Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Martin Fundárek #123114:
7507/7715 pravdepodobne vznikla ako náhrada za 7715/7716 po pretvorení 7716 na 7610. Podobne 7713 slúžila po zániku banánu 7714 ako univerzálny prvý voz do súprav s T3SUCS, ktoré nemali svoj pár (7713/7772). Samozrejme bola snaha kvôli pohodliu vodiča dávať dopredu "esúčko" ale 7713 napriek enormnej snahe niekoľkých generácií elektrikárov odmietala fungovať ako druhý voz ? .
Reply on: MiroBA #123111:
Autista. Koľko má Brno alebo Praha radiálnych liniek? Žiadne civilizované mesto si nespraví z centra megaobratisko MHD.
Reply on: MiroBA #123110:
Náhodná kontrola nálepiek by znamenala akurát tak ďalšiu korupciu, nehovoriac o omnoho menšom výbere. Alebo si myslíš, že by bola politicky priechodná cena ročnej nálepky vo výške 360-násobku ceny dennej?
Reply on: Valec #123123:
Nebola to náhodou tá kauza vtedy, čo sa majiteľ sťažoval, že zriadením BUSpruhu príde o časť zákazníkov - IADistov, že nebudú mať kde parkovať?
Reply on: AAA #123094:

and
Re #123113 Martin Fundárek: No skúsim teda požiadať o rozpočet popr. faktúru za nejakú opravu trate lebo ma zaujímajú tieto údaje. Pokiaľ viem aj jeden občan, ktorý môže mať cca ?22 rokov? žiadal zase od mesta nejakú zápisnicu zo zasadnutia alebo niečo a nechcelo mu ju poskytnúť tak zažaloval Bratislavu a nedávno vyhral súdny spor. Ale súdiť sa mi nechce nemám na to nervy a peniaze na to dávať nebudem asi. 😃
Reply on: Solider #123122:
Asi ten chudák k prenájmu nedostal parkovacie miesto, tak si to musí vynahradiť inak. Ale keby mu ho policajti každým dňom spoplatnili sumou 60€, asi by mu to dlho nevydržalo. Treba sa sPacku spýtať na hnojke.
Reply on: Ike #123121:
Na Šancovej je to jednoducho tak. Aj majiteľ požičovne si pred ňou veselo parkuje, však prečo nie?? ?
Reply on: ivanbuto #123120:
a uplne prvym krokom by mal byt krok policie a sice spravit z BUS pruhov "autoritu" a nie ze BUS pruh = Parking pruh... vzdy ma to vytaca na Sancovej....
Reply on: Ike #123076:
Zabudol si jedno dôležité: Ešte pred mýtom, resp. úvahami o ňom, treba urobiť v širšom centre poriadok v statickej doprave.

Ad. obchvat, to je dopravná stavba, ktorá myslím bola celkove prínosná a mala opodstatnenie.
Reply on: 6222 #123075:
To si dal ako príklad novší typ vozidla. Jazdia tam aj staršie, a tiež sa tam vozí "všelikto" a tiež to chodí v špičke preplnené, tiež to treba vylepšovať, atď.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Kakke #123045:
Tiež si nemyslím, že by Starý most mal nejakú extra historickú hodnotu, aby sa nemohol nahradiť mostom novým. Ale podľa môjho názoru variant opravy existujúcej konštrukcie s výsledným stavom 2 x električka +1 bus pruh je podstatne lepší, než stavať nový most 2 x električka + 2 x IAD + 0 x bus pruh. A stará konštrukcia sa mi aj viac páči, než prezentované tzv. víťazné riešenie novostavby.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: MiroBA #123047:
Zlý je na tom nedostatok priestoru. Brno má linky na stanici koncentrované vo veľkej väčšine ako priebežné, resp. ukončené jednosmerným okruhom (výnimkou sú dve trolejbusové linky), Bystrica a Košice majú pri stanici neporovnateľne väčší priestor.
Hlavná stanica nie je pre Raču veľmi atraktívna, pretože drvivá väčšina vlakov (okrem záchodov - EC, IC, WC?) zastavuje na Vinohradoch. Na hlavnú sa chodí asi len nastupovať v piatok a nedeľu, aby človek mal šancu chytiť flek aspoň na státie.
Reply on: MiroBA #123111:
Jednotný interval je blbosť a tiež celodňová prevádzka v rovnakom intervale, čo má síce svoje ekonomické výhody ale býva zvykom, že trolejbusy oslabujú pri prechode z rannej špičky svoju prevádzku a o 14 ju zas posilňujú. V ČR je to bežný jav, že linky jazdia v sedle v intervaloch 12-20min a pri prechode na špičkový režim prechádzajú na intervaly 5 až 10min. Na jednej strane je toto výhoda, že v podstate sa ľudia môžu aj doobednom sedle odviezť v intervaloch poobednej špičky u trolejbusových liniek. Každý DP robí ako mu najlepšie padne vhod. Tu v BA však električky úplne stagnujú. Nič sa nespravilo s vozovým parkom, žiadna obnova (K2S je výsmech občanom a nie obnova) a linkovanie je odrazom toho ako DP myslí naozaj slová o prestupnej tarife a nosných linkách s krátkymi intervalmi...
Reply on: S499.1023 #123108:

Konkrétnejšie by som pre informácie doplnil. Posledná klasická električková linka 15 v Stuttgarte skončila 8. 12. 2007 vlastne zmenila sa na normalne rozchodovú rýchlodtážnu U15. Skoro celá trasa je na povrchu niekde so značným stúpaním až 85promile.
Po skončení zmeny na 1435mm rozchod je k dispozicií aj 18km tratí metrového rozchodu a riešených je to trojkolajovou splitkou. Tento metrový rozchod má slúžiť pre historické vozidlá muzeálnej prevádzky.

