ČISTENIE VOZIDIEL :
Napadla ma jedna vec, keď som videl nejaký čas nazad ako si vodič na L96 umýva "svoj" Solaris pred poslednou jazdou alebo keď počujem, že sú vodiči, ktorí sa o svoj voz príkladne starajú a len vďaka nim niektoré vozidlá vyzerajú naozaj ako po hĺbkovom čistení. Nápad : nebolo lepšie priplatiť radšej šoférom za to, že sa jeden deň navyše dostavia do vozovne a vyčistia si svoje vozidlo, teda tí čo majú voz pridelený. Neviem koľko šoférov sa strieda na jednom vozidle a či majú stabilné vozidlá, ale tak keby sa na jeden voz vrhli traja šoféri, verím, že by bol oveľa čistejší ako po tom pseudočistení firmy, ktorú DPB vybral. Neviem nakoľko by to šoféri prijali aj za cenu, že by boli finančne odmenení.
Napadla ma jedna vec, keď som videl nejaký čas nazad ako si vodič na L96 umýva "svoj" Solaris pred poslednou jazdou alebo keď počujem, že sú vodiči, ktorí sa o svoj voz príkladne starajú a len vďaka nim niektoré vozidlá vyzerajú naozaj ako po hĺbkovom čistení. Nápad : nebolo lepšie priplatiť radšej šoférom za to, že sa jeden deň navyše dostavia do vozovne a vyčistia si svoje vozidlo, teda tí čo majú voz pridelený. Neviem koľko šoférov sa strieda na jednom vozidle a či majú stabilné vozidlá, ale tak keby sa na jeden voz vrhli traja šoféri, verím, že by bol oveľa čistejší ako po tom pseudočistení firmy, ktorú DPB vybral. Neviem nakoľko by to šoféri prijali aj za cenu, že by boli finančne odmenení.
Z
Vysvetlím:
1. zatiaľ je cestovať s bicyklom umožnené počas víkendov a sviatkov. Predpokladám, že sa tu odhaduje asi menší počet cestujúcich, v reále je však plných 8 vozov z 10tich.
2. máme žalostne málo NP vozidiel - vynášať bicykle po schodíkoch, ktoré sú v prestárlych vozoch v žalostnom stave bude neveľmi praktické.
3. nemám pocit, že teraz sa cez voľné dni do MHD pohrnú cyklisti. Ak to celé pojmú realisticky, bude takéto cestovanie s dávkou stresu, pretože naložiť bicykel/kle (rozumieť vyteperiť ich cez tri schody) a uložiť sa s nimi nie je polminútová záležitosť.
4. Predpokladám konflikty. Nový prepravný poriadok nijak nešpecifikoval "úroveň" prepravovaného bicykla - takže cítim z toho zazeranie cestujúcich na mokré kolesá, ktoré niekomu môžu zašpiniť drahý kabát, sťažovanie sa cestujúcich vodičovi, ak niekto nastúpi so špinavším bicyklom, konflikt platiaci cyklista, ktorý bude povinný uvoľniť svoje miesto kočíku, čiže vystúpiť.
5. Ako reálnu skupinu cestujúcich s bicyklom si viem predstaviť akurát rodinu s deťmi = detské bicykle. Pravoverný biker takúto možnosť nevyužije. A ak bude mať čo do toho povedať aj vodič, neviem, či aj niekto unavený alebo s defektom bude riskovať tlačenie bicykla na zastávku, a bude podľa pravidiel odmietnutý vodičom, lebo bude plno, lebo bude kočík....