Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: ear4 #151538:

lokalpatriotizmus pre prahu by bol vtedy, keby vyhral IRISBUS...
Nazdar vospolok. Moja otazka sa netyka teraz asi najdiskutovanejsej temy ohladom novych klbovych busov - ale nevie niekto z vas ako pokracuje rekonstrukcia trolejbusu Skoda Sanos S 200 Tr c.6505 ?? Posledne fotky tu zverejnene boli z oktobra 2009 a za tych 8 mesiacov sa na nom uz urcite nieco porobilo. Vopred dik za akekolvek info ?
pre admina/CP:
ak by sa dalo, pls. doplniť do CP zastávku AVION-IKEA (z) smer letisko, minimálne na 61tke je určite a z Račka má jazdnú dobu 14 minút, rovnako ako Pestovateľská + na zastávke je vyvesený CP "platný od 1.7.") ?
Reply on: TeBeCe #151542:
to keď by bolo v BA novinách porovnanie interiéru Solaris vs. SOR + to, že Solaris neponúkal vyššiu cenu ako SOR, tak som zvedavý ako by sa DPB obhájil. Je mi na grc z toho, že jedna značka tu je preferovaná len vďaka mafiánskym vzťahom a jednak tomu, že je to lákadlo pre lakomých Slovenských dopravcov. ?
Reply on: ear4 #151538:
Ale ak sa chcem v takom Solarise dostať od druhých dverí k tretím a v uličke niekto stojí, tak je to veľmi na tesno.

Každý bus má svoje pre a proti.

K tým schodom vzadu - a v Capacity ak sa chce človek vydriapať k tým sedadlám pri posledných dverách?
Reply on: 810zssk #151525:
Capacity pre BA ma malo miesta na sedenie, to je jasne, to je ale problem DPB, urcite sa robi aj s viac miestami na sedenie. Zle riesene je ale sedenie pri motore: (a) pozdlzne umiestnene sedadla nie su nikdy dobre a pohodlne a maju len to vyhodu, ze (b) umoznuju stat viac ludom, co ale v pripade Capacity neplati, bo su tam schodiky. Riesenie zadnej casti ako ma Solaris 15 (teda predpokladam ze podobne riesene su aj 18ky, neznam) je ovela lepsie a efektivnejsie.
mne v sore vadi asi iba podklad pod sedadlami co su otocene chrbtom k vodicovi. krajne sedadlo je moc daleko od kraja a clovek sa pri zliezani akurat tak odre. sedadla v opacnom smere su v pohode.

pridam jednu prihodu zo vcera. do poslednych dveri nastupil starsi ujo s palickou. robil mu problem aj ten jeden "schod" do autobusu ale sadnut si chcel na sedadlo hned pred motorom ku ktoremu su dva schody ? ked asi po dvoch minutach zistil ze je to vysoko tak si isiel sadnut viac dopredu.
Reply on: keyboard #151537:
Podla toho co som pocul, tak Solaris a SOR mali prakticky rovnake cenove ponuky. Solaris je trieda Mercedsesu, SOR trieda ci dve nizsie. Takze neporovnavam SOR a Mercedes, ale Solaris a SOR a mam podozrenie, ze vyberove konanie DPB bolo zmanipulovane v prospech SOR, kedze ponuka za rovnaku cenu vyrazne horsie vozidla. Zatial co SORky pre Prahu mozno nazvat lokalpatriotizmus, SORky pre blavu mozno nazvat len korupcia.
Nuz nejde o to, ze v tej 4ke v Solarise je pomerne malo miesta na nohy, ale o to, ze kolko tam je celkovo miest na sedenie a kolko miesta na kociky a voziky a pritom je interier prijemny a prehladny. Dokonca aj zuzeny priestor 3tich dveri je OK.
Panstvo, nič v zlom, ale trošku objektivity by vám neuškodilo.

SOR a Mercedes je niečo ako Dacia a Mercedes. A táto SORka je od českého výrobcu to najlepšie, čo za 10 rokov vyrobil. Nie je to žiadna sláva, ale z používania v Nitre viem, že je to úplne v pohode.

5 dverový systém je dobrá vec, uľahčuje nástup a výstup ľudí. To, že ľudia sedia na miestach, ktoré sú výklopné aj v preplnenom autobuse, to už je na osvetu cestujúcich, ale rozhodne nie nejaká výrobná chyba alebo nedostatok. Rovnako nie je chyba SORu, že ľudia v busoch s klímou otvárajú okná. To je opäť na osvetu alebo uzamknutie týchto okienok.

Ja som bol napríklad milo prekvapený, že v SOR sa môžme 4 chlapi posadiť na štvorku, kdežto keď si tak sadneme v Solarise, tak si nemáme ako nohy dať. Rovnako zle je napríklad riešené sedenie v prednej štvorke Capacity, kde zavadzia madlo. A preto je teraz celé Capacity šmejd?

