Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: no.ev.di. #143563:
Inak som zvedavý, ako vyriešia na 801-ke vnútroštátnu prepravu vrámci SR (hlavne ak pôjde naozaj aj cez Jarovce). Ako a kto v Čunove smerom do Rajky skontroluje cestujúcich, či majú označený správny lístok?

Ak by aj 801-ka teoreticky išla až do Hegyeshalomu a na Slovensku by bola povolená vnútroštátna preprava, tak pochybujem, že by sa to podarilo presadiť aj na maďarskej strane...

Bude to jedna z týchto dvoch možností?

a) 630-ka - uplatňuje sa "anarchia". V 3. pásme vodiči otvárajú všetky dvere a ani v jednom smere nekontrolujú či si ľudia označujú lístky, revízori tam asi nechodia. Tak miestni si tam väčšinou CL neoznačujú. Ale podotýkam - riadna blbosť podľa mňa, že PCL s príplatkom na BID tam neplatia. ?

A rovnaká blbosť, že polovica Čiernej vody je 2. pásmo a druhá polovica 3. pásmo, pričom je v celom úseku viac-menej súvislá zástavba. Hlavne ten kúsok jedna zastávka od hotelu Kamila (2. pásmo) po konečnú "Na pasienku" (3. pásmo) je fakt nespravodlivý. Až po spustení ozajstnej BID má byť celá Čierna voda jedna zóna.

b) 901-ka - vodiči majú všetko pod kontrolou, ale to asi hlavne vďaka tomu, že aj vrámci Slovenska a aj vrámci Rakúska je vnútroštátna preprava zakázaná, a aj reálne sa to podľa všetkého dodržuje. To sa ľahko kontroluje.

PS 1: Prečo tak striktne na mnohých prihraničných medzištátnych linkách je zakázaná vnútroštátna preprava cestujúcich? Veľmi by Volán-u uškodilo, keby Blaguss občas prepravil nejakých Maďarov napr. z Rajky do Mosonmagyaróváru?

PS 2: Asi takmer všetko obsiahnuté v tomto príspevku som tu už v minulosti písal, ale nedalo mi to v súvislosti s diskusiou o 801-ke to tu uviesť znova. ?
Reply on: Karosa2631 #143564:
...20 a 22 by mohla vypravovať 3DPA.
Na L20 a 22 by cez týždeň stačili Sory B 9.5!! ...

? ? ?
Po dlhšom pozorovaní som zistil:
20 a 22 by mohla vypravovať 3DPA.
Na L20 a 22 by cez týždeň stačili Sory B 9.5!! A ešte by v nich aj bolo miesto. A zvýšné Tedomy (2104, 2105, 2107, 2108) by boli preradené do 3DPA a tak by si krasňany nemuseli požičiavať autobusy.
Na L20 by cez víkend jazdili Citelisy.
Reply on: Valec #143562:
ráč si to čo som napísal prečítať ešte raz a povedz mi prosím ťa kde som hovoril o tom, že by mal DPB ťahať autobusy až do Mosonmagyárováru?! Hovoril som len o tom, že neskôr by každý druhý, príp. tretí spoj pokračoval cez Bezenye do Hegyeshalomu. Čiže by autobus prešiel cez 3 dediny v Maďarsku. To, že DPB chodí s L901 do Wolfsthalu a Hainburgu, už nepindáš, že nech si rakúsky dopravca robí vnútroštátku?! Keď z Wolfsthalu chodia spoje do Hainburgu, naproti tomu Rajku a Bezenye spájú s Hegyeshalomom len 4 páry vlakov denne pričom prvé dva idú pred siedmou h.ráno. Takto by mohli MÁV odstaviť vlaky a prepravu medzi Hegyeshom - Bezenye a Rajkou by vykonával DPB, okrem toho tam žije dosť Slovákov, určite viac ako v Hainburgu a Wolfsthali.
Reply on: Ik #143560:
Ja viem, že to nie je štandardný stav. Tým som chcel len poukázať na to, že tieto MČ sa nám rozrastajú a tak nejaké posilnenie tam bude tak či tak časom treba. Ak by si zaviedol v sedle 191, tak Čunovčanom zhoršíš dopravu a obyvateľom tých nových barákov za Rusovcami to tiež veľmo nepomôže.

