Konkrétnejšie by som pre informácie doplnil. Posledná klasická električková linka 15 v Stuttgarte skončila 8. 12. 2007 vlastne zmenila sa na normalne rozchodovú rýchlodtážnu U15. Skoro celá trasa je na povrchu niekde so značným stúpaním až 85promile.
Po skončení zmeny na 1435mm rozchod je k dispozicií aj 18km tratí metrového rozchodu a riešených je to trojkolajovou splitkou. Tento metrový rozchod má slúžiť pre historické vozidlá muzeálnej prevádzky.
Tu by som dodal ešte keby sa tak teoreticky podarilo podobným spôsobom prebudovať el. sieť v BA na rýchlodrážnu, vtedy by som si aj vedel predstaviť práve to linkovanie tými 5timi linkami. Dúvam že práve budúca trať do Petržalky bude prvým krokom takéhoto postupného prebudavávania. ?
Tak o 7507/7715 som ani nevedel. Ako súpravy začínali CS, po čase preznačené na 7701/02 až 7715/16 plus 7501/7526, a myslím, že už od začiatku bola aj 601/602. Takže 10 súprav na 8 poradí.
§ 2:
(1) Osobami povinnými podľa tohto zákona sprístupňovať informácie (ďalej len "povinné osoby") sú ... obce, vyššie územné celky ako aj tie právnické osoby a fyzické osoby, ktorým zákon zveruje právomoc rozhodovať o právach a povinnostiach fyzických osôb alebo právnických osôb v oblasti verejnej správy, a to iba v rozsahu tejto ich rozhodovacej činnosti.
(2) Povinnými osobami sú ďalej právnické osoby zriadené zákonom a právnické osoby zriadené ... vyšším územným celkom alebo obcou podľa osobitného zákona.2)
2)§ 21 až 24 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 303/1995 Z. z. o rozpočtových pravidlách v znení neskorších predpisov.
(3) Povinnými osobami sú ďalej aj právnické osoby založené povinnými osobami podľa odseku 1 a 2.
Keďže DPB je akciovka založená mestom, mal by byť povinnou osobou podľa ods. 3.
Nj -práve aj preto moc Diametrálne linky nepreferujem lebo sa tažko na oboch radiálach robia preklady. Diametrálne linky sú podľa mňa vhodné ako špičkové. No ono možno by sa stým dalo nejako pohrať.
Cez víkendy chodievam občas do Rače i ja a to nasledovne -bud si pozriem vopred na nete ktorou 95 mám ísť aby mi akurát nadviazala 11ska alebo idem na 98osminu až k Slimáku a ten kúsok cez tňžel. trať prejdem a tam mám možnosť 3, 5, 11.
Tých 20min je veru riedko už aj v špičke je tuším najlepší interval elín 12min? Čo som bol Brno Praha má intervaly 5-10min.
Hm to mýto ako si predstavujem, to práveže neviem -ale funguje to vi ných mestách vraj, že aj v Londýne tak inšpiroval by som sa systémom tam. Ja osobne som rozmýšlal jednoducho o predplatných nálepkách -podobne ako dialničné nálepky a to by sa námatkovo kontrolovalo a udelovali príp. sankcie.
Nj nejaké počiatočné investície by to určite vyžadovalo ale návratnosť by bola veľmi rýchla.
Však raz som tak šiel 4 na Zimnú službu a krásny vláčik bol 4-1-2, behom 3min... Ono tento systém električiek odvšadiaľ všade, je u hubu v tom, že ľudia si napríklad môžu požadovať aby 2 a 8 boli v preklade a potom zas od tých liniek keď odvíjaš ostatné, tak sa ti niekde môžu zhlukovať a potom ostávajú na radiále hluché miesta. V prekladoch v smeroch do centra nie je problém lebo tam sú nastavené odchody jasne, tak aby preklad bol, lenže potom napr. taká 5 musí ísť trebars 4min pred 11 a 4 po 3, čo sa dá splniť, no potom od nej treba spraviť 1 a 12 v smere do Dúbravky tak, aby nechodili vo vláčikoch a na 1 nadväzuje 2 a 4, na 12 zas v okruhu Šafko - Jesenského - Štúra 11,13 a 14... a takto môžeme hovoriť dookola kde čo všetko nadväzuje. Najmenší problém je pri jednej frekventovanej linke na radiálu v intervale 4 minúty lebo tam ak ti jeden spoj utečie, tak ani nevieš ako a 4min sú preč. Napr. cez víkend by som neuveriteľne ocenil ten systém lebo tak chytiť niečo do Rače sa dá na Vazovovej kam cez víkend z Petržalky nič nechodí a pri intervale 20 minút treba fakt dobre plánovať.
nieco podobne ma tusim aj Stutgart nie? v Nemecku som bol fakt velmi malo krat, ale daco sa mi mari... dokonca sa mi zda ze ta dvoj-rozchodova trat sla pod zem a bol tam prestupny uzol... ale to som mal 6 rokov, je mozne ze sa mi to pletie ?
Mníchov ma práve NEnapadol ? , kewďže je to omnoho väčšie mesto ako BA a má metro. Ale napríklad Essen, Düsseldorf... V Essene majú dokonca zmes metrového čiste električkového systému a normálne rozchodného Stadtblata a nevedia sa rozhodnúť, či to celé znormálnorozchodniť alebo nie Asi tam majú nejakého Dipl-Ing. Willibalda Sechstela ? .
presne ma pri tom napadol Mnichovi... zial nepamatam si konkretnu Strasse ako sa to volalo, ale proste to tam tak fungovalo... ulice ako spitalska, ci SNP a bez dopravy... proste pesia zona - same statnky, ludia, pohodicka... doprava maximalne regulovana...
este dodam, ze mozno v centre by som dal elektricku pod zem ale takym stylom ze len pod vozovku, tam kde to ide... miesto toho by mohla byt pesia zona s nejakym stromoradim s regulovanym vstupom pomocou tych stlpikov, od ktorych ovladanie by mali vsetky vozidla MHD, zasobovanie a bezprostredna obsluha (eventualne obyvatelia)
inak seriozne si cim dalej tym viac uvedomujem, ze BA by stacilo expandovanie elektrickovej siete, zriedenie zastavok a plna preferencia a ziadne metro potrebovat nebude
Re #123099 AAA: dobre, beriem to moc subjektivne... nam pred skolou bagruju, ide sa do kopca po panelovej ceste ktora je cele neodhrabana a ked ides v topankach k obleku, tak ti hrozi akurat poriadny papulak ☺
MiroBA
Konkrétnejšie by som pre informácie doplnil. Posledná klasická električková linka 15 v Stuttgarte skončila 8. 12. 2007 vlastne zmenila sa na normalne rozchodovú rýchlodtážnu U15. Skoro celá trasa je na povrchu niekde so značným stúpaním až 85promile.
Po skončení zmeny na 1435mm rozchod je k dispozicií aj 18km tratí metrového rozchodu a riešených je to trojkolajovou splitkou. Tento metrový rozchod má slúžiť pre historické vozidlá muzeálnej prevádzky.
Tu by som dodal ešte keby sa tak teoreticky podarilo podobným spôsobom prebudovať el. sieť v BA na rýchlodrážnu, vtedy by som si aj vedel predstaviť práve to linkovanie tými 5timi linkami. Dúvam že práve budúca trať do Petržalky bude prvým krokom takéhoto postupného prebudavávania. ?