Tvrdý plast, mäkčený plast, také čalúnenie, onakvé... Prosím vás, veď to je vec vkusu a to si kľudne nakonfigurujte do svojho auta, ale to snáď nie je prioritou pre vozidlá MHD.

Možno trošku viac nadhľadu a bude to lepšie ?
Vidím to tak,že tie dieselove karosy moc na vyradovanie nevyzerajú. ?
nastalo už s nasadením nových vozidiel aj vyraďovanie? koľko vozidiel a o ktoré sa jedná? vďaka za info.
Reply on: Mike #151533:
To nevylucujem 😉
Reply on: 810zssk #151531:
Vpredu moze byt, ja hovorim za klbom vo vlecke...
Reply on: kecho #151528:
Uplne by stacil Solaris, ktory by bol lacnejsi a lepsi. Hoci samozrejme Citaro by bola najlepsia volba.
Reply on: Mike #151526:
Vsak to zmeraj, ja som presvedceny ze minimalne vpredu rozdiel je.
http://www.sor.cz/site/download/nb18-44-161-new-1228489557.jpg

oproti druhým dverám by mali v SOR-ke vypustiť štvorsedadlo a nahradiť ho dvojsedadlom otočeným proti smeru jazdy rovnako ako na pravej strane medzi prvými a druhými dverami, potom by nasledovalo držadlo so "žehliacou doskou" a namiesto pozdĺžne umiestnených sklopných sedadiel by som v úrovni okna umiestnil držadlo s opierkami pre stojacich cestujúcich (http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=30416&gi=0&gn=1000&gs=c&gsd=&ghv=7329).
Reply on: Mike #151526:
v prvom rade by sa malo vykonať niečo typu, že zmerala by sa kapacita autobusov naozaj na ľuďoch. Zohnať tých 186 ľudí (dobrovoľníkov) na 2h do vozovne a vyskúšať či sa ich fakt toľko vmestí do MBCC, potom vyskúšať koľko pojme SOR, Ik435 a Karosa B741. A potom ešte koľko pojmú tie hrbaté vajčiská od SOR, o ktorých DPB tvrdí, že neznamenajú zníženie prepravnej kapacity oproti klasickým 12m vozidlám. Zas irónia je, že DPB pri nasadzovaní BN10.5 (z neviem akých príčin) skrátil interval na L20 a 22, lebo "sa začali nasadzovať kapacitnejšie slabšie vozidlá" - a to prosím šlo len o výmenu vozidiel z dĺžky 12m na 10.5! Na druhej strane, L30 a 37 prišli o 12m vozidlá a začali ich obsluhovať 9.5m vajčiská a DPB sa na skrátenie intervalu z vysoka vysral! Už je bohužiaľ jasné, že sa SORiek tak skoro nezbavíme ? ibaže by sa po nejakom čase dali niekomu na prenájom niekam do ex krajín ZSSR, alebo na balkán, príp. ČR, alebo niekam na Slovensko do rôznych MHDčiek rozdať na prenájom. Myslím, že takých by sa našlo dosť.
Reply on: Mike #151526:
"radšej mal dpb nakúpiť dva krát viac sorov " sa mi zdá, že trochu vytrhávaš z kontextu 😉 myslím, že pri "drahosti" MBCC išlo o to, že keby DPB kúpil "normálne" 18m vozy, dajme tomu aj od Mercedesu, že by vyšli podstatne lacnejšie ako toho propagačného 1,5 metra navyše... 😉
Reply on: marek #151522:
Ja nemám zo SOR až tak tragicky zlý dojem, je to omladenie vozového parku, to jednoznačne. Ale s tými ostrými hranami a lacnosťou interiéru máte pravdu. Mňa na ňom zarazil aj dosť úzky priestor v kĺbe. Na vonkajšom vzhľade mi prekážajú tie dva schody na lištách čo vyzerá fakt riadne amatérsky.

Inak opäť sa v skladbe vozového parku a-busov rysujú paralely s minulosťou. 100ks Ik435, 107ks Karosa B741, 21ks Ik283, 35ks TAM 272A 180M. Tak nejak to vyzerá s novými vozidlami : SOR 100ks, MBCC 25ks (príp. 40) a plánovaný počet CNG 60ks (čo vzhľadom na to, že SOR nemôže vyhrať nebolo vypísané...). Zaujímavé, že zrazu nemôže byť väčšina vozidiel na CNG pohon, však DPB vyraďoval kĺbové autobusy a nahradzoval ich Solarismi práve preto, že boli CNG a obhajoval to tým, že chce výlučne už len CNG autobusy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.