smutné, že to takto skonštatujem... ale vzhľadom na to, že sme na Slovnesku a že je tam toľko roboty s € a týkalo by sa to tak veľmi vyvolených, by to bolo veľmi ľahko obabrateľné...
a myslis ze by to bolo voci vodicom teraz ferove? mhd tu este nie je na takej urovni aby sme mohli presadzovat taketo veci. ked budu vsetky vozidla moderne, ciste a celkovo bude mhd porovnatelna s Londynom potom mozme nieco podobne robit ale teraz?
Jo, a aby som nezadubol. Mýto je len poplatok za vjazd do zóny. Parkovanie sa platí zvlášť, to ale z domácich nikoho neprekvapuje, lebo v Británii sa bežne platí aj za parkovanie pri hypermarkete na okraji mesta (kde okrem toho hypermarketu v blízkosti nič iné nie je).
V Londýne (a zrejme aj Manchestri) funguje výber mýta nasledovným spôsobom:
Je vytýčená zóna (http://www.tfl.gov.uk/tfl/roadusers/congestioncharge/whereandwhen/assets/DetailMapECCZ.pdf), vjazd do ktorej je v učených časoch spoplatnený (v súčastnosti sumou 8 libier, t.j. takmer dvojnásobok celodenného lístka na MHD v danej zóne). Na každom mieste pri vjazde do tejto zóny je, okrem informačnej značky) umiestnený kamerový systém, ktorý sleduje a zaznamenáva evidenčné čísla vozidiel. Údaje o EČV sa zasielajú na centrálne miesto, kde sa radia do databázy. Vodič, ktorý vojde do tejto zóny je povinný do konca príslušného dňa uhradiť sumu poplatku. Zaplatiť sa dá rôznymi spôsobmi (SMS, automat...). Pri platbe je nutné uviesť EČV. Údaje o platbe sa tiež odovzdávajú do centra a porovnávajú sa s databázou EČV vozidiel, ktoré do zóny vstúpili. Kto si do konca dňa nesplní povinnosť platby, dostane v priebehu nasledujúcich dní domov veľmi drahú fotografiu.
Takže žiadne mýtnice, žiadne nálepky, alebo železné portály nad cestami. Vodiči tiež nie je nijako obmedzený pri vjazde do centra zastavovaním.
Takže na takýto systém je potrebných niekoľko kamier (podľa počtu vjazdov do vymedzenej zóny, príp. aj nejaké kontrólne naviac v rámci zóny), kilometre káblov, vyhodnocovacie centrum, zopár automatov na platbu ale hlavne úpravu legislatívy a POLITICKÚ VÔLU.
mas pravdu ta cena zavedenia by nebola vysoka ale bolo by to tazke az nemozne zabezpecit tam nesli auta, ved mame desiatky vychodov a doprava je uz tak dost pomala a este keby si v piatok dal tam nejaku budku s rampou kde by sa vyberalo myto tak myslim ze dost vela vodicov by sa stazovalo taketo trafene napady milujem ? ?
V Bratislavě jezdí 25Tr s kastlí Citelis Euro III. Citelis Euro III má v zadním článku u 3. a 4. dveří jeden schod. Ta fotografie zlínské 25Tr je již s kastlí Citelis Euro IV, která je 100% nízkopodlažní. Citelis Euro III měl nádrž na naftu pod podlahou, ta se tak u Citelisu Euro IV musela přesunout do prostoru pro cestující.
Práve o cenu zavedenia by som sa nebál. Budúci prevádzkovatelia by sa išli potrhať za to, aby to mohli za vlastné postaviť a potom už len brať %-tá z výberu.
Re #123057 Ike: Nič v zlom, ale čo takto si preštudovať, ako to funguje v zmieňovaných mestách. Alebo snáď myslíš, že na diaľniciach sa tiež budú stavať také mýtnice, ako majú v Chorvátsku? ?
o akom myte to tu rozpravas? vies ake peniaze by chcelo zavedenie tohto myta? a dalsou vecou je, ze urcite by si to vyziadalo upravy v legislative a ty si tvaris akoby
to bolo otazkou par dni a co by to bolo za obmedzovanie ludi?
Ja som tiež za to aby po starom moste nešla žiadna IAD. Aj stým jednosmerným okruhom celkom súhlasím za dobudovania električkovej siete.
Ako zabrániť razmachu IAD v centre ma napadla ešte jedna vec, ja by som (aj ked celkom neviem akým systémom by sa to robilo) vyberal mýtne do centra a tak vysoký aby sa tým čo jazdia na autách oplatilo ísť radšej MHD. Zároveň však by som razantne posilnil MHD a použil by som na to práve utŕžené peniaze z Mýtneho. Tak by sa vyriešili dva velké problémy jedným ťahom -jednak by sa konečne obmedzila IAD v centre a jednak by bol výrazný prísun peňazí do MHD. -tu ja predpokladám časť ľudí by autami do centra stále chodila nech je cena mýtneho akákoľvek vysoká.
Čo sa mi marí niekde takto vyberajú mýtne tušim vo Švédsku v nejakom meste -neviem presne.
Inak tá električka niekedy v Dúbravke može kľudne byť aj rýchlejšia ak sú problémy na Patrónke alebo hlavne v zimných mesiacoch aj na Pražskej.
A voľakedy tomu mohlo byť aj pravidelne denne, no vtedy aj chodilo podstatne menej áut a hlavne nebolo ani toľko semaforov.
Valec
Re #123063 6222: A kto tu hovorí o mýtniciach?
V Londýne (a zrejme aj Manchestri) funguje výber mýta nasledovným spôsobom:
Je vytýčená zóna (http://www.tfl.gov.uk/tfl/roadusers/congestioncharge/whereandwhen/assets/DetailMapECCZ.pdf), vjazd do ktorej je v učených časoch spoplatnený (v súčastnosti sumou 8 libier, t.j. takmer dvojnásobok celodenného lístka na MHD v danej zóne). Na každom mieste pri vjazde do tejto zóny je, okrem informačnej značky) umiestnený kamerový systém, ktorý sleduje a zaznamenáva evidenčné čísla vozidiel. Údaje o EČV sa zasielajú na centrálne miesto, kde sa radia do databázy. Vodič, ktorý vojde do tejto zóny je povinný do konca príslušného dňa uhradiť sumu poplatku. Zaplatiť sa dá rôznymi spôsobmi (SMS, automat...). Pri platbe je nutné uviesť EČV. Údaje o platbe sa tiež odovzdávajú do centra a porovnávajú sa s databázou EČV vozidiel, ktoré do zóny vstúpili. Kto si do konca dňa nesplní povinnosť platby, dostane v priebehu nasledujúcich dní domov veľmi drahú fotografiu.
Takže žiadne mýtnice, žiadne nálepky, alebo železné portály nad cestami. Vodiči tiež nie je nijako obmedzený pri vjazde do centra zastavovaním.
Viac info na http://www.tfl.gov.uk/roadusers/congestioncharging/default.aspx
Takže na takýto systém je potrebných niekoľko kamier (podľa počtu vjazdov do vymedzenej zóny, príp. aj nejaké kontrólne naviac v rámci zóny), kilometre káblov, vyhodnocovacie centrum, zopár automatov na platbu ale hlavne úpravu legislatívy a POLITICKÚ VÔLU.