Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
co nam najvyssi z najvyssich DPBZ zajtra asi prezradi na jeho stranke ? ?
Reply on: no.ev.di. #137729:
Nezbierali sa podpisy u vodičov a zamestnancov DPB za príslubu peňažného bonusu? ? ? ?
Reply on: luky133 #137726:
Len imbecil by ho mohol zvoliť, lebo aj nemtavý pochopí, že on je len opakovací papagáj, trapko čo nič nevie, okrem rozdávania úsmevov a priblbých interview + robenie si reklamy kde sa dá. Ešte by som bol zvedavý kde našiel toľko idiotov čo mu to podpísali ?
Reply on: no.ev.di. #137723:
Hovorím, čo som videl a počul, tak tie busy neboli po dodávke "chrontavé". Proste potrebovali iba prečistiť. Lepší príklad by skôr bol u B741 (i keď tých v NR dosť nebolo, vlastné mala vlastne 3 a to už sem-tam jazdí 137AP, a aj to je Rošero-P, krásna B741), alebo niektoré B732 by mohli ísť príkladom (rokom výroby 1994, 193/7/9AP napríklad). Napríklad dosť popísané sú niektoré Ekobusy, tie už tak čisté nie sú. A aj BN12... prímestské busy, NR-260BE (C744.24 1989) bola pri svojom konci strašne špinavá. Prípadne aj Ikarusy 280.08 nevyzerali pri svojom konci vyložene zle. I keď, pravda, Veolia do ich musela investovať až príliž. Takže taká svätá Veolia nie je. Ale nie je to ani zlé. ?

Re #137726 luky133: Nech,nech ide. ? ?
Reply on: luky133 #137725:
25 Tr nepatrí k LE ?
Reply on: Petto #137722:
Všetky low-entry nemajú viď 25Trky, ale to je zase klbák preto sa asi dal urobiť prechod bez schodu...
Reply on: Petto #137722:
BN áno, NB nie. Teda neviem, v NB12 som teda ešte necestoval (ale mohol, Veolia ich v Nitre testovala áaa, veľa). NB18 má vyvýšené miesto podlahy pri zadnej poháňanej náprave. A potom samozrejme vyššie položené sedadlá. Niektorí to považujú za problém, mne to napríklad nevadí. Keď stojíš, tak sa tam aj tak nedá strčiť. A keď sedíš, tak sa tam nejak už vydlápeš. ?
Reply on: Bubak #137720:
s tou dezinfekciou a vyčistením Van Hoolov to treba ísť do Veolie a získať know-how, ako to vlastne robia ? lebo firma, ktorú si najal DPB, nie nie a uspieť v boji so špinou ?

Koľko vôbec stálo to čistenie vozidiel náš DPB?
Reply on: luky133 #137719:
nemajú BN verzie náhodou 2 schody ??? Okrem toho všetky LOW entry busy majú schody tak isto ako BNka - aj taký IVECO CROSSWAY LE a ten okrem toho je vzadu ešte bohovsky nízky,ale aspoň to vyzerá ako bus a nie ako nejaký hrbatý lepenec.
Reply on: Petto #137718:
a na takej L30,37 a iných linkách to nespôsobuje meškania? Treba sa s tým zmieriť, že raz sa SORy možno dostanú aj na L99 a jazdný čas sa trochu predĺži. Určite je to oveľa znesiteľnejšie keď sa jazdná doba predĺži kvôli otváraniu dverí, ako keď to spôsobuje NEpreferencia MHD, zbytočné pridávanie semaforov a pod. Ak sa raz dostanú na L99 SORky, tak to bude jednorázové predĺženie jazdnej doby, už pomalšie sa dvere zatvárať nebudú. Za to nové semafory a dopravné "riešenia" môžu vytrvalo stav zhoršovať.
Reply on: luky133 #137702:
Pri písaní toho príspevku ma to napadlo s tou Karosou, to môže byť problém. I keď v prípade Ikarusu tam skôr bol skôr problém v tom, ako si už napísal v príspevku 709, že sa mu tým pomohlo prežiť. Potom "skapal", to znamená žiadne náhradné diely od výrobcu (resp. jeho dodávateľov). To je určite jednoznačný problém Ikarusov. A to, že nepostupujú GO. Preto sú na tom B741 tak dobre, Zlín a ich skvelá možnosť prestavby na plyn. 🙂

