"Soupravy budou jezdit na tratích ŽSR v okolí Bratislavy a na navazujících tratích „Bratislava – Nové Mesto nad Váhom“, „Bratislava – Kúty“ a „Bratislava – Nové Zámky“"
Tak kam tie krámy pôjdu? Východ, Žilina či Bratislava? Lebo už sa prestávam orientovať...
Jasné, za x miliárd budeme upravovať lokálku s potenciálnou frekvenciou na sólo šukafón, len aby tam za každú cenu mohli jazdiť vlaky?
Trať tak postavili preto, lebo:
1) Vtedy také vzdialenosti nevadili, autá a autobusy neboli.
2) Trať sa stavala primárne pre nákladnú dopravu a tak, aby bola stavebne čo najlacnejšia.
3) Ukončenie v Plaveckom Mikuláši bolo postavené tak, aby sa dalo pokračovať s traťou do Jablonice.
No to že sa predali vagóny 060 -no to mi je novinka.
No celkom som nevedel - len to si pamätám, že som 5voznovými súpravami pred 4rmi rokmi chodil z BA do Trnavy.
-Ale to je "úžasné" -tak v iných integrovaných systémoch nájdu jednotky 560 + 060 uplatnenie aj v 6 voznových súpravách len u nás nie. To čo je ako tak dobré sa predáva. Keby aspoň tie poschodáky prišli aj do BA.
Že by nepokryli všetky tie navrhované linky viem súprav bolo 8 - s tým by sa dala jedna dve linky vyskladať. toto neviem presne lebo som to neprerátaval. Inak ani nepísal som, že len výhradne tieto jednotky by mali chodiť.
Fakt je, že tie mnohé stanice i zastávky ideálnu polohu nemajú. Ja som vychádzal s jestvujúceho stavu, samozrejme by sa veľmi hodilo vystavať napr. Devínska N Ves -Sídlisko a pod.... len obávam sa, že tu sa nik na to nezmôže. Už len s kúpou obyčajných kĺbových autobusov aký je problém. Aj úplne nové súpravy by sa dali samozrejme kúpiť a veľa vecí vylepšiť...
Prečo teda trať do Plaveckého Mikuláša postavili tak, že zastávky sú od ruky pre obyvateľov tamojších dedín? Vraj sa to robilo kvôli hraniciam pozemkov. Ale určite keby sa chcelo by sa dalo nájsť riešenie kde by sa to dalo vyrovnať. Nuž dakto potrebuje silou-mocou autobusy...
zastávky sú oddelené, asi tak zostanú, lebo predstaviteľov mesta vôbec nezaujímajú cestujúci mimo Bratislavu a ich podmienky pri čakaní, hlavne, že mesto má 35 %-ný podiel v a.s. BID,
1. Systém odvšadiaľ všade raz za uhorský rok je na h...
2. Nejako Ti tam vypadol Pezinok zastávka.
3. V Rači prestupný terminál nevybuduješ. Iba ak zbúraš zo dve ulice domov, aby sa k stanici aj nejaké autobusy dostali. (Síce okolo nej busy núdzovo premávajú počas vinobrania, ale tie uličky nie sú pre pravidelnú premávku vhodné a miesta na terminál busov tiež niet).
4. Tvoje Trnavské mýto = Filiálka. Tvoja Filiálka by sa skôr mohla volať Slovany podľa bývalej zastávky za Figarom.
5. Kde by si zobral 5-vozňové súpravy 560 a ešte v takom počte, aký by bol potrebný na Tvoje, prepáč za výraz, fantasmagórie? ZSSK už prevádzkuje len 4-vozňové (prebytočné vložáky predala Čechom, ktorí s ich pomocou vytvorili 6-vozňové jednotky pre IDS JMK) a k tomu už sú v turnuse len 4. Obdobná otázka sa týka motorákov 840.
6. Keď už S-bahn, tak treba vybudovať zastávky na takých miestach, kde by ich ľudia aj mohli využiť, pretože súčasné sú často v úplnej riti (Lamač, DNV, Vajnory, ÚNS, ...). Už sa tu x-krát spomínali napr. DNV sídlisko, Vrakuňa či Bratislava-cintorín a ďalšie.
7. BSK siaha ďalej, než len po Malacky a Senec. Z obsluhy Tvojimi linkami vypadli Veľké Leváre, Závod, Šenkvice či Báhoň. Rozhodne by bolo vhodné ťahať linky S až do Kútov, Trnavy a Galanty.
