prispevok z diskusie "No a? Ved elektricka, ktora ma plyn nemoze byt elektricka? Predsa je to plynova elektricka. Aj z to ho nazvu nie elektricka, ale plynicka." ? ? ?
V západnej Európe električky jazdia bežne cez výhybky do odbočky 30 km/h i viac, lebo tamojšie výhybky a trate sú dobre naprojektované (žiadne striedanie rovín a oblúkov alebo nezmyselne prudké oblúky tam, kde to netreba) a kvalitne postavené. Čomu konkrétne sa podľa Teba nerozumiem? Ak nemáš argumenty, radšej sem nepíš.
Ak budú križovatky mimoúrovňové, alebo ak budú úrovňové s dynamickou preferenciou električiek, tak električka ako "pohrebný voz" nepôjde. Všetko však chce hlavne politickú vôľu.
Neboj sa, počet dverí sa nijako nezníži - čím bude dlhšie vozidlo, tým bude mať viac dverí. A v prípade 100% nízkopodlažných vozidiel sa pobyt električky na zastávke výrazne skráti a aj dôchodcom a matkám s kočíkmi sa výrazne uľahčí život...
dobre, po Stary most ako expres a dalej ako "pohrebny voz", otazne je, ci jej to bude nejako platne, ak bude obsluhovat viacero zastavok, na ktorych sa predpoklada vyssia intenzita nastupovania, neviem ci nove supravy budu mat viacero dveri, ale ak nie, potom predlzenie pobytu na zastavkach moze vyrazne a mozno i takmer uplne anulovat casovy zisk so zvysenej prepravnej rychlosti, postacia dvaja-traja cestujuci so znizenou pohyblivostou a nastupovanie sa predlzi, ak sa pocita s vyrazne vyssou kapacitou jednej supravy hlavne pocas spicky, da sa predpokladat, ze medzi cestujucimi sa umerne zvysi aj pocet pomalsie nastupujucich a vystupujucich,
viem, opat sa mozu vyskytnut vyhrady, ze su to iba teorie - poucky opisane z knih, ale je to zaroven odpozorovane z BA MHD, ludi so zhorsenou pohyblivostou pribuda, k tomu sa pridavaju rodicia s malymi detmi a rodicia s detmi v kocikoch, ak je Petrzalka MC s najvacsim poctom obyvatelov, nemozno predpokladat, ze tam bude byvat najnizsi pocet deti a ludi so zhorsenym pohybom a ze tito nebudu cestovat v spickach,
to som nijako nespochybnil, ale vsetko stoji peniaze, porovnanie by mohol vykonat ten, kto ma exaktne infomacie o nakladoch na takto predlzovanu zivotnost a nakladoch na obstaranie novych vozidiel,
priznam sa, ze mam pochybnosti o tom, ci som pisal o prechazdani, kde sa komu zachce, mono to rozdeleni, priecestiach a priechodoch tak vyznelo, ale urcite som to tak nemyslel, za pripadne nedorozumenie sa ospravedlnujem, islo mi o potrebu osobitnej upravy, aby sa vobec dalo bezpecne, plynulo a tiez pohodlne prechadzat,
pri pozemnych komunikaciach je to pomerne jednoduche, vyznaci sa priechod pre chodcov a podla potreby sa doplni aj semaformi,
to mi je zvlastne, lebo certifikat je ozancena ako "certifikat kvality", ale ako napisal 810zssk, certifikaty tu nikoho nezaujimaju a nikto ich tu neriesi, tak ich nechajme na pokoji, ja som v tej oblasti laikom, len som sa domnieval, ze by mohli mat vypovednu hodnotu, ale asi som sa zmylil,
Opäť nemáš celkom pravdu. električka na samostatnom telese so ZZ môže dosahovať vmax 80 km/h (t. j. úsek Starý most - Janíkov dvor), ale t-bus v zásade maximálne 65 km/h, aj to pokiaľ by bol vedený po komunikácii s vyššou maximálnou povolenou rýchlosťou.
Lenže E-súprava môže mať pri GO + modernizácii aj skoro 3 krát dlhšiu životnosť ako t-bus po modernizácii. Okrem toho pre väčšiu kapacitu električkového vlaku potrebuješ menej vozidiel pri rovnakej prepravnej kapacite ako na TD.
SME preberá články od TASR alebo ČTK, čiže ak preberáš článok zo SME a oni sami tam majú, že TASR, tak majú smolu, pretože ty dávaš zdroj TASR
možno si si občas všimol, že sa vypustí nejaká kačica a všetky portály ju majú veselo uvedenú a potom zistíš, že všetci to mali z tlačovej agentúry
ak sa tam vyskytne článok - blog od nejakého autora, tak potom toho - zrejme - 100% istý si niesom ? tak na 78%
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
vlado13