lebo dĺžka, smerové vedenie a reliéf trate cez Staré grunty a Mlynskú dolinu nedovoľujú také (priemerné) časy, ako súčasné pomery, na novom úseku bude asi o tri až štyri zastávky viac, dnes je iba jedna na Botanickej, k tomu sa pridáva aj skutočnosť, že zvýšenie počtu frekventovaných križovatiek, ktorými bude treba priesť bez plynulého odbočenia vpravo, bude predlžovať jazdnú dobu, 5 min. nárast som uviedol ako odhad, ak sa zmení trasa L32 a nebude už chodiť po Janotovej a Karloveskej, tak sa doba prepravy asi nepredĺži,
a zober si tak ze on podla listka vidi, ze v akom voze si si listok cvakol a v akom voze (aj ked tej istej linky) sa mometalne v case kontroly nachadzas..
predpokladam, ze v CP na zastavkach informacia o moznosti pokracovat dalej nie je (ani na cp.sk nie je). Tak cestujuci nastupuje s tym, ze musi vykonat prestup ak chce ist dalej a podla toho si oznaci listok. Jedine, ze by sme vyuzili Tarifu, clanok 18, odsek 2 o preruseni cesty zapricinenom dopravcom ?
Chcel by som tu prítomných diskutujúcich poprosiť o reakcie k môjmu nasledujúcemu postrehu:
Všetci vieme, že od 1.1.2009 máme novú tarifu, ktorej súčasťou sú aj 15 minútové NEPRESTUPNÉ lístky, ktoré nahradili pôvodné 10 a 30 minútové prestupné. No a nedá mi nespomenúť jeden nedoriešený fakt a síce nasledovný: Určené spoje linky 23 zo zastávky "Mláka" premávajú len po zastávku "Jána Jonáša - VW" (z dôvodu prestávok), v ktorej je nutné vykonať prestup na iné vozidlo, ktoré síce pokračuje po tej istej trase, ale význam slova "prestup" bol naplnený. Nastúpil som do vozidla 23/1 na zastávke "Kremencová" a označil som si 15 minútový lístok, následne som na zastávke "Jána Jonáša - VW" musel prestúpiť do vozidla 23/7 a môj plán je vystúpiť na zastávke "Pri kríži" (čas mojej cesty podľa CP = 10 minút). Moja otázka teda znie: Môže ma revízor za toto pokutovať, t. z. že lístok mám označený vo vozidle 23/1 a nachádzam sa vo vozidle 23/7? (povedzme že revízori idú medzi zastávkami "Jána Jonáša" a "Agátová")
Ďakujem za reakcie.
Mňa zaujalo, že v nákrese je zatrolejovaná trať v trase 32-ky i cez Staré grunty. Ja si myslím, že 32-ka by mala ostať v dnešnej trase (aj keď, ak by išla cez Staré grunty bez zacházky na Baníkovu, jazdná doba by vychdázala približne rovnako ako dnes so zachádzkou) a cez Staré grunty by bola ďalšia linka, ktorá by končila na Riviére ako 33 a na druhom konci, od Hroboňky, by šla napr. ako 41. Tak by bol priateľný prestup na električky z Dlhých dielov aj z Gruntov. Po zatrolejovaní Patónky by bolo na zváženie potiahnuť 207 k Vojenskej nemocnici, pretože tým smerom sa nedá riadne prestúpiť.
Re #131849 5:12: Zatrolejovať Grunty s Tichou a súčasnú tarsu 32 by bol ideálny stav, ale nie som si istý, či sa Tichá/Slávičie údolie vôbec bude robiť (rekonštrukciu cesty myslím).
12: Ale terajšie vedenie necche viesť linku 32 cez Staré Grunty. Je to vidieť aj z toho plániku... A prečo? Už sa k tomu vyjadrovali (asi prvý krát rozumnú myšlienku povedali), že z DD ti príde už plný trolejbus a už by sa ti nikto nezmestil na Starých Gruntoch doň (teda určite v rannej špičke). A keď si ešte vezmem do úvahy, že to niekedy budú používať študenti z internátov hlavne okolo piatka na cestu smerom na Hl. Stanicu tak by sa tam už vôbec nezmestili. Preto je aj na tej mapke trasa okolo Botanickej (32) a potom trasa cez Staré Grunty (žeby nejaká 36?).
