Tomaš, Kami: No išiel som smer Bratislava - Tále. Viem hlavná ulica je pekná, ale to čo som videl z busu, tak to bolo premňa hrozné. Ako sorry, každý máme právo na svoj názor a možno BB trpí nedostatkom peňazí na základné mestké potreby, ale naozaj sa mi nelúbila. No a v prvomrade si všímam mestá až potom MHD, ja som ten typ. Bol som v BB ale dosť dávno, no už bola spravená hlavná ulica, no prešli sme na jej koniec a nemali sme kam ísť, možno som bol aj zarazený jej malosťou. Slubujem, že sa v nej v lete zastavím aspoň na dve hodinky a potom napíšem dojmy.
Dnes som videl 7304 s umelou aj živou záťažou(sedeli tam taký dvaja). Zdá sa mi to alebo má väčšiu svetlú výšku?
Na Štúrovej im to ide jedna radosť, len ma prekvapilo, že DPB má toľko vlastných ťažkých mechanizmov. A neviete či sa tie kolaje, na nepoužívanej strane použijú na tú druhú, lebo si ich tam merali a tak.
1) Aspon sa zasmejeme, ked je to komicke
2) Ano, toho myslim. Takze si cital tie odkazy co som sem kydol, cooo? Nuz, ci si priatel alebo nie ja posudit neviem, nepoznam ta az tak, ale kazdopadne snivas o zmene rozchodu, takze ... Necham tri bodky :o)
1) Nepokúšaj sa o češtinu, vyzerá to dosť komicky:-).
2) Myslíš ing. N.K.Odvolaného:-)? NEbudem sa ja veru na nič pýtať, lebo podľa neho som asi nepriateľ MHD v Bratislave č.1, pretože neuznávam jeho neomylnosť a všeznalosť a špecifiká Bratislavy:-(.
I.
Hmm, takže toto som našiel v najnovšom vydaní magazínu Hviezdy ciest (vydáva ho Motor-Car Wiesenthal & Co, ... ).
"NP autobus Mercedes-Benz Citaro sa mesiac testuje na vybraných najnáročnejších trasách bratislavskej MHD. Ako uviedol gen. riad. DPB Ing. K. Zachar, cieľom je najmä porovnať uplatnenie obdobného typu autobusu s doteraz využívanými kĺbovými a na záver o tom informovať verejnosť.
Trojnápravový Mercedes Citaro má na zadnej poslednej vlečenej náprave riadenie. Pri zapnutí tohto riadenia sa znižuje polomer jeho zatáčania. Vypnutím sa zasa eliminuje vybočovanie zadnej časti..... Autobus poháňa radový horizontálne uložený 6-valec 11.98litra, 220 kW (299k). Odvezie celkovo 129 pasažierov, z nich 46 má miesta na sedenie. Životnosť tohto vozidla prestavuje minimálne milión najazdených kilometrov".
No cez vikend som bol lyžovať a prechádzal som cez BB. A podľa toho čo som videl BB je strašne škarede mesto. Nechcem sa nikoho dotknúť, lebo nepoznám tamojšie reálie, ale tak neupravené mesto, z budovami nahadzanými len tak do priestoru... No chcel som hlavne jedno, lúbil sa mi ich vonkajší náter, teda hlavne ten erb mesta na ňom. To by bolo pekne aj na našich busoch a T- busoch. Na elinách by to asi pekne nevyniklo, ale možno áno, neviem si to dosť dobre predstaviť. Ja by som ten erb dal medzi prvé a druhé dvere, na všetky vozy s novými bratislavskými farbami. Teda ak raz budú na to prachy, ale pri nových vozoch, keď nejake budú by sa to mohlo dávať už teraz, lebo je to prezentácia svojho mesta. Mesto by malo byť hrdé na svoj erb, tak ako štát na svoju vlajku či znak.
Od kedy na 82 jazdí cez vikend I435. Bolo to dosť divné hlavne keď tam sedeli traja ľudia. A na 90 a 93 dnes jazdili K 732. Paráda. To tam nemohli dať radšej SOR, neverím, že sú cez vikend na 82 také dopravné nároky. Viem asi nemajú dosť kĺbových, tak nech zoberú nejaké z 1.DTP. Aj nápad dať Citaro na 93 bol jedným z "inteligentných" riešení DPB. Voz ako uliaty na 59 či 90 jazdí na 93.
Ale teoreticky je vychodne ukrivdene! Toziz normalne tam chodia linky 52 a 56 do race! Teraz tam chodi len 52, cize tam chodi o polovicu menej autobusov, ja by sim sa nesral a nasadil by som tam teraz klby