a ešte k tomu SORu - v súvislosti s megadodávkou pre Prahu sa tuším robil nábor zamestnancov do Libchavy + hala nová. Ale aj tak 100 kĺbových vozidiel na 3 roky - tiež si myslím že SOR nebude stíhať.
vec vkusu, ja sa na to pozerám z pohľadu rýchlej výmeny cestujúcich. Taktiež čo som pozeral technické výkresy SOR 18 NB CITY, tak kapacitne zdatne sekunduje M.Céčku. Ak si pozrieš info na imhd.sk o Capacity, tak zistíš, že má 47miest na sedenie. SOR 18NB CITY ponúka 45miest na sedenie a k tomu ešte ďalších 7sklopných sedadiel v priestore pri 2. a 3. dverách, takže spolu 54miest na sedenie ponúka SOR 18NB CITY, ak je v autobuse voľnejšie.
Mám už mierne pochybnosti,či vôbec ešte dojdu zvyšné SORY BN 10,5, keď už máme za dverami ďaľších 19 Citelisov. Ale zase aj Ikarusy 415 treba už začať pomaly vymieňaˇ- čiže je to teraz 50:50 ?
Nemám to nijako podložené, ale myslím si, že Sor má teraz plnú výrobnú kapacitu a možno by už nestíhla vyrábať 100ks pre Bratislavu nakoľko má zákazku pre Prahu, Bratislavu (zvyšné Sory) a ešte nejaké mestá. Vyrábať by stíhal, ale určite nie s termínom dodania aký chce DPB teda začiatok roka resp. maximálne stred roka 2010. Jedine ak by sa Sor dohodol s Credom, že by sa tam presunula časť výroby... Takto to bolo aj s Karosou, že nevedela dodať väčší počet autobusov tak sa nakoniec od nej upustilo a pomohli sme Ikarusu prežiť pár rokov... ?
Práveže ľudia chcú pohodlne cestovať a povedzme si kto rád stojí a nesadne si? Ďalšími dverami sa zmenší počet sedadiel... Niektoré dopravné podniky práve zmenšujú počet dverí napr. aj len na dvoje a na Slovensko a Česku sa kvôli Soru začalo prevládanie zvyšovania počtu dverí. ? Ja som proti ďalším dverám. Dostatočne stačí štvoro dverí a trojo na sólo autobuse... Preto aj v kútiku duše dúfam, že nevyhrá Sor lebo DPB by tam dalo 5 dverí... ?
ešte ide o to, že koho SOR uprednostní ak si práve Praha povie, že potrebuje dodať ďalších 50ks a Bratislava si povie, že potrebuje 30klbákov dodať. Na takú výrobu určite SOR kapacity nemá a navyše nemám ten dojem, žeby SOR uprednostil BA pre Prahou. Praha ak sa nemýlim, má tú zmluvu podpísanú na viac rokov a dodávky budú rozložené, takže SOR podľa mňa sa ani neprihlási, hlavne ak ešte nedodal zvyšné SOR 10.5 BN, ktoré bude pri zakázke od Prahy úspech ak ich dodá behom nabudúceho roka.
Len už nie ďalší výrobca v BA prosím... ? Dúfam, že ten tender na 100ks vyhrá jedine Mercedes, Sor alebo Iveco lebo ak by pribudla ďalšia značka vyzerá to tu ako v kocúrkove a zase bude x vozov od x výrobcov...
Test a premávka je niečo iné. Určite by prvé používali aj cestujúci a 5dverák je určite lepší kvôli výmene cestujúcich. Určite veľmi osožné na takej L39 keď sa polovica autobusy na nábreží prediera von aby prestúpila na električky a časť ľudí dostupuje, tak isto na Zochovej keď veľa ľudí vystupuje a aj dostupuje. Ten proces nástup/výstup takto možno veľmi urýchliť a tiež ho spohodlniť cestujúcim, aby sa nepredierali jeden cez druhého pri vystupovaní.
to je práve ten vtip, autobus s dátumom výroby r.2002 a vyzerá ako keby bol z roku 2009. Nepotrebuje viac komentár k tomu, ktorý výrobca je presvedčivejší čo sa týka prevedenia vozidla. Ani Bratislave by sa nič nestalo keby sme tu mali Van Hool. Čo som pozeral ich (Van Hool) stránku, tak ponúkajú dobré vozidlá.
