„Dospeli sme k záveru, že cestička pre cyklistov na Trenčianskej nie je súčasťou žiadnej cyklotrasy a cyklisti ju využívajú minimálne," tvrdí Peczár. „Prispieva k tomu aj fakt, že voľba bicykla ako alternatívneho druhu dopravy a využívanie cyklotrasy nie je permanentné v každom ročnom období a nepriaznivé poveternostné podmienky v zásade neumožňujú využitie tejto dopravy."
hlavne ze vo Viedni funguje cyklisticka doprava vo velkom, tam je asi uplne ine pocasie ako v BA ?
Ja mám jeden dôvodík na oddelené číslovanie t-busových a a-busových liniek. Keď sa chcem niekam dostať v cudzom meste, snažím sa nájsť spojenie skôr t-busom, pretože je oveľa väčšia pravdepodobnosť, že jazdí často. Iná možnosť je oddelené číslovanie tzv Metrobusov - nosných autobusových liniek s hustými intervalmi (napr. Berlín - Mxx). Je dosť nepríjemné, ak si na mape nájdem spojenie, a na zastávke zistím, že autobus jazdí 2x za deň. ?
hej hej, lebo obyvatel z hornej marikovej uz od svojich 5 rokov vie, ze v Bratislave oznacujeme od 1-19 elektricky a ked pojde na vysoku skolu tak si bude pamatat, ze ked bude chciet ist elektrickou musi hladat na oznacnikoch cisla 1-19. To, ze su niekde kolajnice a ze po nich jazdia autobusy ale bez pneumatik je irelevantne. Dolezite je cislo!
Co je na tom divne? Je to len cislo. Cinania tam miesto toho maju obrazok. Myslis, ze riesia momotiny, ze autobusy musia byt v inom kaligrafickom style ako elektricky?
Ale električky je treba od autobusov v číslovaní separovať! Trolejbusy a autobusy nájde človek na jednej zastávke, ale napr. električky s B+T nie. Preto je fajn, že električky majú vymedzený čísedlný rad a tak by to malo ostať. Takto by bolo vždy treba dodávať keď niekomu budeš radiť, že "musíš ísť električkou číslo..." takto ak povieš číslo 1 až 19 je jasné, že ho treba hladať na električkovej zastávke. Prípadne by sa kľudne električky mohli označiť aj písmenami. Určite viac ako 32 električkových liniek BA mať nikdy nebude ?
skor by som rozdelenie urobil stylom 1-10 elektricky, 11-20/29 tbusy a 21/30-99 abusy - presda len, je trochu divne, ak mas L28 bus, L29 tbus a L30 elektricku (trosku chaoticke)
tak teda potom ako linky číslovať??? V IDSJMK sú MHD linky číslované električky (1-13), trolejbusy (25-39) a autobusy (40-99), potom nasledujú REGIO busy číslované od 200 po 999, tie už sú však číslované podľa oblastného označovania liniek. Takže je to individuálne dosť ako je zrejmé.
a naco? osobne nerozumiem ani potrebe oznacovat elektricky od 1-19 a autobusy od 20-199.
ako je to historicky prenos a bolo by hlupe to menit, no aky je rozdiel ci linka cislo 5 je 5ka alebo by bola 27 alebo oznacena trebars DR (Dubravka-Raca). Stale to bude rovnaka trasa, rovnaky interval, voziaca rovnaky pocet ludi, za rovnake prachy aj naklady.
Ono kludne nech su dane medzi abusove linky tbusove, ale nech su potom na zastavkach oznacene inak (napr abusove by boli klasicke, ako teraz a tbusove by mohli mat okolo napr cerveny ramik)
To je podľa mňa argumentáci na vode. NORMÁLNY človek sa orientuje podľa čísla linky, nie podľa toho, či ten autobus má na streche palice. Alebo ty, keď chceš ísť z ASMN na Dolné Hony, tak proste vlezieš do prvého trolejbusu?
Oddelené číslovanmie trolejbusových liniek je proste blbosť, úplne rovnaká ako oblastné číslovanie. Týmto diskusiu končím.
na čo je dobré oblastné číslovanie napr.? Na prd. Mne bolo vždy jedno či bola L83 alebo 104, prípadne L45 alebo L95. Jednoducho - musel som vedieť čím idem a kam chcem ísť, číslo bol len orientačný prvok k tej trase, resp. linke, ktorú som pri ceste niekam použil. Číslovanie podľa oblastí nemá vplyv na kvalitu cestovania. Avšak delenie liniek číslami podľa typu, či to je električka, autobus alebo trolejbus význam má. Ak je človek neznalý pomerov, a budú trolejbusy číslované medzi autobusmi, tak ťažko zistí, že napr. L40 je trolejbus a ide na ASMN, keď často ľudia keď radia niekomu "pôjdeš na Kramáre trolejbusom" alebo "Na dolné hony dojdeš najlepšie trolejbusom" tak v plániku MHD je písané, že trolejbusy sú číslované 200-299. Teda sa ľahšie vynájde. Aj keď čítať vie, takže uvidí na linkovej tabuli nápis "40 AUTOBUSOVÁ STANICA". Ale ešte nikdy som nepočul radu typu "Pri ceste na Dolné hony hľadaj linky číslované v rade 70-79" alebo "pri ceste do Ružinova použi autobusy číslované 60-69 a aj 70-79", číslo ako číslo. Takisto si neviem predstaviť, že ľudia zo Záhoria budú nejak špeciálne študovať spojitosť medzi číslovaním ich linky a pásma v ktorom je ich dedina. Pásma a ich číslovanie má akurát tak význam z pohľadu tarify, aby za prechod medzi pásmami platili a nevozili sa od nevidím do nevidím.
hoppusmark
http://bratislava.sme.sk/c/5043237/cyklotrasy-pribudaju-len-po-kuskoch.html
„Dospeli sme k záveru, že cestička pre cyklistov na Trenčianskej nie je súčasťou žiadnej cyklotrasy a cyklisti ju využívajú minimálne," tvrdí Peczár. „Prispieva k tomu aj fakt, že voľba bicykla ako alternatívneho druhu dopravy a využívanie cyklotrasy nie je permanentné v každom ročnom období a nepriaznivé poveternostné podmienky v zásade neumožňujú využitie tejto dopravy."
hlavne ze vo Viedni funguje cyklisticka doprava vo velkom, tam je asi uplne ine pocasie ako v BA ?