Aj v civilizovanom svete odborníci rozhodujú o doprave aj podľa požiadaviek verejnosti. Ibaže u nás ľudia kašlú na všetko a nanajvýš si zanadávajú v krčme (prípadne na diskusnom fóre), ale keď by mali svoj názor ísť prejaviť na verejné zhromaždenie, prípadne napísať na kompetetné miesta, tak sa vyhovárajú na kadečo. A keďže následkom toho je jediným hlasom, ktorý sa ozýva, hlas dôchodcovský, prípadne slávičí, tak sa zdá, že ich úchylné predstavy zdieľa celá verejnosť. Preto tvrdím, že keď niekto hlása bludy, treba mu oponovať a nie ho ignorovať.
Práveže niektoré sa neprojektujú vôbec. Napr. rekonštrukcia trate na Vazovovej sa robila podľa starého projektu. Kedysi sa robili prudké výhybky, lebo tu bola snaha uľahčiť si prácu a unifikovať výhybky na jeden typ, čo je samozrejme nezmysel. Taktiež DPB kedysi nebol schopný urobiť kríženie v oblúku, resp. sa toho z neznámych príčin veľmi bál.
"30 rokov bude BA aj s aglomeráciou väčšia" - to som sa nepriamo pýtal. Či sa "zväčšia" hranice aglomerácie, alebo počet obyvateľov v hraniciach v súčasnosti Ikom definovaných?
OK, nechajme to tak...
"Potom sa nečudujme, že si dôchodcovia presadia nezmyselné návrhy á la 84..."
- Ale v civilizovanom svete o doprave rozhodujú odborníci, ktorí sú za posielanie dôchodcov do kelu s takými návrhmi platení. Takže to normálny človek nemusí robiť.
Teraz sa nám to machruje, keď je vodičov dosť. Som zvedavý, či o pár rokov, keď bude po kríze a zase sa pomaly nebude kvôli nedostatku ľudí vypravovať, nepošlú aj týmto dvom dopis, či by sa prosím pekne nechceli vrátiť...
Prepáč, ale tu púšťaš jednu kravinu za druhou.
Električkové trate sa v 70-tych rokoch veľmi nebudovali, skôr naopak – Praha stavala metro, v Ostrave sa trate skôr rušili (vrátane Bohumína), aj v Košiciach niečo padlo. Svoju sieť významnejšie rozširovalo len Brno (napr. trať na Starý Lískovec, do Modříc či spojenie Pisárky-Komín).
Račianska radiála bola hotová v roku 1966. Trať do Dúbravky sa vybudovala až v rokoch osemdesiatych, trať do Karlovej Vsi sa v 70-tych len zrekonštruovala a predĺžila z dnešného priestoru Jurigovo nám. - Segnerova po dnešnú konečnú.
Koľajnice sa zo Starého mosta nevytrhali v roku 1961, zostali tam, len sa nepoužívali. Až oveľa neskôr sa zaasfaltovali.
Ak pod „nezávislými držiteľmi certifikátov“ máš na mysli Slávikových tzv. „autorizovaných dopravných inžinierov“, tak vedz, že nijaký „autorizovaný dopravný inžinier“ neexistuje. Tí jeho autorizovaní inžinieri sú (možno) autorizovaní stavební inžinieri v odbore dopravných stavieb. A dokonca ani nevedel povedať, ktorý zo Schlosserovcov je jeho „poradcom“ (na to som sa ho pýtal, pretože tituly mu poskladal od dvoch). Pozri tiež diskusiu z cca decembra 2007-februára 2008 medzi mnou a Slávikom (nick „marcelllooo“).
„Ktory normalny clovek by sa tam isiel dohadovat s dochodcami“
Potom sa nečudujme, že si dôchodcovia presadia nezmyselné návrhy á la 84, keď sa nikto „normálny“ nebude chodiť dohadovať s dôchodcami.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Majo