Keby sa podarilo potiahnúť trať zo Starých gruntov cez celé Slávičie údolie až na Tichú, tak by sa dalo z Dlhých dielov pohodlne dostať na Hodžovo nám. za 26min bez prestupu, čo dnes ide najkratšie v špičke za 28min a mimo nej to trvá od 30 do 35min. Navyše si zober, ten luxus nového spojenia Karlova Ves - Hrad, a Dúbravčania rovnako by mohli po prestupe na t-bus využívať toto spojenie. Navyše aj Lamačania by mohli prestúpiť z L30 na novú t-bus linku na "ZOO" a ísť tak rýchlo na hrad. V súčasnej dobe musia ľudia z menovaných m.č. na Hodžovo nám. alebo Lamačania L63 na Kooperativu, tam ešte prestúpiť na niečo čo stojí na Karpatskej a odtiaľ ísť L203, alebo na SAV prestúpiť na linky na smer Hodžko a tam prejsť na druhú stranu k 203 a 207.
chcem by som sa spytat, ze kto rozhoduje o vymenach pristreskov na zastavkach? lebo na drobneho menia cervenu laminatovu za jeden sklenny pristresok..viem si predstavit ako sa tam rano vsetci pomestia
Nepoviem cas a miesto, ale zazil som zaujimavu situaciu, s ktorou by asi policajti nesuhlasili, ale mna ako fanusika MHD vyrazne potesila. a sice, bratislavskou preferenciou sa moze inspirovat nejedno mesto, ktore chce obyvatelom arogantne dokazovat, ze si mozu pytat preferenciu MHD kolko sa im len chce. A tak som zazil zaujimavy ukaz, ze vodici MHD, ktori su tiez zastancami preferencie MHD s prioritou na elektricku sa rozhodli, ze zacnu elektricku preferovat sami. Ked prichadzala elektricka k nemenovanej krizovatke a semafor ju samozrejme chcel zastavit na kus reci, tak nepocital s tym, ze na ceste je prvy pred krizovatkou autobus. Elektricke dal teda stoj a autam volno, avsak autobus gentlemansky pustil elektricku a az potom isiel. Schvalne neuvadzam ziadne blizsie podrobnosti, aby nemohli mat tito vodici problemy, ale vyrazne ma to potesilo ?
Čierna? Nie náhodou tmavomodrá? A nohavice nemusia nosiť tí vodiči, ktorí nemajú v kabíne (funkčnú) klimatizáciu.
Re #131843 vlado13: Prečo by to malo trvať cez Staré grunty o 5 minút dlhšie? Pochybujem, že až o toľko...
Re #131833 MatejBA: Už sa láskavo zobuď, resp. si zlož ružové okuliare. Kým bude tá trať dokončená, bude mať už dávno DPB nové vedenie a ak bude mať rozum, budú na DD prevažne 15Tr(M). Dvojmotorové 15Tr(M) sú aj tak lepšie do tých kopcov než jednomotorové 25Tr.
ak má ísť t-bus z DD na hl. stanicu, tak asi to bude znamenať nájhrau busov na L32,
z mapky je jasné, že chcú zatrolejovať úsek Patrónka - Brnianska - Pražská po trat na Kramáre,
ak má tadiaľ premávať nejaká linka aj smerom z Pražskej do Mlynskej doliny, potom asi bude treba zatrolejovať aj Pri Suchom mlyne pre ľavé odbočenie, križovatka s Limbovou už bude dosť prehustená trolejmi a ich výhybkami, prídu na rad asi semafóry,
záleží od toho, či to chcú potiahnuť cez Staré grunty na Patrónku, alebo cez Slávičie údolie na Červený kríž, alebo oba varianty,
20 T-busov, to vyzera na viac ako nahradu L32, doba cestovania z DD na Patrónku, Kramáre a ďalej sa predĺži, dnes L32 na jazdu medzi zastávkami Molecova a pri Suchom mlyne potrebuje 9 - 10 min., cez Staré grunty a Mlynskú dolinu to bude trvať asi 15 min.
bude zaujímavé ako bude DP navrhovať prestup medzi t-busmi a električkami, hlavne ak sa rozhodne realizovať návrh zámeny trás L32 a niektorých L33 - Janotova - Karloveská / Molecova
Ja som zas za posledné dni nemal šťastie stretnut niekoho bez uniformy... a dnes uz aj vacsina t-busakov mala uniformy ? ?
aby bolo jasne uniformy = cierna polokosela s kratkym rukavom s malym cervenym logom dpb ? nohavice neviem ci su opvinne a kto ich nosi, vacsina vlcakov aj tak nepozera vodicovi na nohy ☺ ?
Podobne som sa ja pytal, preco zvysna 25Trka nejazdi po meste a kebyze je vypadok na DD tak dojde na ne a na tu linku v meste daju zalozak... Ale nejazdia asi preto lebo iste vedenie istej nemenovanej akciovej spolocnosti a iste predstavenstvo v nej s istym predsedom na jej vrchu si mysli, ze su urcene len na DD. ?
TeBeCe