Re #143561 no.ev.di.: A načo by DPB mal jazdiť do Mosonmagyarováru? Len pre tvoje šotoúchylky? Vnútroštátnu dopravu nech si rieši Volánbusz vo svojej vlastnej réžii.
Reply on: Peon #143553:
najlepšie by bolo keby DPB robil dopravu v úseku AS - EUBA - Dolnozemská - (vynechať Jarovce) - Rusovce - Čuňovo - Rajka, žst a od Rajka, žst by premávali autobusy Volánbusz. Potom neskôr by každý druhý autobus DPB od Rajky pokračoval cez Bezenye do Hegyeshalom, kde je prestup na vlaky smer - Mosonmagyárová, Csorna a Gyor
Reply on: Valec #143556:
Ikarus 415 má kapacitu cca 100 ľudí a miesto na dva kočíka resp. vozíky. Jeden kočík tuším zodpovedá 5 ľuďom, takže pokiaľ by tam boli 2 kočíky, kapacita klesne o 10 ľudí. Ostaní cestujúci by sa tam mali pohodlne zmestiť. A ešte stále nám ostáva rezerva pre 40 ľudí.
5 kočíkov tam nemalo čo robiť. To nie je štandardná situácia, aj v žehličke bolo natlačených 11 kočíkov, ale kvôli tomu nebudú robiť súpravy troch vozov.
Je jedno či v sedle, alebo v špičke. Čunovu to uplne stačí.
Oveľa viecej by pomohlo to čo napísal Petto. 91+191 v sedle 30+30 t.j. preklad na 15.
Reply on: AAA #143551:
Keď niekto tvrdohlavo chce niekde krúžiť, nech si krúži. Ale normálny človek to po pár minútach hľadania skúša o ulicu ďalej. Nepoznám v Bratislave miesto, kde by hľadanie parkovania trvalo dlhšie ako priemerné čakanie na spoj MHD.
Reply on: AAA #143551:
Nie, komfortom nazyvam ze idem namiesto spinavej MHD s rozlicnymi urovnami teploty, ktora je casto narvata, autom pocuvajuc oblubenu muziku, idealnom teplotou a za rovnaky cas (hladanie miesta a strata casu dlhsiou jazdnou dobou MHD sa vyrovnaju, auto vacsinou dokonca dopadne lepsie)..
Reply on: MatejBA #143550:
Je to prekvapenie?
Reply on: Ik #143530:
Ale v tom článku sa píše o skrátení intervalu v sedle. Ja som už zažil v sedle pracovného dňa v jednom spoji v úseku Jarovce - Nákupná zóna naraz 5 kočíkov a asi 50 ďalších ľudí, takže až tak nezmyselné posilnenie by to zasa nebolo.

Re #143552 Peon: Ak sa tomu Blagussu bude dariť tak ako doteraz, tzn. že na najsilenjšom spoji povezie maximálne 10 ľudí, tak hneď ako zavedú linku 801 prestane jazdiť. Hlavne, že každú chvíľu sa vysťahovaní sťažujú do novín, ako nemajú spojenie s Bratislavou. A keď ho majú, vozí sa tam 5,5 človeka.

Re #143555 Peon: Jazdilo to každé 2 hodiny, ráno možno o nejaký ten spoj viac.
Reply on: Peon #143552:
Pamätáte si niekto prosím koľko vlakov MÁV denne premávalo do Rajky do 12. 12. 2009? Ak to bolo od 5 do 23 h, tak to bolo 10 predpokladám..
Reply on: MatejBA #143550:
Ono to nebude ani odchod, ale presedlanie na inú stoličku. Len rozmýšľam či to bude starostovská alebo primátorská. ? ?
Reply on: Pajo #143545:
N55, resp. 515 niekedy premávala priamo cez sídlisko v Rači ako píšeš? To ešte 137-ka či čo to bolo niekedy začiatkom 90-tych rokov tak premávala, nie?

Ale nápad je to podľa mňa dobrý, len či by potom ten voz zvládal sa včas vrátiť na Hlavnú stanicu. A či by bola ochota k tomuto kroku zo strany "VyVolených"...
Reply on: luky133 #143528:
Z vyjadrnia Ing. Weigla: "Linka do Rajky má navrhovaný cestovný poriadok v nadväznosti na vlaky v železničnej stanici Rajka."

To znamená, že pôjde iba 4-krát denne (2x skoro ráno a 2x poobede)? V DPB asi ešte nevedia o už realizovanom drastickom obmedzení vlakov MÁV do Rajky. http://rajkask.ning.com/profiles/blogs/vlaky-v-rajke-nakoniec

Tak snáď tú 801-ku potom prispôsobia odchodom autobusov Volán-u do Mosonmagyaróváru. Alebo kvôli tým vlakom tú 801-ku nakoniec "zmietnu zo stola"? ?

Ale ja držím palce Blagussu, ktorý sa (zdá sa, že náhle) na prevádzkovanie tejto trasy ako prvý podujal . Z ASMN, resp. ŽST Petržalka je to do Rajky expresne, lebo nikde nestojí. A pokračuje až do Bezenye a raz za deň aj do Mosonmagyaróváru. Dúfam, že sa im na tejto trase začne dariť a postupne aj trochu rozšíria počet spojov. A snáď zriadia nejaký spoj aj v nedeľu.
Reply on: 810zssk #143516:
Ak voláš komfortom pol hodinové krúženie a hľadanie voľného miesta a následnú 15 minútovú prechádzku do práce a zopakovanie toho istého doma na sídlisku, tak OK. ? ?
Reply on: MatejBA #143549:
(neposlalo celu spravu) Brano je pripraveny na odchod ?
Reply on: Jezo #143548:
>>Dopravný podnik má za sebou dva tendre, prvé kĺbové vozidlá by mali prísť už na jar. "To znamená, že obnova vozového parku bude pokračovať. Naši nástupcovia budú mať však voľné ruky, aby sa rozhodli, v akom rozsahu, akej štruktúre a za akých financií sa to bude ďalej obnovovať," konštatoval Zahradník.
Reply on: 2xT3SUCS #143546:
samozrejme s výnimkou (skoro) istej populárnej dodávky. ten vie absolútne všetko napriek tomu, že tu už tuším nejaký čas bol... ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.