Reply on: m@rtin #14208:
Skus prosim pochopit, ze je to jedno, v akej su triede passat a superb. Aj tak su tie triedy velmi blizko seba a sam uznas, ze tie auta sa lisia minimalne rozmerovo, aj tvarovo. Tu ide o to, ze VW nikdy nedovoli urobit taku verziu superb, ktora by mohla ohrozit, aj ked v inej triede, passat. O nic ine.
K tomu ostatnemu.Neviem, preco to vyrobca tak napisal - neviem si to overit, bo nemam k dispozici udaje ku karose 941E. Skus sa priamo u Karosy spytat (napis im mail - ak je to taka super firma - urcite ti odpovie). Mne skoro vobec neslo o kapacitu CB - aj ked sa ti to mohlo zdat. Az ked si sopmenul, tie udaje.
Neviem, ako suvisi to, ze v BA jazdia vraky s "pohrdanim" k9xx. Su to dve rozdielne veci. Mozem mat aj holy zadok a vozit sa na kolobezke a viem, ze skoda, ci fiat je "horsi", ako mercedes, ci audi, alebo jaguar, etc.
Ale jedina vec min. o k7xx plati. Pri rovnakej (ne)udrzbe vydrzia menej ako ikarusy i28x a i4xx. A to je jeden z dovodov, preco sa tu volaju vrakosy a nie su moc v oblube. Poviem priklad - karosy s pokazenymi dverami (aspon jedno kridlo) - mozem ich najst denne niekolko kusov na linkach, ale na ikarus (hociakeho typu) som na ani jeden taky nenarazil, ani na eliny, ci t-busy. A to nehovorim o klbovych karosach - kazda druha ma pozvarane v klbe tyce, ktore sa zvyknu urvat - neviem z akeho dovodu - neviem ti to lepsie popisat ktore. Proste v nasich podmienkach su karosy 7xx nevyhovujuce a nie je dovod predpokladat, ze rada 9xx bude ina.
Ved karosa iste neskrachuje, ked ba bude kupovat ine busy.
Andrej (Anndy008)
No neviem presne do detailov, co robi u nas palubny pocitac, system buse, ale minimalne toto viem:
- asi tiez ohlasuje zastavky, ak to ma vozidlo zabudovane
- spolupraca s oznacovacmi listkov - napr. ich zablokuje, ak pride revizor, atd...
- tiez sa stara o buse transparenty - teda o vypisovanie toho, co maju
- tiez ukazuje vodicovi nasledujucu zastavku a tiez aj realny cas, cas pravidelneho prichodu a rozdiel medzi nim a realnym casom
- tachograf robi tiez - neviem, aky je minimalny casovy usek - ale podla dispecera je mozne zistit v kazdom okamihu stav v akom sa vozdlo nachadzalo - rychlost okamzitu, ci bolo pod jazdou (viem to od dispecera elin), otvorenie dveri, cas, ako dlho boli jednotlive dvere otvorene, a este urcite nejake parametre
- zaznamenava sa to na magneticke medium (kartu, ktoru ma kazdy vodic)
co som videl, tak vodic ked konci odovzda dispecerovi kartu, ten si hned natiahne udaje a minimalne kotroloval dodrziavanie max. rychlosti, casy a podobne - neviem, co vsteko este.
malo by sa to aj zalohovat - a asi sa to aj zalohuje pre pripad neskorsich poziadaviek na dane informacie.
O tomto viem, ze to u nas funguje - urcite na kazdom vozidle - bo kazde ma buse palubny pocitac a ukazovatel casu a pasma (aj ked nema digitalne transparenty)
Ale urcit sa tu najdu ludia, ktori by ti vedeli povedat, co presne buse vykonava - namatkou - KLF, turbo, etc...: D