ako vlastne funguju tie tlacidla v citelisoch, ktore maju tlacidla dvere len pri 2. a 3. dverach (30 vozov)? tam ma vodic zvlast tlacidlo pre kazde dvere - prve teda musi otvorit vzdy a 2. a 3. moze otvorit len ked niekto signalizuje (rozsvieti sa dane tlacidlo?) vystup/nastup cez dane dvere, cize "manualny dopyt"...a pri zvysnych 5 vozoch, ktore maju vsetky tlacidla by mohol fungovat klasicky automaticky dopyt....alebo je to nejak inak?
Neuvedomil som si, ze tu zastavku zjednotili, ale na druhej strane, neslo by o prvu linku, ktora by mala na jednom nastupisti zastavku vo viac smeroch.
Takže sme sa viac-menej dostali k môjmu návrhu, ktorý som zverejnil pred rokom na mestskadoprava.net. ? Čo sa týka číselného označenia, som jednoznačne za to, aby linka 16 bola označená ako 3 a 8 (lebo tá 16-ka je mätúca, plno ľudí ani na konci jej prevádzky nerozumelo tej trase, je absolútna blbosť, aby linka sama seba krížila a na Vazovovej by stála 16-ka aj v smere na Obchodnú aj v smere na Špitálsku, čo by spôsobovalo chaos) a linka 17 ako 7 (nech zbytočne nejdeme do veľkých čísel, 7-ka bola navyše kedysi typickou karloveskou linkou). Čo sa týka nasadenia vozidiel, dal by som K2S/K2G na linky 2, 7 a 13, na ostatné súpravy. Časť K2S (napr. prvých 10) by sa tým pádom presunula do Juráku. ? Čo sa týka intervalu, som jednaznačne za to, aby bol cez víkend 12-minútový, nie 15-minútov (od 7:00 do 19:00)ý. Aj nosné trolejbusové linky 201 a 202 majú cez víkend 12-minútový. Narastú síce vzkm, ale podľa mňa to stojí za to. Taktiež som za zachovanie posilových spojov v rannej špičke v Ružinove počas školského roka (tak ako uvádzam vo svojom návrhu), jazdili by tam K2S/K2G, na ostatných ružinovských linkách súpravy.
Tam sú aj iné školy. Na ulici Na Pántoch hneď dve: obchodné a železničné učilište. Čo som mal možnosť si všimnúť, ich študenti dosť využívajú aj električky. ?
ja si myslim, ze v kazdom autobuse je to inak. Niektore mozno zaregistruju dopyt uz pocas jazdy a po uvolneni dopytu dvere otvoria, dalsie len pistia u vodica a po zastaveni musis stlacit znova. Preto DPB hovori o stlaceni dopytu az na zastavke.
Je to ako návrh ibaže bez L8, nemáš tam ani posilu Račianskej radiály ráno a poobede. Ešte sa ti tam podarilo spojiť L12 s jednou linkou z východnej radiály, v tvojom prípade Vajnorskej na ŽSTNM. Keby som vedel na 100% že sa nebude protestovať proti zrušeniu spojenia Šafko - nábrežie - KV - Dúbravka, tak v pohode. Zatiaľ tam beriem L12 ako nemenný prvok.
Až teraz som si všimol, že v návrhu som 4 dal do KV, pričom sa má točiť cez Šafko späť na Zlaté piesky. ? Tak tu dám ešte raz modifikovaný návrh už bez L8, so zmenou nasadení vozidiel a pôvodným číslovaním. Ešte som prehodil L2 a 4 konečné. L2 by mala 26min jazdu a L4 by mala 41min okruh, namiesto 55min. Ale dá sa to kľudne ponechať ako to bolo pôvodne teda L2 na ŽST Nové Mesto (keď sa nejeden pýta "načo mi je spojenie Hl.st. - ŽSTNM") a L4 na Zlaté piesky.
Variant b/ (podstatou tejto varianty bolo zachovanie L5)
2 : Zlaté piesky – Vazovova – Hlavná stanica a späť, TT, 8/8/8//15
4 : ŽST Nové Mesto - Trnavské mýto - Špitálska - «Šafárikovo nám. – Nám. Ľ. Štúra a späť, TT, 8/8/8//15
5 : Rača – Obchodná – tunel – Dúbravka a späť, TT, 8/8/8//15
9 : Karlova Ves – tunel – Kamenné nám. – Trnavské mýto – Ružinov a späť, TT, 8/8/8//15
12 : Dúbravka - nábrežie - «Nám. Ľ. Štúra - Šafárikovo nám. a späť, TT, 8/8/8//15
13 : Hlavná stanica – Obchodná – «Šafárikovo nám. – Nám. Ľ. Štúra a späť, K2, 8/8/8//15
16 : Rača - Americké nám. - Nám. SNP - Obchodná - Vazovova - Ružinov a späť, TT, 8/8/8//15
17 : ŽST Vinohrady - Račianske mýto - Americké nám. - Jesenského - nábrežie - Karlova Ves a späť, K2, 8/-/8//-
dobre, beriem, že to môže byť tak. Inak sranda, že koľko električiek by sa podľa toho číslovania dostalo do radu 10-19 ? číslovanie môže byť iba ako nástroj na to aby v tom ľudia mali prehľad, inak z technického hľadiska a odborného to nemá moc význam.
júúúj, do riti... teraz som si všimol, že som sa pomýlil tam, v variante je L3 vedená v trase L16. Hentam som nakopíroval trasu z A) varianty, pardon ?
Čo sa týka KV, tak dnes tam je 25 spojov/h počas sedla a poobedia. V mojom návrhu je to 22-23 spojov/hodinu počas sedla a počas obidvoch špičiek 30 spojov/hodina.
Dá sa v návrhu A) aj spraviť náprava, a síce, že :
- na L3 dvojičky = zrušiť L8, Ružinov to s intervalom 8min pri dvoch liniek obsluhovaných dvojičkami prežije v pohode.
- na L7 Kačice = kapacita v KV pôjde mierne dole v RŠ, ale PŠ pôjde hore, no Kačky tam vystačia a na Račianskej budú premávať dve celotýždenné linky obsluhované 2xT (3 a 5), plus jedna špičková "kačacia" posila.
Tu by sa dala každý deň ušetriť ráno na výprava 7 vozidiel na L8 v čase 5:45-8:30 (počítam aj čas potrebný na výjazd z vozovne na linku a záťah späť, pričom po 7:dačo by už L8 od centra pokračovala ako L7 na ŽST Vinohrady a do vozovne)
Električka v tueli nikdy nemohla ísť LEGÁLNE viac než 50 km/h. Priemerná rýchlosť v tuneli 41 km/h, ak beriem do úvahy, že električka vchádza do tunela z dvadsiatkového oblúka a končí na 15 km/h výhybka proti hrotu, je vynikajúci výsledok. Týmto diskusiu so zarytým autistickým šotoušom končím.
TeBeCe