"...nedával vlakové priecestia a železničné na jednu úroveň..." Čo tým chcel básnik povedať a čo, preboha, je vlakové priecestie? Nechcel si napísať električkové?
Podľa mňa tie zákazy nutne neznamenajú , že ide o pozemnú komunikáciu. Ako inak by si vodičom iných vozidiel a chodcom jednoducho vysvetlil, že tam nesmú? Dôležité by bolo zistiť to, či sa nachádza v zozname miestnych komunikácií, resp. v cestnej databanke. A ja ho tam nevidím.
a zrovna prevčerom sa tadiaľ preháňala polícia (bez majákov)
Re #154922 AAA: to čo som napísal nie je v kontradikcii s týmto
ale zaujímala by ma jedna vec... podľa zákona o cestnej premávke 8/2009 neplatí, že električka má vždy prednosť... takisto nie je uvedené ani to, čo je v zákone o dráhach.... ako má bežný vodič - držiteľ vodičského preukazu skupiny B vedieť, že (teoretická situácia: ) napríklad na trati na samostatnom telese, ktorá kolmo pretína pozemnú komunikáciu nemá prednosť, resp. neplatí prednosť zprava..?
zhodou okolností na danom úseku taký prípad nenastáva, lebo aj keď je električka na samostatnom telese, ide pozdĺž hlavnej cesty a aj na označenej nesvetelnej križovatke je táto dráha zahrnutá do križovatky s hlavnou cestou (Račianskou)... ale čo ak by taký prípad nastal...
Pokiaľ je električka mimo pozemnej komunikácie, tak má vždy prednosť v zmysle zákona o dráhach. Jednoznačne ide napr. o úsek ŽST Vinohrady - Hybešova. Výnimka je len v prípade, že príslušné návesti určujú inak.
Električka je podľa § 2 ods. 2, pismena v) zakona 8/2009 o o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov vozidlom "cestnej premavky"
Na účely tohto zákona sa ďalej rozumie
"v) vozidlom motorové vozidlo, nemotorové vozidlo a električka.
Vlak tu v tomto kontexte rozlišoval, preto by som nezachádzal do extrémov a nedával vlakové priecestia a železničné na jednu úroveň...
hoci nevylučujem, že by som neprijal lepšiu preferenciu a hlavne vylúčenie povinnosti vodičom električiek dávať prednosť chodcom na priechode pre chodcov... toto tiež spomaluje premávku a je to zvrhlost
Tunel podla mna je spolocna premavka... ked si vsimnes, komunikacia v tuneli je oznacena prislusnym vodorovnym a zvislym znacenim, ktore je ilustrovane vo vyhlaske k zakone o premavke na pozemnych komunikaciach 9/2009. Takze povedal by som ze v tuneli ide elektricka de facto po "ceste"...
Osobne si myslím, že pokiaľ je to samostatné teleso, tak to nie je spoločná premávka a na gumokolné priecestia cez takéto teleso by sa mali vzťahovať pravidlá platné pre železničné priecestia.
pokiaľ viem , Prievidza ziskala, Zvolen sa teraz uchadza s tymi 14 klb. vozmi a Bratislava nema narok alebo v ramci ineho oper.programu . Este aj Trnava a Kosice dostali CNG shitelisy z eurofondov
Podľa mňa je základom na určenie toho, či ide o spoločnú prevádzku to, či je trať na samostatnom zemnom telese a ďalej to, či tu možno hovoriť o tom, že pri danej trati existuje prázdne územie, ktoré rozmermi zodpovedá obvodu dráhy. Pokiaľ sú vyššie uvedené podmienky splnené, tak by malo ísť o trať mimo pozemnej komunikácie.
Ike
Na účely tohto zákona sa ďalej rozumie
"v) vozidlom motorové vozidlo, nemotorové vozidlo a električka.
Vlak tu v tomto kontexte rozlišoval, preto by som nezachádzal do extrémov a nedával vlakové priecestia a železničné na jednu úroveň...
hoci nevylučujem, že by som neprijal lepšiu preferenciu a hlavne vylúčenie povinnosti vodičom električiek dávať prednosť chodcom na priechode pre chodcov... toto tiež spomaluje premávku a je to zvrhlost