Jasne, prírodný kameň je najkrajší. Mne by sa najviac lúbila dlažba čo je v hist. jadre- tuším je to čadič. Dávali ju aj na tú posledne robenú pri S. tržnici- Klobučnícka.
Mýto by som zaviedol už teraz a to na korzo. Boli by štyri vjazdy (S. tržnica, Hl. pošta, Dóm sv. Martina a Hviezdoslavové nám.) Poplatok by bol 25,- a to pre všetkých okrem ľudí s trvalím pobytom. Sídla firiem, zásobovanie, zastupiteľstvá by platiť museli za každé jedno auto. Ak by si do 24hod. poplatok neuhradil tak ti jednoducho fízel nestiahol kolík. Tým myslím, že ten režim čo je na Hviezdoslavku by bol na všetkých vjazdoch.
Aj z okna autobusu čo to vidíš. Ale napísal som, že cez leto sa tam hádam stavím na pár hodín a potom poviem.
Uzavrieť Štúrovú by podľa mňa išlo len po dostavaní mostu a dialnic na území mesta. V roku 2004 alebo 2005 by to už šlo. Naozaj nedá sa rozhodnúť, nepôjdete tadeto, ale nedáš mu náhradu. Zápchy na Miczkiewiczovej nie sú kvôli Am. nám. ale zlej priepustnosti spodku Kollárka a križovatky s Ul 29. augusta. Ak by autá z centra mohli ísť na Košickú a po Viedenskej (dialnica-100km/hod.) do Petržalky, K.V a Dúbravky tak potom môžeš niektoré ulice spraviť neprejazdné. Ono aj teraz by mohli autá ísť opačne po špitálskej na Ul.29 augusta a na Dostojevského, no ten by zostal už úplne zapchatý. Ak by však mali tie autá z Nív a východu centra ako rýchlo prekonať dunaj, tak by sa netlačili na nábrežie.
Neviete či sa dá nejako zrušiť zmluva so Škodou Ostrov, pretože zloty padol z 12,20 na 9,50. To znamená, že namiesto napr. 12 mil by sa zaplatilo za Trolino 9 mil. A to je rozdiel. Na troch Tr. to robí jeden ďalší.
si: v minulosti,ked robili rekonstrukcie,tiez dosekali trolej x-krat, ale ved uvidime.
Ale skoda, ze to podlozie nespravili aj pre druhu kolaj.
m@rtin: ja tiez nedam dopustit na Poprad, maju pekne zrekonstruovane centrum, teda pesiu zonu, nechapem, co sa ti tam nepaci, superne restiky atd. Mozno maju horsiu MHD, ale tam aj tak kazdi chodi pesi.
J: BB je krasne mesto aj podla mna a to som z BA, chce to len trosku viac casu nanho, pochodit centrum atd, a navyse dovolim si tvrdit, ze nocny zivot je tam pestrejsi ako v BA, aj vdaka tomu, ze je tam lacno v porovnani s BA. V noci mas stale v meste ludi. V ba to po odchode poslednych elin chcipne.
ok ale kade vôkol? ked bude hotový most Košická (proti ktorému tu dosť ludí bojuje), tak je trasa jednoznačná, po moste na Einsteinovu a zas späť po moste Lafranconi do Karlovky, je to dlhšia trasa ale vyhneš sa semaforom, plným križovatkám, zápcham a budeš doma určite rýchlejšie
Tak Ti to teda podám z pohľadu normy. Oddelené teleso pre električku sa môže zriadiť, ak medzi chodníkom a oddeleným telesom zostane aspoň 3,5 m. To na Štúrovej nehrozí ani náhodou. Okrem toho v smere do centra je neustále upchaná parkujúcimi gumokolmi gúm a iných indivíduí. Keby tam bolo 3,5 m, tak by som tam zriadil odelené teleso so zatrávneným zvrškom a nie zámkovú dlažbu. A keď už dláždiť, tak nie zámkovou dlažbou, ale mačacími hlavami. Je to krajšie, trvanlivejšie a pre gumokolesníky menej komfortné.
I.
Riko: no nestazoval by som sa keby sa obmedzenia dotkli aj tebou vymenovaneho okruhu. Urcite by sa tadial nespacirovali 1000ce ludi denne, ale zas aspon ludia iduci z mileticky do karlovej vsi by sa nevalili krizom cez mickievicku ale by si to pekne obisli vokol:-))
a čo je podľa teba centrum??? ked si spomínal aj Mickieviczovu to už potom môžeš vylúčiť dopravu rovno v zone ohraničenej ulicami nábrežie, Staromestská, Štefánikova, Šancova, Legionárska, Karadžičova, Dostojevského rad, nábrežie.
Myslíš že na tých uliciach sa budú korzovať tisícky ludí. Podla mňa je centrum Korzo v dnešnom vymedzení s okolitýmá uličkami a vo vyššie popísanom centre zona 30km/hod.Samozrejme že ma serie ked po korze behajú mafisti s autami, ale to je iná téma.
Riko: chod sa pozriet na zapad, ako to tam riesia... centrum mesta nema patrit autam ale ludom. Ako som uz pisal, do centra by mali pristup s autom iba ludia co by tam byvali a firmy tam sidliace (ale iba po presne vymedzenych opustacich trasach von zo zony), vozidla zasobovania (iba v urcitom case). Ostatne vstupy by boli mozne - pre servisne firmy napriklad, ale spoplatnovane - napriklad 100 Sk/vjazd (da sa to riesit napriklad kamerovym systemom na vjazdoch, problematicke ale v miestnych podmienkach je aj vymozitelnost penazi...) a by si sa potom divil ako by poklesla hustota dopravy v centre a zlepsilo by sa zivotne prostredie...
Uz druhykrat si sa tu obul do Popradu. mozes mi strucne v maile vysvetlit, kolko casu si v nom stravil a co je na nom take hnusne? Napriklad v porovnani s Mikulasom, Ruzomberkom, alebo takym Frydkom-Mistkom?
Hoci tusim, ze sa s tebou nema vyznam natahovat, rad by som poznal detailnejsie dovody tvojho odporu k Popradu. A toto forum nie je to prave miesto. Takze prosim pouzi mail.
čo znamená podľa teba "ktoré tam nemajú čo hladať"? Myslíš tie ktoré iba tranzitújú z jedného konca mesta na druhý? lenže to by museli existovať vybudované cesty ktorými by som sa centru mohol vyhnúť
Riko: cielom nie je vyhodit auta z centra, ale vyhodit auta ktore tam nemaju co hladat. Mna osobne by ako vodica trapilo, ako daleko to mam pesi od najblizsieho velkeho (podzemneho) parkoviska.
no zbohom, čo takto viemiesť všetky autá z BA, čo povieš...
a kade by jazdili??? na tým sa nezamýšlaš? lebo jednoducho povedať že by nejazdili, tak to je na úrovni dnešných kreténov z magoriátu alebo 10 ročného decka
...a hlavne netreba zabudnúť koľko firiem sídli v centre mesta, takže poprosím zobudme sa (niektorí) sa a vráťme sa späť do reality, oki
ono je najjednoduhšie rozhodnúť, že sa niečo zneprejazdní ale už nikto nerozmýšla (u nás) čo to spôsobí, bože kedy už niekto začne rozmýšlať komplexne...
toto bolo všeobecné zbožné prianie, nie útok na niekoho
#14799 (Si, J): pesia zona na Sturovej by bola parada... ja osobne by som zacal s uzavretim nam. SNP a kamenneho namestia (to si este nejaky ten rok pockame) a potom ako bolo spominane... z I. okruhu vojdem niekde do centra, mozem po nom jazdit kolko len chcem, ale vyleziem zhruba tam kde som vosiel.
Pesie zony (alebo vyrazne obmedzene gumokoly) by boli na Sturovej (vacsina ulice - okrem par usekov smer Safarikovo namestie), Spitalskej - ta by sa dala velmi pekne riesit krizovanim elektrickovej trate. Urcite by som spravil bez gumokolov kusok pri Medickej zahrade (usek krizovatka s ul.29.augusta a Americkym namestim). (Ak by sa z Americkeho dalo ist len na Mickiewiczovu, tak by sa mohli precasovat semafory a vacsie zapchy by sa nerobili). #14794 (J): Sturova ulica nie je podla Ludovita, ale podla Dionyza.
Btw mne osobne sa na elektickovy pas najviac pacia macacie hlavy - jednak je to prirodny kamen, jednak dostatocne hrbolate a drgave pre IAD, ale dostatocne pevne na nudzovu jazdu napr. v pripade nehody v gumokolovej casti cesty - asfalt je napazu a zamocka dlazba je prilis rovna na to, aby gumokoly odradila. Navyse macacie hlavy medzi kolajami vyzeraju dobre - maju to v Brne a najde sa to aj este aj niekde v BA (napr. na Hurbanovom namesti na vyhybke z Kapucinskej). Ale to je asi ta najdrahsia varianta...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
mickey
Hoci tusim, ze sa s tebou nema vyznam natahovat, rad by som poznal detailnejsie dovody tvojho odporu k Popradu. A toto forum nie je to prave miesto. Takze prosim pouzi mail.