8. Linka S8 by bola od Zohoru do Mikuláša načo? Dediny sú sú ďaleko od staníc a lepšie ich obslúžia autobusy.
9. S4 - nebola náhodou trať do Stupavy už zrušená?
OK, radšej už nebudem teda navrhovať nič. A to je ozaj celý ten návrh taký zlý ?
Tak zase ja to navrhujem z laického hladiska som si vedomý že tam sú nedostatky. -tiež tá trať do Plaveckého Mikuláša asi bohviečo nie je aj do Stupavy je administratívne zrušená...-no škoda že sa to nechalo schátrať.
No, pozerám tie dokomenty BID - v pláne sú linky R20, R50, R60, R70 -ale v podstatie ide len o pridanie čísel Rxx osobným vlakom. Ten interval 2 hodiny cez víkendy nie je bohviečo, preto chcú poschodáky -ludia nahrnte sa a trikrát za den vás odvezieme. Radšej by som uvítal častejší interval a menšie súpravy -no otázka peňazí.
Všetko končí na Hlavnej stanici -zbytočne sa tam budú pri prestupoch ľudia motať. Mohli to spojiť R20+R50napr. a spraviť linkovanie dametrálne.
Alebo tými Rkami by som plne nahradil osobné vlaky a do najbližších miest by som zaviedol linky čo navrhujem ja - ako kvázi náhrada za metro.
Čo sa týka trate do Petržalky a na letisko -nie že by som to považoval za zlé, ale v dohľadnej dobe to nebude -kto to všetko zaplatí...
asi taký moj osobný pohľad na to.
Ale keď ti tam zastavia 2 prímestské spoje, pričom každý vybavuje ľudí 3 minúty, dosť by to ostatné linky zdržovalo.
Re #133337 kecho: Však vidíš aj to poradie priorít "ďalšie pruhy, rozšíriť cyklotrasy alebo by mohli pribudnúť ďalšie parkovacie miesta", akurát že po prvom kole už nebude politická vôla.
Re #133342 no.ev.di.: Dúfam, že tvoja diskriminovaná frajerka si tento príspevok tiež prečíta. ?
V súvislosti z BID. Tu je pre zaujímavosť moj návrh na mestké rýchlodrážne linky pre Bratislavský kraj - v nemeckých mestách známe pod pojmom "S". Plne využívajú fyzicky jestvujúce železničné trate a jestvujúci vozový park ZSSK. Pretože tu by bol obrovský problém kúpiť vhodné nové súpravy na to.
Keby sa niekto trocha odhodlaz zaviesť niečo podobné náklady by mali byť minimálne.
Jedine tomuto nosnému systému by bolo treba prispôsobiť MHD -ako napájače k "S" staniciam a zastávkam a pod.
Tu je ten návrh.
Sorry za dĺžku príspevku.
Návrh Rýchlodrážnych liniek „S“ pre BID. trasy:
Linka S1
1. Malacky: stanica, autobusový terminál - spádová oblasť pre okolité dediny, prestup na iné Spoje ZSSK
2 .Plavecký Štvrtok: zastávka
3.Zohor: uzlová stanica - prestup na Linku S8, spádová oblasť pre Láb
4.Devínska Nová Ves: uzlová stanica, autobusový terminál - spádová oblasť pre Wolkswagen, Devínska Nová Ves, prestup na Linky S4, S5, S7 a iné spoje ZSSK, OBB
5.Lamač: zastávka, autobusový terminál - spádová oblasť pre Dúbravku a Lamač
6.Železná Studienka: zastávka –možnosť výstupu do rekreačnej výletnej oblasti
7.Hlavná Stanica: uzlová stanica, všeobecný terminál MHD - spádová oblasť pre Kramáre, Staré Mesto, prestup na linky S4, S5, S7 a iné spoje ZSSK
8.Vinohrady: uzlová stanica, terminál MHD - spádová oblasť pre okolie Račianskej Ulice, Krasňany, prestup na linku S5 a iné spoje ZSSK
9.Rača: zastávka,autobusový terminál lokálnych liniek MHD
10.Svätý Jur: zastávka
11.Pezinok: uzlová stanica, autobusový terminál - spádová oblasť pre okolité dediny a Modru, čiastočne Slovenský Grob, Chorvátsky Grob, prestup na iné Spoje ZSSK
Linka S2
1. Rajka: uzlová stanica - spádová oblasť pre okolité dediny, prestup na iné spoje MÁV