Tu by som dodal ešte keby sa tak teoreticky podarilo podobným spôsobom prebudovať el. sieť v BA na rýchlodrážnu, vtedy by som si aj vedel predstaviť práve to linkovanie tými 5timi linkami. Dúvam že práve budúca trať do Petržalky bude prvým krokom takéhoto postupného prebudavávania. ?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: S499.1023 #122999:
Tak o 7507/7715 som ani nevedel. Ako súpravy začínali CS, po čase preznačené na 7701/02 až 7715/16 plus 7501/7526, a myslím, že už od začiatku bola aj 601/602. Takže 10 súprav na 8 poradí.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: luky133 #123054:
§ 2:
(1) Osobami povinnými podľa tohto zákona sprístupňovať informácie (ďalej len "povinné osoby") sú ... obce, vyššie územné celky ako aj tie právnické osoby a fyzické osoby, ktorým zákon zveruje právomoc rozhodovať o právach a povinnostiach fyzických osôb alebo právnických osôb v oblasti verejnej správy, a to iba v rozsahu tejto ich rozhodovacej činnosti.

(2) Povinnými osobami sú ďalej právnické osoby zriadené zákonom a právnické osoby zriadené ... vyšším územným celkom alebo obcou podľa osobitného zákona.2)

2)§ 21 až 24 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 303/1995 Z. z. o rozpočtových pravidlách v znení neskorších predpisov.

(3) Povinnými osobami sú ďalej aj právnické osoby založené povinnými osobami podľa odseku 1 a 2.

Keďže DPB je akciovka založená mestom, mal by byť povinnou osobou podľa ods. 3.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Valec #123064:
"hlavne úpravu legislatívy"
Prečo? Staré Mesto predsa roky vyberá za vjazd do pešej zóny, tak to asi legislatíva umožňuje.
Reply on: Kakke #123109:

Nj -práve aj preto moc Diametrálne linky nepreferujem lebo sa tažko na oboch radiálach robia preklady. Diametrálne linky sú podľa mňa vhodné ako špičkové. No ono možno by sa stým dalo nejako pohrať.
Cez víkendy chodievam občas do Rače i ja a to nasledovne -bud si pozriem vopred na nete ktorou 95 mám ísť aby mi akurát nadviazala 11ska alebo idem na 98osminu až k Slimáku a ten kúsok cez tňžel. trať prejdem a tam mám možnosť 3, 5, 11.
Tých 20min je veru riedko už aj v špičke je tuším najlepší interval elín 12min? Čo som bol Brno Praha má intervaly 5-10min.
Reply on: Ike #123057:

Hm to mýto ako si predstavujem, to práveže neviem -ale funguje to vi ných mestách vraj, že aj v Londýne tak inšpiroval by som sa systémom tam. Ja osobne som rozmýšlal jednoducho o predplatných nálepkách -podobne ako dialničné nálepky a to by sa námatkovo kontrolovalo a udelovali príp. sankcie.
Nj nejaké počiatočné investície by to určite vyžadovalo ale návratnosť by bola veľmi rýchla.
Reply on: MiroBA #123048:
Však raz som tak šiel 4 na Zimnú službu a krásny vláčik bol 4-1-2, behom 3min... Ono tento systém električiek odvšadiaľ všade, je u hubu v tom, že ľudia si napríklad môžu požadovať aby 2 a 8 boli v preklade a potom zas od tých liniek keď odvíjaš ostatné, tak sa ti niekde môžu zhlukovať a potom ostávajú na radiále hluché miesta. V prekladoch v smeroch do centra nie je problém lebo tam sú nastavené odchody jasne, tak aby preklad bol, lenže potom napr. taká 5 musí ísť trebars 4min pred 11 a 4 po 3, čo sa dá splniť, no potom od nej treba spraviť 1 a 12 v smere do Dúbravky tak, aby nechodili vo vláčikoch a na 1 nadväzuje 2 a 4, na 12 zas v okruhu Šafko - Jesenského - Štúra 11,13 a 14... a takto môžeme hovoriť dookola kde čo všetko nadväzuje. Najmenší problém je pri jednej frekventovanej linke na radiálu v intervale 4 minúty lebo tam ak ti jeden spoj utečie, tak ani nevieš ako a 4min sú preč. Napr. cez víkend by som neuveriteľne ocenil ten systém lebo tak chytiť niečo do Rače sa dá na Vazovovej kam cez víkend z Petržalky nič nechodí a pri intervale 20 minút treba fakt dobre plánovať.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.