Ako som už napísal, v čase krízy vybaviť takého zákazky je pre výrobcu skvelá vec. Samozrejme, poskytnúť výrobné kapacity. Je to podpora ekoniky a výrobcu, takže svoj zmysel by to mohlo mať. Ja som v tomto smere pozitívne zmýšlajúci. Ak sa chce, tak sa dokáže všetko. Pravda, ak sa na tom niekto nechce iba nabaliť a pri tom zaplátať pár chýb (v tomto prípade aspoň nejak obnoviť vozový park).

SOR samozrejme primárne uprednosní Prahu, to je jasné.

Re #137711 no.ev.di.: V neposlednom rade SOR ponúka aj verziu NC18 (tri dvere, takz. prímestská verzia, má automatickú prevodovku). Aktuálne jazdí jeden kúsok v okolí Pardubíc (tunajšia Veolia ho kúpila začiatkom roka, 3. vyrobená NB/C, Nitra má 4.). Eventuelne by mohol na niektorých linkách slúžiť aj ten.

5 na výmenu super, preto taký bus do centra mesta. Ostatné nech aj NC18. Alebo taký hybrid čo by nemal druhé dvere. Pokiaľ viem, tak sa dá objednať. ?

Re #137712 Petto: V čase krízy = super vec. Byť na Slovensku, tak mu vláda dá aj dotáciu. ?

Re #137703 no.ev.di.: Van Hool ponúka verziu "New" práve od tých rokov 2000/2, vlastne by to mal byť akýsi facefilt staršej. Ten bus má dobrú koncepciu, ako Ikarus 280. Nie je taký maximalistický, všetko s mierou, bez očakávaní, že sa do neho napratá dosť ľudí, taká pohoda by som povedal. A je to aj pekná kráska tá verzia NEW. 😎

