Druhá vec je, a síce ak by 32 pokračovala z Dlhých dielov ďalej po Starých gruntoch a zároveň by zabezpečovala aj zvoz k električkám, prestup by sa stal horším než je tomu dnes. Ak by sa nebodaj vybudoval aj prestupný terminál vedľa električkových zastávkových ostrovčekov, trolejbusy linky 32 by sa oň iba ošuchli, pretože zastávky by boli na Hájnickej/Molecovej a teda opäť by sme boli pritom, že 32 a 33 nemajú spoločnú výstupnú/nástupnú zastávku pri električkách. Už len z tohto dôvodou by boli možno vhodnejšie dve linky - 32 a druhá cez Staré grunty so spoločnou konečnou s 33 pri Riviére. Alebo nejakým iným spôsobom tento problém riešiť.
Tu sa nedostala pre preháňanie medzi top výroky... Máte pravdu v tom, že keby všetci z DD (tak ako dnes) pokračovali linkou č. 32 alebo nejakou inou do mesta po Starých Gruntoch cez tie nové sídliská, skutočne ďalší ľudia môžu pristúpiť iba na strechu... avšak pointa 32 33 atď by mala byť aby robili zvoz z DD po Molecku a tam prípoj - prestup na električky.. Čiže väčšina spoja sa vyprázdni a ďaej na staré grunty ostane vo vozidle toľko cestujcúcih že ďalší pristupujúci sa tam pohodlne zmestia...
Cestná dorpava na Starých Gruntoch ale rovnako aj na D.dieloch má mať iba doplnkovú, resp. napájačovú funkciu k nosnej koľajovej...
Samozrejme za predpokladu preferencie električiek...
A na podporu toho svedčí aj to čo tu píšete, a to že jazdná doba 32 ak by chodila cez St. Grunty oproti dnešku sa natiahne dajme tomu o 3 min( optimistický odhad) a teda ňou budú cestovať iba tí čo nevyhnutne musia-.--
pripomienka o preplnenosti spojov z DD odznela na VZO 20.5. v KCK v rámci prerokovania návrhu otočky, ako "bude miesto iba na streche" s poznámkou o úmyselnom prehánaní, tu na DF sa to dostalo medzi top výroky,
12: tento variant (návrh) poznám, tých 26 min. je hypotéza v ideálnom prípade, skúsme prepočet pre najmenej výhodné podmienky v zime (nie poľadovica), podľa mňa by to bolo na hranici 35 min., čas však nie je podstatný, na tomto variante je predovšetkým zaujímavé zvýšenie dopravnej obsluhy územia, nevýhodou je potreba osobitných opatrení pre protismerné vedenie liniek - z Hodžovho nám. cez Tichú do Slávičieho údolia, ak ma pamäť neklame, tak niektoré jednosmerky by museli byť presmerované, alebo zrušené
možno by to šlo aj tak, že z DD i DU s prestupom v KV do centra by sa išlo cez Slávičie a v opačnom smere by sa išlo po Staromestskej, nábreží Dunaja a Botanickej s odbočkou do Mlynskej doliny, aby sa domov mohli dostať aj ľudia zo Slávičieho a Tichej, to by totiž trvalo len cca 15 min., dúfam, že ma "nezabijú" odporcovia súbehov dopravných subsystémov vrátane elektrických trakcií,
k argumetu o využití na prestupy z DU a La i samotnému spojeniu DD na Hodžovo nám si dovolím poznamenať, že po rekonštrukcii tunela bude oveľa efektívnejšia možnosť - električkou na Obchodnú, viem nerieši obsluhu Slávičieho údolia a Tichej, ale podobných častí mesta je viac, preto by pre nich mali zriadiť obdobu DD-lokálky L35, ktorú by neskôr bolo možné nasmerovať na Staré grunty a späť
lebo dĺžka, smerové vedenie a reliéf trate cez Staré grunty a Mlynskú dolinu nedovoľujú také (priemerné) časy, ako súčasné pomery, na novom úseku bude asi o tri až štyri zastávky viac, dnes je iba jedna na Botanickej, k tomu sa pridáva aj skutočnosť, že zvýšenie počtu frekventovaných križovatiek, ktorými bude treba priesť bez plynulého odbočenia vpravo, bude predlžovať jazdnú dobu, 5 min. nárast som uviedol ako odhad, ak sa zmení trasa L32 a nebude už chodiť po Janotovej a Karloveskej, tak sa doba prepravy asi nepredĺži,
a zober si tak ze on podla listka vidi, ze v akom voze si si listok cvakol a v akom voze (aj ked tej istej linky) sa mometalne v case kontroly nachadzas..
predpokladam, ze v CP na zastavkach informacia o moznosti pokracovat dalej nie je (ani na cp.sk nie je). Tak cestujuci nastupuje s tym, ze musi vykonat prestup ak chce ist dalej a podla toho si oznaci listok. Jedine, ze by sme vyuzili Tarifu, clanok 18, odsek 2 o preruseni cesty zapricinenom dopravcom ?