2.Rusovce: zastávka – spádová oblasť pre Rusovce, Jarovce, Čunovo
3.Petržalka: uzlová stanica, terminál autobusov MHD, prestup na linky S6, S7 a iné spoje ZSSK, OBB
4.Ústredná nákladná stanica: zastávka - spádová oblasť pre Prievoz , autobusový terminál lokálnych liniek MHD
5.Nové Mesto: uzlová stanica, všeobecný terminál MHD, prestup na linky S4, S6, S7 a iné spoje ZSSK
6.Predmestie: zastávka, Prestup na MHD a linky S3 a S6
7.Rača: zastávka,autobusový terminál lokálnych liniek MHD
8.Svätý Jur: zastávka
9.Pezinok: uzlová stanica, autobusový terminál - spádová oblasť pre okolité dediny a Modru čiastočne Slovenský Grob, Chorvátsky Grob prestup na iné Spoje ZSSK
Linka S3
1.Trnavské Mýto: Koncová zastávka - všeobecný terminál MHD, spádová oblasť okolie Trnavského mýta, Vajnorská, Krížna ulica,
alternatíva možnosť cestovania do centra s prestupom na Električky
2.Filiálka: zastávka – spádová oblasť Račianska a okolie Jarošovej ulice, prestup na MHD
3. Predmestie: zastávka, Prestup na MHD a linky S2, S6 a iné spoje ZSSK
4.Rača: zastávka,autobusový terminál lokálnych liniek MHD
5.Svätý Jur: zastávka
6.Pezinok: uzlová stanica, autobusový terminál - spádová oblasť pre okolité dediny, čiastočne Slovenský Grob, Chorvátsky Grob, prestup na iné Spoje ZSSK
Linka S4
1.Stupava: Koncová zastávka, autobusový terminál - spádová oblasť pre Stupavu, Lozorno, Borinku, Marianku, čiastočne Záhorskú Bystricu.
2.Devínska Nová Ves: uzlová stanica, autobusový terminál - spádová oblasť pre Wolkswagen, Devínska nová ves, prestup na Linky S1, S5, S7 a iné spoje ZSSK, OBB
3.Lamač: zastávka, autobusový terminál - spádová oblasť pre
Dúbravku a Lamač
4.Železná Studienka: zastávka –možnosť výstupu do rekreačnej výletnej oblasti
5.Hlavná Stanica: uzlová stanica, všeobecný terminál MHD - spádová oblasť pre Kramáre, Staré Mesto, prestup na linky S1, S5, S7 a iné spoje ZSSK
6.Nové Mesto: uzlová stanica, všeobecný terminál MHD, prestup na linky S2, S6, S7 a iné spoje ZSSK
7.Podunajské Biskupice – zastávka, autobusový terminál – spádová oblasť pre Vrakuňu, P. Biskupice, Slovnaft, Most pri Bratislave, čiastočne Rovinku
8.Kvetoslavov: zastávka, autobusový terminál – spádová oblasť pre okolité dediny
9.Malá Paka: zastávka
10.Veľká Paka: zastávka
11.Veľký lég: zastávka
12.Orechová potôň: zastávka
13.Veľké Blahovo: zastávka
14.Dunajská Streda: stanica, autobusový terminál - spádová oblasť pre okolité dediny, prestup na iné Spoje ZSSK
Linka S5
1.Devínska Nová Ves: uzlová stanica, autobusový terminál - spádová oblasť pre Wolkswagen, Devínska nová ves, prestup na Linky S1, S4, S7 a iné spoje ZSSK, OBB
2.Lamač: zastávka, autobusový terminál - spádová oblasť pre Dúbravku a Lamač
3.Železná Studienka: zastávka –možnosť výstupu do rekreačnej výletnej oblasti
4.Hlavná Stanica: uzlová stanica, všeobecný terminál MHD - spádová oblasť pre Kramáre, Staré Mesto, prestup na linky S1, S4, S7 a iné spoje ZSSK
5.Vinohrady: uzlová stanica, terminál MHD - spádová oblasť pre okolie Račianskej Ulice, Krasňany, prestup na linku S1 iné spoje ZSSK
6.Vajnory: uzlová stanica, autobusový terminál – spádová oblasť pre Vajnory, Zlaté piesky, Čiernu vodu, čiastočne Slovenský Grob, Chorvátsky Grob
7.Ivanka pri Dunaji: zastávka, autobusový prípoj Ivanka pri Dunaji stred - Zálesie – Malinovo
8.Bernolákovo: stanica, autobusový terminál – spádová oblasť pre okolie - Nová Dedinka…
9.Veľké Biel: Zastávka