Len ak to vyhrá SOR aby to neskončilo ako s poslednou dodávkou autobusov B 741, kde tušímže, pre plnú výrobu boli dodané neskôr či ako to bolo. Aj preto boli nakoniec dodané Ikarusy miesto Karos. A ak by vyhral Sor snáď nebude DPB objednávať 5 dverovú verziu ? ? , ale len štvor lebo 5 dverí je zbytočnosť a prvé sa počas testov v BA tuším ani neotvárali a slúžili len pre vodiča... ?
Capacity nemusi byt v celej dlzke 2+2, vsetko zalezi ako si dotycny dopravny podnik vyberie.. To iste plati aj u kazdeho ineho autobusu.. Tie sedadla v autobusoch nie su privarene, ale prisrobovane a konfiguracia sedadiel sa da menit..
SOR sa polepšil s NB. Ľudia ti povedia, že BNká nie sú to pravé orechové (ale napríklad v medzimestskej C12 sa mi cestuje super ? ). Možno tie hranaté časti v ktoré interiér má, prípadne lepšie vyriešiť prednú časť (niektorí sú toho nározu, že 3 dvere vpredu sú príliž, ale na rýchlu výmenu cestujích eňoňuno myslím). A zmestiť by sa tam malo celkom veľa ľudí (pravda, nevidel som to ešte na vlastné oči).
Podľa môjho názoru je v Nitre prevádzka NB18 úspešná. I keď sú celkom v tieni Van Hoolov AG300New (verejnosť si vo všeobecnosti myslí, že k nám prišlo 13 nových autobusov a nie s rokom výroby 2002 a využívané v Holansku). Ale mne sa páčia viac NB18. ?
Kľudne, nech vyhrá druhý tender SOR. Aspoň bude mať čo vyrábať (zákazka pre Prahu a Bratislavu, a v čase krízy, super).
Re #137698 Petto: CNG aj Citaro? Tuším Meďák ponúka nejakú super hybrid verziu,nie?
Nechcem to to už rozvádzať,ale ja nevidím tragicky tie Capacity- sú drahé no a ??? Konečne tu bude dačo normálne jazdiť,jediné čo neschvaľujem je poradie tých tendrov - najprv sa mal spraviť ten 100 ks dieslový - vyšitý pre SOR or Iveco ( kedže tu nemá čo jazdiť ), potom CNGčkový a nakoniec "capacitový
nooo, SOR NB 18 CITY sa veru nedá zahanbiť, len o 10ľudí menej a za dobrú cenu... je to na zváženie či v časoch keď aj veľké podniky obracajú každé euro v ruke, je na mieste vyhadzovať peniaze, okrem toho Mercík ponúka aj Citaro.
Capacity? ? S týmto interiérom ako má ten od IKEY to teda neurobí takú dieru do Bratislavskej MHD ako si slbujete. Skoro po celej dĺžke sedadlá 2+2 teda neviem či naplní očakávania... Dovoľujem si povedať, že TAMBUS poskytuje väčšiu kapacitu ako glorifikovaný Mercík za priam praštené peniaze, len pre značku, sloní design a interiér pomaly ako v 1.tr. IC vlakov. čo je všetko zbytočnosť a vyhodené peniaze, pričom sme mohli mať viac vozidiel, ktoré by po spočítaní kapacity dali aj väčšie číslo. Navyše, ak sa ti jeden Mercedes pokazí, ostane ti 39 vozidiel, ak sa pokazí jeden napr. Citelis, ešte ti ostatne 59 vozidiel k dispozícii. Praha, ktorá doteraz vsádzala na Citelisy si vybrala skromnejší variant obnovy - SOR s typom autobusu na ktorý sa už dá pozerať. Capacity považujem len za výsledok predvolených snáh, aby to potom jazdilo ako výkladné skrine "práce" magistrátu a DPB a kandidujúcich ľudia volili za tieto kroky, ktoré sú len výsledkom predvolebného ošialu a neschopnosti robiť systémové riešenia, ako napr. vypísať jeden tender na 150klbákov aby bola ako taká šanca na unifikáciu vozového parku, ak by druhú súťaž vyhral rovnaký uchádzať s CNG verziou autobusu.
čo chcú generálkovať pre boha všetko? Sa načisto zbláznili? Budeme všetko generálkovať a skončí to ako s autobusmi, že nebudú peniaze na nákup, tender bude zmarený urazeným neúspšným uchádzačom a nakoniec aj vozidlá po GO budú vypovedať službu.
Petto