Čo sa týka 13 AG300NEW pre Nitru, tak Veolia si dala záležať aby vyzerali ako nové. Tie busy neboli až také čisté (každopádne nie však echt špinavé a počarbané, takže všetko čo sa dá jednoducho spraviť keď sa chce.). Kompletne ich vydezinfikovala, vymenila pneumatiky (a namalovali im disky na bielo), dostali "Veolia kvapku", namontovali im informačné displeje. Do NR prišli 17.3.2009 ( http://www.flickr.com/photos/bubakslovakia/tags/newag300/). Prvé 3 či 4 išli do premávky 21.4.2009 ( http://www.flickr.com/photos/bubakslovakia/sets/72157617172866264/ ). Medzičasom dostali všetky klimatizáciu z toho dôvodu, že nemali vetráky a v lete tam bolo strašne teplo. Prvá bola práve NR-148EZ ( http://www.flickr.com/photos/bubakslovakia/3742780688/ ) Koncom Júna dostali všetky. Preto to vzbudzoval dojem, že sú nové, pretože majú ešte aj klimatizáciu.
Reply on: Petto #137718:
V Sore sa mi strašne nepáči, že nemá plynulý prechod z nízkopodlažnosti do vysokopodlažnosti, ale má tam jeden schod. Napr. ak vodič prudko zabrdí človek veľmi ľahké zletí z toho schodu... Je tam málo miesta na stánie jedného človeka ak je autobus plný atď... ?
Reply on: no.ev.di. #137713:
SOR BN 10,5 ako náhrada Ikarusov 415 pre petržalskú linku 99 je nevhodný - už sa to tu rozoberalo - kapacita väčšinou postačujúca,ale pomalé otváranie dverí !!! spôsobovalo značné meškania.
Reply on: hoppusmark #137714:
Ja si radšej zase sadám a preto aj rád využívam posilové 133, ktoré sú prázdne. ? Možno je to dané aj tým, že pokiaľ niekto býva na DD je zvyknutý na to, že sedenie je bezpečné lebo do tých zákrut musí mať človek nacvičené v ktorej sa má ako držať keď stojí... A taktiež sedenie je bezpečné napr. ak vodič prudko zabrzdní. Ja rátam do pohodlia hlavne počet miest na sedenie, klíma v autobuse, počet ľudí v autobuse a čistota v autobuse. Dvere by mi stačili aj dvoje, ale to len v prídade, že autobus nepríde na 100% naplnený vtedy to dá zabrať sa dostať k dverám. ?
Reply on: no.ev.di. #137711:
mne sa tiez pozdava tych 5 dveri na NB18.. Bratislave by urcite 5 dveri pomohlo prave kvoli rychlej vymene cestujucich.. na take nosne linky by to bolo dost dobre.. Ale nepaci sa mi ten interier SORu, myslim ze aj napriek piatim dveram by sa ten interier dal vyriesit lepsie..
Reply on: no.ev.di. #137704:
"Určite veľmi osožné na takej L39 keď sa polovica autobusy na nábreží prediera von " - Väčšinou sa to rieši zhustením intervalu. Aj keď možno práve L39 (alebo skôr L31) je linka, kde by som si ešte vedel päťdverové kĺbáky predstaviť.
Budúcnosť je vo väčšom podiele sediacich cestujúcich, aspoň na linkách dlhších ako 10 minút. Nie je normálne, keď v T3 zo 44 cestujúcich polovica musí stáť.
Reply on: luky133 #137708:
"Práveže ľudia chcú pohodlne cestovať a povedzme si kto rád stojí a nesadne si?"

Hehe, no napriklad ja.. Ja si okrem kozenkovych sedadiel na ziadne sedadla v mhd BA nesadam. Jedine minule som si sadol na latkove sedadla v nejakom trolejbuse tusim 6301, lebo som vedel, ze je len velmi kratko v premavke (hm inak kto presadil latkove sedadla s BA reklamou namiesto kozenkovych?), ale keby som uz s nim isiel teraz, tak si nesadnem..

Inak podla mna pohodlne cestovanie nespociva len v sadnuti si.. Pre mna je napriklad pohodlne cestovanie to, ked mozem zostat stat a okolo mna je relativne volne miesto, a nemusim sa tlacit.. napriklad v Karose su prve dvere uzke, a este aj sedadiel je tam brutalne vela, takze ked je tlacenica, nemas sancu sa tam pohnut alebo sa dostat von.. zazil som to aj dnes.. to je podla mna nepohodlne, a nie ci si mozem sadnut alebo nie..

Preto som za to, aby bolo v autobusoch v prednej casti menej sedadiel, a viac miesta, lebo prvymi a strednymi dverami nastupuje najviac ludi a teda by tam mal byt vacsi priestor aby tam nebola tlacenica, a teda vacsie pohodlie (neobtieras sa o inych ludi a nemusis vystupovat ked chce niekto vystupit).. v tomto ma prijemne prekvapili nove citelisy, ze su tam sedadla len v jednom rade...
Reply on: Petto #137710:
Určite niektoré kusy sú zachovalé, ale podľa mňa by mali tie zvyšné SORky 10.5BN doobjednať. Alebo možno DPB vypíše tender na 12m autobusy a tam bude mať SOR hustú konkurenciu ak sa vôbec prihlási. Možno sa DPB od SORománie, preorientoval teraz na Citelisy ?
Reply on: luky133 #137709:
a ešte k tomu SORu - v súvislosti s megadodávkou pre Prahu sa tuším robil nábor zamestnancov do Libchavy + hala nová. Ale aj tak 100 kĺbových vozidiel na 3 roky - tiež si myslím že SOR nebude stíhať.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.