10.Senec: stanica, autobusový terminál - spádová oblasť pre okolité dediny, prestup na iné Spoje ZSSK
Linka S6
1.Petržalka: uzlová stanica, terminál autobusov MHD, prestup na linky S2, S7 a iné spoje ZSSK, OBB
2.Ústredná nákladná stanica: zastávka - spádová oblasť pre Prievoz , autobusový terminál lokálnych liniek MHD
5.Nové Mesto: uzlová stanica, všeobecný terminál MHD, prestup na linky S2, S4,S7 a iné spoje ZSSK
6.Predmestie: zastávka, Prestup na MHD a linky S2 a S3
7.Depo Východné / Rendez: Zastávka, autobusový terminál lokálnych liniek MHD
8.Vajnory: uzlová stanica, autobusový terminál – spádová oblasť pre Vajnory, Zlaté piesky, Čiernu vodu, čiastočne Slovenský Grob, Chorvátsky Grob
9.Ivanka pri Dunaji: zastávka, autobusový prípoj Ivanka pri Dunaji stred - Zálesie – Malinovo
10.Bernolákovo: stanica, autobusový terminál – spádová oblasť pre okolie - Nová Dedinka…
11.Veľké Biel: Zastávka
12.Senec: stanica, autobusový terminál - spádová oblasť pre okolité dediny, prestup na iné Spoje ZSSK
Linka S7:
1.Kittsee: Zastávka /po dobudovaní spojky Kittsee - Wolfsthal predĺženie až do Hainburgu/
2.Petržalka: uzlová stanica, terminál autobusov MHD, prestup na linky S2, S6 a iné spoje ZSSK, OBB
3.Ústredná nákladná stanica: zastávka - spádová oblasť pre Prievoz , autobusový terminál lokálnych liniek MHD
4.Nové Mesto: uzlová stanica, všeobecný terminál MHD, prestup na linky S2, S4, S6 a iné spoje ZSSK
5.Hlavná Stanica: uzlová stanica, všeobecný terminál MHD - spádová oblasť pre Kramáre, Staré Mesto, prestup na linky S1, S4, S5 a iné spoje ZSSK
6.Železná Studienka: zastávka –možnosť výstupu do rekreačnej výletnej oblasti
7.Lamač: zastávka, autobusový terminál - spádová oblasť pre Dúbravku a Lamač
8.Devínska Nová Ves: uzlová stanica, autobusový terminál - spádová oblasť pre Wolkswagen, Devínska nová ves, prestup na Linky S4, S4, S5 a iné spoje ZSSK, OBB
9.Marchegg: Zastávka
Linka S8: 1.Záhorská Ves: Koncová stanica – spádová oblasť pre Angern an der March, Suchohrad, čiastočne Jakubov
2.Vysoká pri Morave: Zastávka
3.Zohor: uzlová stanica - prestup na Linku S1, spádová oblasť pre Láb
4.Lozorno:zastávka
5.Jablonove:zastávka
6.Pernek: zastávka – Midi/mikrobusový prípoj z centra dediny
7.Kuchyňa: zastávka – Midi/mikrobusový prípoj z centra dediny
8.Rohožník:zastávka
9.Sološnica:zastávka
10.Plavecké Podhradie:zastávka
11.Plavecký Mikuláš:Koncová zastávka
Druhy vozidiel nasadzované na linky:
S1-nazatial 5 voznové súpravy 560 a vozne 060.
Príp zapožičané rakúske Talenty
S2-nazatial 5 voznové súpravy 560 a vozne 060. Príp zapožičané rakúske Talenty
S3- jednotka 813 + 913 alebo 840
S4- dve spriahnuté súpravy jednotiek 813 + 913 alebo jedna 840
S5-nazatial - vhodné vagóny pre osobné vlaky alebo Jednotka 560/060
S6-nazatial - vhodné vagóny pre osobné vlaky vlaky alebo Jednotka 560/060
S7-vhodná motorová jednotka rakúskych OBB
S8-motorový vozeň 810,811, 812 a v špičke + prípojný vozeň 010, 011
Intervaly: – S1 mimo dopr. špičky 30minút, dopr. špička 15minút
S2 mimo dopr. špičky 30minút, dopr. špička 15minút
S3 mimo dopr. špičky 30minút, dopr. špička 15minút
S4 mimo dopr. špičky 30minút, dopr. špička 15minút
S5 mimo dopr. špičky 30minút, dopr. špička 15minút
S6 celodenný interval 45 minút
S7 celodenný interval 45 minút
S8 mimo dopr. špičky 60minút, dopr. špička 30minút
boxcar
http://www.bid.sk/projekt/dokumenty-bid/
najprv si "čo-to" naštuduj, aby si potom neobjavoval Ameriku