zákona o cestnej premávke 8/2009 neplatí, že električka má vždy prednosť... takisto nie je uvedené ani to, čo je v zákone o dráhach.... ako má bežný vodič - držiteľ vodičského preukazu skupiny B vedieť, že (teoretická situácia: ) napríklad na trati na samostatnom telese, ktorá kolmo pretína pozemnú komunikáciu nemá prednosť, resp. neplatí prednosť zprava..?

zhodou okolností na danom úseku taký prípad nenastáva, lebo aj keď je električka na samostatnom telese, ide pozdĺž hlavnej cesty a aj na označenej nesvetelnej križovatke je táto dráha zahrnutá do križovatky s hlavnou cestou (Račianskou)... ale čo ak by taký prípad nastal...
Reply on: Ike #154919:
Pokiaľ je električka mimo pozemnej komunikácie, tak má vždy prednosť v zmysle zákona o dráhach. Jednoznačne ide napr. o úsek ŽST Vinohrady - Hybešova. Výnimka je len v prípade, že príslušné návesti určujú inak.
Reply on: Ike #154918:
Akože v tuneli máš plnú čiaru?
Reply on: Ike #154919:
erata
"vlak by som tu v tomto kontexte rozlišoval"
Reply on: S499.1023 #154917:
Električka je podľa § 2 ods. 2, pismena v) zakona 8/2009 o o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov vozidlom "cestnej premavky"

Na účely tohto zákona sa ďalej rozumie
"v) vozidlom motorové vozidlo, nemotorové vozidlo a električka.

Vlak tu v tomto kontexte rozlišoval, preto by som nezachádzal do extrémov a nedával vlakové priecestia a železničné na jednu úroveň...

hoci nevylučujem, že by som neprijal lepšiu preferenciu a hlavne vylúčenie povinnosti vodičom električiek dávať prednosť chodcom na priechode pre chodcov... toto tiež spomaluje premávku a je to zvrhlost
Reply on: Martin Fundárek #154907:
Tunel podla mna je spolocna premavka... ked si vsimnes, komunikacia v tuneli je oznacena prislusnym vodorovnym a zvislym znacenim, ktore je ilustrovane vo vyhlaske k zakone o premavke na pozemnych komunikaciach 9/2009. Takze povedal by som ze v tuneli ide elektricka de facto po "ceste"...
Reply on: Martin Fundárek #154907:
Osobne si myslím, že pokiaľ je to samostatné teleso, tak to nie je spoločná premávka a na gumokolné priecestia cez takéto teleso by sa mali vzťahovať pravidlá platné pre železničné priecestia.
Reply on: Emo #154899:
A na to treba ťahať druty?
Reply on: kecho #154910:
pokiaľ viem , Prievidza ziskala, Zvolen sa teraz uchadza s tymi 14 klb. vozmi a Bratislava nema narok alebo v ramci ineho oper.programu . Este aj Trnava a Kosice dostali CNG shitelisy z eurofondov
Reply on: Martin Fundárek #154907:
Podľa mňa je základom na určenie toho, či ide o spoločnú prevádzku to, či je trať na samostatnom zemnom telese a ďalej to, či tu možno hovoriť o tom, že pri danej trati existuje prázdne územie, ktoré rozmermi zodpovedá obvodu dráhy. Pokiaľ sú vyššie uvedené podmienky splnené, tak by malo ísť o trať mimo pozemnej komunikácie.
Reply on: Martin Fundárek #154908:
Áno, takto to je jasné, dík.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement