Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Este by som sa rad ospravedlnil niektorym ludom, ze som neodpovedal:

Jano #12245 > Ale veď na linku c 34 ( v mojom sne 🙂 l.c.22) by sa vyuzili vozidla z 22ky? Ale asi mas pravdu, ty sa v tom predsalen viac vyznas jak ja!!!

Ale pocul som, že obyvatelia nie su za tu 34 (i ked MÚ to prsadzuje) cez St.Dubravku! Vraj im klbaky narusuju statiku domov (to som cital - myslim - v Staromsestskych n.) a takto by to bolo dvojnasobne!
Ale vravim, ze sa mi to len mari!

D3k0 > 1201 by sa hodila mimo spicky, ked do cunova chodia kratke busy.

A ta 101 bola dobra (lenze fin.sit. nieje dobra) a bola by to pre DPB strata! Ale mohla by sa napojit na trasu 83! Cize z DNV ce Dubravku, Patronku, SAV, Zochovu a Novy Most.

Vladimir > tvoj navrh je dobry! Ak vezmem do uvahy ze nie si z BA a uz vôbec nie s takej diery ako je DNV (ale inde by som nechcel byvat), a poznas 21, odhadol si problemy obyv a este nam aj vyratal intervaly - klubuj dolu -> 🙂

Este mi niekto vysvetlite nazov zastavky FURMANSKÁ, ktorá sa nachádza pri vstupe do Dúbravky z DNV, pričom ulica Furmanská je v Lamači! (je v tom chaos, na niektorých mapách je Furmanská v Dúbravke a v Lamači Agátová, niekde sú Agátové obidve, niekde sú Furmanské obidve a niekde je to naopak!

Sorry, že som sa tak vykecal.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Peter. No asi take, ako na mesiaci 😃.
Ked bude v BA metro, ake vozy budu jazdit? Take ake v Prahe (Moskve) alebo vo Viedni ?????
#12261> pokial viem, tak tato linka 14 bola zrusena uz v roku 1992...
#12077: Práveže Bratislava má veľmi dobrý systém označovania zastávok, nikdy nie sú duplicitné názvy a okrem "zaplatených" názvov je to vždy názov križujúcej ulice alebo významného bodu. Ako by sa Ti páčil pražské úlety typu Nákladové nádraží Žižkov příští zastávka Nákladové nádraží Žižkov alebo Hloubětín příští zastávka Sídliště Hloubětín vlak jede do vozovny Hloubětín:-)?
I.
#12039: Ale zase vtedy neboli nočáky 5xx ale 130 a viac.
I.
#12039: Akože 14 neexistovala? A čo jazdilo z Hl. st. na N.Mesto???
Martin Fundarek: No ano. O tych par prejazdoch som vedel. Ja som vsak doma zvyknuty na system, kde vozidla idu v rezime takmer "co spoj, to ina linka". Tych par prejazdov v BA je naozaj oproti tomu nic. 🙂

frenky: Pokial si svoj sen pisal aj sem do fora, je mozne, ze som ho kedysi cital, vryl sa mi do podvedomia a teraz som ho vytiahol opat na svetlo. A mozno ani nie a mali sme obaja rovnaky napad - to sa stava casto.

XxX: Mne sa velmi nepozdava expres c. 24 z DNV pozdlz elektrickovej trate z Dubravky cez Karlovu Ves az po Novy most. Aspon dufam, ze mas na mysli expres! Pripada mi to ako velke riziko pre elektricku. Som totiz zastancom zasady, ze kde jazdi elektricka nech nejazdi autobus. Potom by sa mohlo stat, ze BA dopadne ako KE, kde z jednej zastavky odchadza autobus cca kazdych 7-10 minut a elektrickovy pas ziva prazdnotou, lebo elektricka ide len raz za 20 minut. DNV a Novy most by som skor spajal cez Patronku a Mlynsku dolinu.

Jano: Co sa tyka mnou odprezentovaneho navrhu pre DNV, odhliadnuc od ciastocneho vylepsenia intervalu, ide o usporne opatrenie. DPB by na tom mohol usetrit paradne kilometre a obyvatelia DNV by mali lepsiu dopravu (myslim).

Este ste mi stale neodpovedali: Kde sa v rannej spicke berie tolko ludi od VW, ze zapracu 3/4 autobusu?
Turbo> To mi hovoris z duse! Naozaj treba ochotu! teraz ma ale pravdu DPB -> ved nam sem predsa nebude pchat linku ked DNV nema o nu zaujem!!!

vysvetlim> DNV (obyvatelia) by takuto linku prijali ale DNV (zastupitelstvo- cize Mraz a pod.) sa k tomu nejak nevyjadruju! Preto to formalne vyznie aj tak, ze Dnv linku nechce! Uz to opakujem po sty krat!!! Vybudovanie asfaltoveho obratiska moze trvat max. 3dni! A nieje to financne narocne!!!

Turbo, ty si si tiez vsimol, ze rano v spicke chodia iba Ikarusy 435,280 a Karosy! Tieto busy maju viac sedadiel, na ukor miest na statie! A jedno miesto na sedenie = 3 miesta na statie ak je bus Natlakovany!

Ale v spicke si prijde Ikarus 283 z malym poctom na sedenie na ukor vyssej kapacity.

K Mokrohajskej> Turbo, ja nastupujem na S.Kralika
co znamena, ze vzdy som vylisovany na dverach! A teraz si predstav, že bus meska -> je 7.20 a 7.37 mi ide 81ka a autobusík si zastaví na Mokrohájskej, otvoria sa dvere, babička ma vytlačí, zakomplexovaný vodič to hneď využije, kozmickou rýchlosťou si zavre dvere, a zdrhá preč. K tomu sa prizerá iná babka, ktorá čaká na 30ku! A že DPB chce šetriť. Zastavenie a odštartovanie zo zástavky ide tiež do benzína.
Kristof:

Tie elektricky su namrazovky. Jedina elektricka co premava v noci cely rok je slozobny spoj 408. Netusim ci ide az do Dubravky.

Co sa hluku tyka:
Opatrenie na znizenie hlucnosti existuje: Treba sfrezovat hlavu kolajnice. Aj najmodernejsia elektricka by na vlkovitej trati rachotila. Totiz nikto si to nevie vysvetlit, ale po urcitom case hlava kolajnice vykazuje vlnkovanie. Ona v skutocnosti aj je vlnkovita. Staci sa na nu lepsie pozriet. Najlepsie to vidno vecer, ked sa od hlavy kolajnice odrazaju poulicne lampy. Jasno je tam vidno vzorku opakujucu sa v rozmedzi asi 5 cm, niekedy je to vic, inokedy menej. V zahranici je frezovanie a brusenie kolajnic bezna udrzba, ale u nas je to strasny luxus. Co je este vacsia tragedia je to, ze za luxus sa povazuje aj obycajne podbijanie trate. Keby sa niekto nasral a dal poriadne podbit a prefrezovat vsetky trate v BA, tak elektricky by chodili hladko, bez hadzania a ticho. Aj tie najstarsie. Totiz je velmi zaujimave ze ta ista elektricka ide pred Polusom ticho a nekyve sa a v Karlovke rachoti a hadze zo strany na stranu.

Len si niekedy vsimnite, ze od zastavky "Nad Luckami" smerom do Dubravky az po 2. stlp za prejazdu s autami idu elektricky ticho. Potom zacnu rachotit. Viete cim to je? Je to tym, ze ten usek bol prefrezovany, ked tu bola pozicana freza (tusim z Viedne). Aj vrchny Trabust, Trabalik skonstatoval ze je to vyrazne lepsie. Ale preco sa potom v tom nepokracuje??? Prebrusit by mali celu Dubravku aj Karlovku, potom Ruzinov, Tunel, Vajnorsku v useku Trnavkse myto - Polus... V podstate cele mesto s vynimkou nedavno rekonstruovanych usekov. A potom frezovat kolajnice pravidelne, aspon raz za rok. Lenze ked sa setri kde sa da tak to tak vyzera... 😞
Prazdne elektricky v noci:
Jaro, Frenky> Oni totizto premavaju aj v lete, takze ostava len moznost sluzobne vozy, z coho som neni mudry. Viem vsak, ze robia hrozny (taky membranovity) hluk a narusaju tym nocny klud a pritom neberu ludi. Planujem si dat vypracovat hygienicky posudok a docielit nejaku napravu. Mozno staci brusenie kolajnic.
m@rtin #12175:
Dobre, nebudem to zbytocne komentovat. Nechcel som ta vytocit, mal som iba tie informacie ktore som mal. Vdaka za objasnenie situacie.

tulenique #12205:
Zaujimave ze zvysok Bratislavy problemy s elektrickami nemal... Asi to bude aj o vodicoch.

XxX #12211:
Hej, na Novoveskej nastupujem ja, mozem potvrdit ze je uz tam linka 21 plna. Ale v BA sa jazdi na 150% obsaditelnosti, co predstavuje problem. Jedine Ikarusy 283 su plne ako-tak na 120%, teda to sa este da. Karosy a Ikarusy 435 maju ukrutne problemy, ich obsaditelnost je naozaj nizsia.
Okrem toho neviem preco musi 21 stat na Mokrohajskej, lezie mi to na nervy. V zivote som tam nevidel nastupovat/vystupovat viac ako dvoch ludi naraz. Je to nezmysel aby tam 21 stala, aj tak tam z 10 zastaveni vystupi/nastupi cestujuci raz. Lenze DPB tvrdi ze to tam stat musi, lebo tu zastavku zrusili pre inu linku ktora tam predtym stala.
Ked sa linka 121 (ex. 122) nemoze otacat Na hradkach, tak kludne by mohla premavat po Novovesku ulicu, pri Poste je dost miesta na Obratisko. Aj socialne zariadenie by sa tam mohlo vybudovat. Inzinierske siete tam su (posta). Vsetko je to o peniazoch a ochote.

hroch #12240:
Problem elektricky je nasledovny:
Zamrzajuce vrchne vedenie, vlozky na pantografe tiez zamrazju (vytvara sa na nich vrstva ladu), pantograf zamrza (lad sa vytvara na povrchu a znacne znizuje pritlak na vrchne vedenie), zamrzaju aj vyhybky (vo vozovniach), takze rano sa neda ist do premavky kym sa vyhybky nevycistia, to trva niekedy aj 20 minut jeden jazyk!
Problemy nastavaju ked:
Mrzne + je vlhko (mrholenie, dazd) + fuka. Tieto faktory su rozhodujuce, snezenie nikoho nezaujima. Na to su pluhy.
Opatrenie na zabezpecenie prevadzkyschopnosti elektriciek:
Tzv. namrazovky, vozidla ktore jazdia aj v noci po meste aby nezamrzlo vrchne vedenie. Ak aj zamrzne, nie je problem ho obuchat (lad sam spadne). Dalej kurenie vyhybiek (aj vo vozovniach, lebo ak zamrznu v noci tak neda sa ist rano von). Pravidelne oklepavanie ladu z pantografov, navijakkov aj vloziek. Spravne nastavenie pritlaku na pantografoch. Velmi by pomohla kryta stojanka na Juraku. Ale aj v Krasnanoch stoja vozy pred krytou stojanku a dokazu ist do vypravy. Teda je to aj o ludoch, resp. o tom ci robia to co maju (viem ze na to v istej nemenovanej vozovni z vysoka seru a rano maju problem vypravit tramvaje).
Andy, frenky> Aj podla mna su to ROZmrazovky...
frenky: Nie rozmrazovky, ale NAMRAZOVKY!!!
V BB hlasia zastavky aj niektore autobusy. Vodici, ktorych otravovalo "krakanie" rovno do ucha spravili kratky proces - odpojili predny reprak. Oni maju v kabine ticho a cestujuci pocuju dobre cez ostatne repraky.
jaro>

tie elektricky mozu bud byt sluzobne vozy, alebo takzvane rozmrazovky, ktore rozmrazuju trolej tj.zbavuju ho ladu.
zdravim; vie mi niekto vysvetlit,preco okolo 02.00-03.00 v noci premavaju po dubravke prazdne elektricky? nemyslim,to je nejake testovanie?ale coho? su to obycajne supravy,ziadne nove stroje,alebo tak.proste okolo pol tretej ide elina smerom na konecnu pri krizi a o par minut zase ide spat do mesta.dik...
d3k0: O tom snimaci som ani nevedel, ani ho neni "citit". Ja tu krizovatku, interval, ci ktory smer pojde, poznam do bodky a poviem ti, ze ci tam stoji jedna, ci dve elektricky za sebou a vacsinou prejde len prva, tak ta druha tam stoji, tak dlho, akoby tam ziadny snimac nebol.
Jano: Tak tak, veru tak. Co sa tyka Alexyho, tak tam umiestnili snimac pre elektricku 40 metrov pred krizovatku, "lebo na dlhsi kabel nie su peniaze". Asi takto myslia ludia ako Lunexacek. Cize cela investicia do preferencie je nanic, lebo kazdy kto si spocita cas, ktory treba na vyprazdnenie krizovatky, aby elina dostala zelenu a to, aku vzdialenost za ten cas elina prejde, dojde urcite k niecomu dlhsiemu ako 40 metrov... 😞
d3k0: Ano, nad elektrickou som neuvazoval, v tom mas pravdu. Dalsie - v busovej 101-ke by bola horsia nepriechodnost a dlhe cakanie v zapche predovsetkym v rannej spicke ci uz v Karlovej Vsi alebo na nabrezi. Apropo co mas na mysli tou Alexyho? Tie semafory? Lebo ak ano, tak s tymi sa v tomto volebnom obdobi rata uz aj na krizovatke Saratovska - Drobneho - takze dalsi prestoj.
Inac jedna vec je pravda. Mame nenormalne vela prejazdov cez elektrickove kolaji pre ostatnu dopravu a niekde na sebe vela zastavok. Ale to uz je platna tu obohrana. d3k0 vies najviac ma hneva nie to, ze elektricka musi najma v spicke brzdit na kazdom prejazde, ale to, ze preco brzdi. Kvoli bezohladnym vodicom aut, kvoli krepym chodcom, ktori sa stylom kamikadze snazia prebehnut, ved elina pribrzdi. Su to .... radsej no comment.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement