Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
si: v minulosti,ked robili rekonstrukcie,tiez dosekali trolej x-krat, ale ved uvidime. 🙂
Ale skoda, ze to podlozie nespravili aj pre druhu kolaj.

m@rtin: ja tiez nedam dopustit na Poprad, maju pekne zrekonstruovane centrum, teda pesiu zonu, nechapem, co sa ti tam nepaci, superne restiky atd. Mozno maju horsiu MHD, ale tam aj tak kazdi chodi pesi.

J: BB je krasne mesto aj podla mna a to som z BA, chce to len trosku viac casu nanho, pochodit centrum atd, a navyse dovolim si tvrdit, ze nocny zivot je tam pestrejsi ako v BA, aj vdaka tomu, ze je tam lacno v porovnani s BA. V noci mas stale v meste ludi. V ba to po odchode poslednych elin chcipne.
Turbo: ved chvilu dockaj, zachvilu ti vykvitne Racianska. 🙂
To by DPB nezvladol - zatravneny zvrsok.
Reply on: Igorko #14810:

Inac, da sa vybavit aj vynimka z normy... To velmi dobre vies. Ale suhlasim s povrchom zatravnenym, pripadne z macacich hlav.
Reply on: si #14809:

ok ale kade vôkol? ked bude hotový most Košická (proti ktorému tu dosť ludí bojuje), tak je trasa jednoznačná, po moste na Einsteinovu a zas späť po moste Lafranconi do Karlovky, je to dlhšia trasa ale vyhneš sa semaforom, plným križovatkám, zápcham a budeš doma určite rýchlejšie
Reply on: J #14798:
Tak Ti to teda podám z pohľadu normy. Oddelené teleso pre električku sa môže zriadiť, ak medzi chodníkom a oddeleným telesom zostane aspoň 3,5 m. To na Štúrovej nehrozí ani náhodou. Okrem toho v smere do centra je neustále upchaná parkujúcimi gumokolmi gúm a iných indivíduí. Keby tam bolo 3,5 m, tak by som tam zriadil odelené teleso so zatrávneným zvrškom a nie zámkovú dlažbu. A keď už dláždiť, tak nie zámkovou dlažbou, ale mačacími hlavami. Je to krajšie, trvanlivejšie a pre gumokolesníky menej komfortné.
I.
Riko: no nestazoval by som sa keby sa obmedzenia dotkli aj tebou vymenovaneho okruhu. Urcite by sa tadial nespacirovali 1000ce ludi denne, ale zas aspon ludia iduci z mileticky do karlovej vsi by sa nevalili krizom cez mickievicku ale by si to pekne obisli vokol:-))
Reply on: si #14807:

a čo je podľa teba centrum??? ked si spomínal aj Mickieviczovu to už potom môžeš vylúčiť dopravu rovno v zone ohraničenej ulicami nábrežie, Staromestská, Štefánikova, Šancova, Legionárska, Karadžičova, Dostojevského rad, nábrežie.
Myslíš že na tých uliciach sa budú korzovať tisícky ludí. Podla mňa je centrum Korzo v dnešnom vymedzení s okolitýmá uličkami a vo vyššie popísanom centre zona 30km/hod.Samozrejme že ma serie ked po korze behajú mafisti s autami, ale to je iná téma.
Riko: chod sa pozriet na zapad, ako to tam riesia... centrum mesta nema patrit autam ale ludom. Ako som uz pisal, do centra by mali pristup s autom iba ludia co by tam byvali a firmy tam sidliace (ale iba po presne vymedzenych opustacich trasach von zo zony), vozidla zasobovania (iba v urcitom case). Ostatne vstupy by boli mozne - pre servisne firmy napriklad, ale spoplatnovane - napriklad 100 Sk/vjazd (da sa to riesit napriklad kamerovym systemom na vjazdoch, problematicke ale v miestnych podmienkach je aj vymozitelnost penazi...) a by si sa potom divil ako by poklesla hustota dopravy v centre a zlepsilo by sa zivotne prostredie...
Reply on: m@rtin #14800:
Uz druhykrat si sa tu obul do Popradu. mozes mi strucne v maile vysvetlit, kolko casu si v nom stravil a co je na nom take hnusne? Napriklad v porovnani s Mikulasom, Ruzomberkom, alebo takym Frydkom-Mistkom?
Hoci tusim, ze sa s tebou nema vyznam natahovat, rad by som poznal detailnejsie dovody tvojho odporu k Popradu. A toto forum nie je to prave miesto. Takze prosim pouzi mail.
Reply on: martiner #14804:

čo znamená podľa teba "ktoré tam nemajú čo hladať"? Myslíš tie ktoré iba tranzitújú z jedného konca mesta na druhý? lenže to by museli existovať vybudované cesty ktorými by som sa centru mohol vyhnúť
Riko: cielom nie je vyhodit auta z centra, ale vyhodit auta ktore tam nemaju co hladat. Mna osobne by ako vodica trapilo, ako daleko to mam pesi od najblizsieho velkeho (podzemneho) parkoviska.
Reply on: si #14799:

no zbohom, čo takto viemiesť všetky autá z BA, čo povieš...
a kade by jazdili??? na tým sa nezamýšlaš? lebo jednoducho povedať že by nejazdili, tak to je na úrovni dnešných kreténov z magoriátu alebo 10 ročného decka
Reply on: J #14798:

...a hlavne netreba zabudnúť koľko firiem sídli v centre mesta, takže poprosím zobudme sa (niektorí) sa a vráťme sa späť do reality, oki 🙂
ono je najjednoduhšie rozhodnúť, že sa niečo zneprejazdní ale už nikto nerozmýšla (u nás) čo to spôsobí, bože kedy už niekto začne rozmýšlať komplexne...
toto bolo všeobecné zbožné prianie, nie útok na niekoho
#14799 (Si, J): pesia zona na Sturovej by bola parada... ja osobne by som zacal s uzavretim nam. SNP a kamenneho namestia (to si este nejaky ten rok pockame) a potom ako bolo spominane... z I. okruhu vojdem niekde do centra, mozem po nom jazdit kolko len chcem, ale vyleziem zhruba tam kde som vosiel.
Pesie zony (alebo vyrazne obmedzene gumokoly) by boli na Sturovej (vacsina ulice - okrem par usekov smer Safarikovo namestie), Spitalskej - ta by sa dala velmi pekne riesit krizovanim elektrickovej trate. Urcite by som spravil bez gumokolov kusok pri Medickej zahrade (usek krizovatka s ul.29.augusta a Americkym namestim). (Ak by sa z Americkeho dalo ist len na Mickiewiczovu, tak by sa mohli precasovat semafory a vacsie zapchy by sa nerobili).
#14794 (J): Sturova ulica nie je podla Ludovita, ale podla Dionyza.