Chcel by som tu prítomných diskutujúcich poprosiť o reakcie k môjmu nasledujúcemu postrehu:
Všetci vieme, že od 1.1.2009 máme novú tarifu, ktorej súčasťou sú aj 15 minútové NEPRESTUPNÉ lístky, ktoré nahradili pôvodné 10 a 30 minútové prestupné. No a nedá mi nespomenúť jeden nedoriešený fakt a síce nasledovný: Určené spoje linky 23 zo zastávky "Mláka" premávajú len po zastávku "Jána Jonáša - VW" (z dôvodu prestávok), v ktorej je nutné vykonať prestup na iné vozidlo, ktoré síce pokračuje po tej istej trase, ale význam slova "prestup" bol naplnený. Nastúpil som do vozidla 23/1 na zastávke "Kremencová" a označil som si 15 minútový lístok, následne som na zastávke "Jána Jonáša - VW" musel prestúpiť do vozidla 23/7 a môj plán je vystúpiť na zastávke "Pri kríži" (čas mojej cesty podľa CP = 10 minút). Moja otázka teda znie: Môže ma revízor za toto pokutovať, t. z. že lístok mám označený vo vozidle 23/1 a nachádzam sa vo vozidle 23/7? (povedzme že revízori idú medzi zastávkami "Jána Jonáša" a "Agátová")
Ďakujem za reakcie.
Mňa zaujalo, že v nákrese je zatrolejovaná trať v trase 32-ky i cez Staré grunty. Ja si myslím, že 32-ka by mala ostať v dnešnej trase (aj keď, ak by išla cez Staré grunty bez zacházky na Baníkovu, jazdná doba by vychdázala približne rovnako ako dnes so zachádzkou) a cez Staré grunty by bola ďalšia linka, ktorá by končila na Riviére ako 33 a na druhom konci, od Hroboňky, by šla napr. ako 41. Tak by bol priateľný prestup na električky z Dlhých dielov aj z Gruntov. Po zatrolejovaní Patónky by bolo na zváženie potiahnuť 207 k Vojenskej nemocnici, pretože tým smerom sa nedá riadne prestúpiť.
Re #131849 5:12: Zatrolejovať Grunty s Tichou a súčasnú tarsu 32 by bol ideálny stav, ale nie som si istý, či sa Tichá/Slávičie údolie vôbec bude robiť (rekonštrukciu cesty myslím).
12: Ale terajšie vedenie necche viesť linku 32 cez Staré Grunty. Je to vidieť aj z toho plániku... A prečo? Už sa k tomu vyjadrovali (asi prvý krát rozumnú myšlienku povedali), že z DD ti príde už plný trolejbus a už by sa ti nikto nezmestil na Starých Gruntoch doň (teda určite v rannej špičke). A keď si ešte vezmem do úvahy, že to niekedy budú používať študenti z internátov hlavne okolo piatka na cestu smerom na Hl. Stanicu tak by sa tam už vôbec nezmestili. Preto je aj na tej mapke trasa okolo Botanickej (32) a potom trasa cez Staré Grunty (žeby nejaká 36?).
Keby sa podarilo potiahnúť trať zo Starých gruntov cez celé Slávičie údolie až na Tichú, tak by sa dalo z Dlhých dielov pohodlne dostať na Hodžovo nám. za 26min bez prestupu, čo dnes ide najkratšie v špičke za 28min a mimo nej to trvá od 30 do 35min. Navyše si zober, ten luxus nového spojenia Karlova Ves - Hrad, a Dúbravčania rovnako by mohli po prestupe na t-bus využívať toto spojenie. Navyše aj Lamačania by mohli prestúpiť z L30 na novú t-bus linku na "ZOO" a ísť tak rýchlo na hrad. V súčasnej dobe musia ľudia z menovaných m.č. na Hodžovo nám. alebo Lamačania L63 na Kooperativu, tam ešte prestúpiť na niečo čo stojí na Karpatskej a odtiaľ ísť L203, alebo na SAV prestúpiť na linky na smer Hodžko a tam prejsť na druhú stranu k 203 a 207.
chcem by som sa spytat, ze kto rozhoduje o vymenach pristreskov na zastavkach? lebo na drobneho menia cervenu laminatovu za jeden sklenny pristresok..viem si predstavit ako sa tam rano vsetci pomestia
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
intony
Re #131849 5:12: Zatrolejovať Grunty s Tichou a súčasnú tarsu 32 by bol ideálny stav, ale nie som si istý, či sa Tichá/Slávičie údolie vôbec bude robiť (rekonštrukciu cesty myslím).