Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
tá Karosa čo bola včera na 95 neviem teraz jej číslo , tak práve skončila. Roztrhla sa jej ten remeň na motore !!! takže asi už pôjde kade ľahšie 😞
Reply on: JariceQ #151508:
Pokusil som sa teraz tak narychlo teoreticky zmerat sirku ulicky v SORe podla technickeho vykresu co maju na stranke a vyzera to na nieco okolo 58cm.

http://img257.imageshack.us/img257/1729/sornb18.jpg

Aj ked sa tomu techickemu vykresu asi moc verit neda. Vychadzal som len z udaju ze 2-4 dvere maju 120cm. Bohuzial ak tu mierku aplikujem na prve dvere tak meisto 80cm maju an vykrese 93cm...
Reply on: no.ev.di. #151543:
Obhájili by ich asi takto nejako: Autobusy značky Solaris sa v Bratislavskej premávke neosvedčili čo si mohli všimnúť aj cestujúci najmä pri požiaroch. Taktiež autobusy značky Solaris neponúkali za výhodnú cenu klimatizáciu (to, že sa kúpila len do 20 ks by už ale nespomenuli) preto sme nakúpili dlhodobo osvedčenú značku SOR. ? ?
Vcera som isiel 18m SORom xxxx a hned prve drzadlo-tyčka za klbom sa po kazdej nerovnosti vychylovalo celkom dost do strany. ❓ Napada mi otazka kedy sa zlomi prvy Sor...
Reply on: ear4 #151538:

lokalpatriotizmus pre prahu by bol vtedy, keby vyhral IRISBUS...
Nazdar vospolok. Moja otazka sa netyka teraz asi najdiskutovanejsej temy ohladom novych klbovych busov - ale nevie niekto z vas ako pokracuje rekonstrukcia trolejbusu Skoda Sanos S 200 Tr c.6505 ?? Posledne fotky tu zverejnene boli z oktobra 2009 a za tych 8 mesiacov sa na nom uz urcite nieco porobilo. Vopred dik za akekolvek info ?
pre admina/CP:
ak by sa dalo, pls. doplniť do CP zastávku AVION-IKEA (z) smer letisko, minimálne na 61tke je určite a z Račka má jazdnú dobu 14 minút, rovnako ako Pestovateľská + na zastávke je vyvesený CP "platný od 1.7.") ?
Reply on: TeBeCe #151542:
to keď by bolo v BA novinách porovnanie interiéru Solaris vs. SOR + to, že Solaris neponúkal vyššiu cenu ako SOR, tak som zvedavý ako by sa DPB obhájil. Je mi na grc z toho, že jedna značka tu je preferovaná len vďaka mafiánskym vzťahom a jednak tomu, že je to lákadlo pre lakomých Slovenských dopravcov. ?
Reply on: ear4 #151538:
Ale ak sa chcem v takom Solarise dostať od druhých dverí k tretím a v uličke niekto stojí, tak je to veľmi na tesno.

Každý bus má svoje pre a proti.

K tým schodom vzadu - a v Capacity ak sa chce človek vydriapať k tým sedadlám pri posledných dverách?
Reply on: 810zssk #151525:
Capacity pre BA ma malo miesta na sedenie, to je jasne, to je ale problem DPB, urcite sa robi aj s viac miestami na sedenie. Zle riesene je ale sedenie pri motore: (a) pozdlzne umiestnene sedadla nie su nikdy dobre a pohodlne a maju len to vyhodu, ze (b) umoznuju stat viac ludom, co ale v pripade Capacity neplati, bo su tam schodiky. Riesenie zadnej casti ako ma Solaris 15 (teda predpokladam ze podobne riesene su aj 18ky, neznam) je ovela lepsie a efektivnejsie.
mne v sore vadi asi iba podklad pod sedadlami co su otocene chrbtom k vodicovi. krajne sedadlo je moc daleko od kraja a clovek sa pri zliezani akurat tak odre. sedadla v opacnom smere su v pohode.

pridam jednu prihodu zo vcera. do poslednych dveri nastupil starsi ujo s palickou. robil mu problem aj ten jeden "schod" do autobusu ale sadnut si chcel na sedadlo hned pred motorom ku ktoremu su dva schody ? ked asi po dvoch minutach zistil ze je to vysoko tak si isiel sadnut viac dopredu.
Reply on: keyboard #151537:
Podla toho co som pocul, tak Solaris a SOR mali prakticky rovnake cenove ponuky. Solaris je trieda Mercedsesu, SOR trieda ci dve nizsie. Takze neporovnavam SOR a Mercedes, ale Solaris a SOR a mam podozrenie, ze vyberove konanie DPB bolo zmanipulovane v prospech SOR, kedze ponuka za rovnaku cenu vyrazne horsie vozidla. Zatial co SORky pre Prahu mozno nazvat lokalpatriotizmus, SORky pre blavu mozno nazvat len korupcia.
Nuz nejde o to, ze v tej 4ke v Solarise je pomerne malo miesta na nohy, ale o to, ze kolko tam je celkovo miest na sedenie a kolko miesta na kociky a voziky a pritom je interier prijemny a prehladny. Dokonca aj zuzeny priestor 3tich dveri je OK.
Panstvo, nič v zlom, ale trošku objektivity by vám neuškodilo.

SOR a Mercedes je niečo ako Dacia a Mercedes. A táto SORka je od českého výrobcu to najlepšie, čo za 10 rokov vyrobil. Nie je to žiadna sláva, ale z používania v Nitre viem, že je to úplne v pohode.

5 dverový systém je dobrá vec, uľahčuje nástup a výstup ľudí. To, že ľudia sedia na miestach, ktoré sú výklopné aj v preplnenom autobuse, to už je na osvetu cestujúcich, ale rozhodne nie nejaká výrobná chyba alebo nedostatok. Rovnako nie je chyba SORu, že ľudia v busoch s klímou otvárajú okná. To je opäť na osvetu alebo uzamknutie týchto okienok.

Ja som bol napríklad milo prekvapený, že v SOR sa môžme 4 chlapi posadiť na štvorku, kdežto keď si tak sadneme v Solarise, tak si nemáme ako nohy dať. Rovnako zle je napríklad riešené sedenie v prednej štvorke Capacity, kde zavadzia madlo. A preto je teraz celé Capacity šmejd?

Tvrdý plast, mäkčený plast, také čalúnenie, onakvé... Prosím vás, veď to je vec vkusu a to si kľudne nakonfigurujte do svojho auta, ale to snáď nie je prioritou pre vozidlá MHD.

Možno trošku viac nadhľadu a bude to lepšie ?
Vidím to tak,že tie dieselove karosy moc na vyradovanie nevyzerajú. ?
nastalo už s nasadením nových vozidiel aj vyraďovanie? koľko vozidiel a o ktoré sa jedná? vďaka za info.
Reply on: Mike #151533:
To nevylucujem 😉
Reply on: 810zssk #151531:
Vpredu moze byt, ja hovorim za klbom vo vlecke...
Reply on: kecho #151528:
Uplne by stacil Solaris, ktory by bol lacnejsi a lepsi. Hoci samozrejme Citaro by bola najlepsia volba.
Reply on: Mike #151526:
Vsak to zmeraj, ja som presvedceny ze minimalne vpredu rozdiel je.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.