Btw mne osobne sa na elektickovy pas najviac pacia macacie hlavy - jednak je to prirodny kamen, jednak dostatocne hrbolate a drgave pre IAD, ale dostatocne pevne na nudzovu jazdu napr. v pripade nehody v gumokolovej casti cesty - asfalt je napazu a zamocka dlazba je prilis rovna na to, aby gumokoly odradila. Navyse macacie hlavy medzi kolajami vyzeraju dobre - maju to v Brne a najde sa to aj este aj niekde v BA (napr. na Hurbanovom namesti na vyhybke z Kapucinskej). Ale to je asi ta najdrahsia varianta...
J:
Promiň, ale posuzovat město z autobusu? To snad ne? Nebo posuzovat Prahu, když jsi v ní nikdy nebyl?
Víš, že má Praha jednu z nejstarších památkových rezervací na světě? Bratislava a Praha jsou dvě úplně odlišná města, nejen architekturou, ale i jiným stylem života. Banskou Bystrici poznáš jedině tak, že z toho autobusu vystoupíš, projdeš si centrum, pobudeš tam týden, okoukneš noční život, hospody, povozíš se MHD a poznáš mentalitu zdejších lidí. Jen tak můžeš zhodnotit město. Z fotografií a z autobusu nic nepoznáš. 🙂
Pokud pojedeš do Berlína přes Prahu a pojedeš po dálnici D1 přes sídliště Jižní město, potom přes průmyslovou oblast Malešice a střihneš to okolo bývalých fabrik ČKD ve Vysočanech, řekneš si "hnus".
Když se projdeš po Karlově mostě, okoukneš Staroměstské náměstí, Hradčany a zdejší kostely, chrámy, katedrály, paláce nebo zhrady, tak si o městě uděláš jiný obrázek. Nemyslím si, že Banská Bystrica je ošklivá. Nejhnusnější město, jaké jsem kdy v životě viděl, byl Poprad. To je Most v severních Čechách, hezkej. 🙂
J: slo by to aj bez dostavby mosta kosicka, len by sa muselo xciet... v zone by som povolil iba pohyb aut obyvatelov (ale po urcenej opustacej trase, t.j. ked niekto byva na jednom konci zony, tak ju tu bude aj opustat a nebude jazdit krizom :-)), zasobovanie a doprava pre podniky len s povolenim a len v urcitom case a inac ziadne vynimky. a amerciek namestie a mickievicovu by som pre IAD uzavrel tiez...
Článok: znamená to, že mostová ostane neprejazdná.

Tomáš: Mňa hlavne zarazilo, že najviac kto hovorí, že Bratislava je škaredá sú banskobystričania. Teda z mojich spolutrpiacich na fakulte. No keď BA porovnám s BB tak mi BA pripadá ako Praha. Aspoň z môjho terajšieho dojmu.

Igorko: Ale Štúrová nie je trvalo pojazdovaná automobilmi. Veď na pravej strane smerom na Kamenné je jeden jazdný pruh a na pravej budú teraz dva alebo jeden + parkovacie miesta. Oni jazdili po tých nepoužívaných kolajách. Veď keď môže byť dlažba na Vajanského nábreží?!

si: jasne, že nie do okolotých uličiek ale išlo by to všeliako inak- cez dostojevského, nábrežie a tak. Nemôžeš počítať, že autá prestanú jazdiť cez stred. Asi by skončil tranzit ale ľudia čo tam bývajú a nie je ich málo... Autá by sa na Americkom ešte viac tlačili cez Mickiewiczovu a Kollárko a to už by sa zvládať nedalo. Asi by sa muselo sprejazdniť SNP alebo niečo iné vymyslieť. Zrejme by trebalo tých opatrení viac. Pravdepodobne by to šlo bez nejakej väčšej ujmy ale až po dostavbe mosta Košická. Už som to napísal Vajdovi, tak uvidím čo mi odpíše. Potom dám vedieť.

Inak tá anketa je pekná hlúposť. Veď to záleží od veľa faktorov čím by som najradšej išiel, aj keby mi všetky šli priamo od domu priamo tam kam potrebujem bez prestupu tak neviem povedať čo by som si vybral. Asi to na čo by som mal najväčšiu chuť, čo chodí prázdnejšie, čas moc premňa nehrá rolu 10 alebo 15 min. je jedno.

Za Citarom mi bude smutno, dúfam, že sa nabudúci rok poteším nejakým novým busom, ale už našim.
Reply on: J #14779:
Ano kazdy mame pravo na svoj nazor,ale moj nazor je taky,ze BB je jedno krasne mesto.
J: s tym vylucenim IAD - ja by som ich nepchal do bocnych uliciek, ja by som im tadial proste zakazal prejazd. A bol by to dobry krok k zneprejazdneniu centra mesta a k ukludneniu intenzity IAD v centre. (len by sa to muselo dodrziavat a kontrolovat)
Reply on: J #14794:
Zámková dlažba sa nemôže dať na trať trval pojazďovanú gumokolmi.
I.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.