Este by som chcel povedat nieco k doprave v Strasbourgu:
* krasne elektricky - krajsie som nikde na svete nevidel (ani Pobaltie, ani Europa, ani USA)
* chodia fakt rychlo
* schadzaju pod zem (napr. na vlakovej stanici)
* su nizkopodlazne
A tiez k doprave v San Franciscu:
* perfektny image Dopravneho podniku SF - vola sa to SF MUNI (municipal - mestske), maju pekne logo
* kompletne prerabaju trat na trolejbusy, uz tusim vyse 80% tras v SF je elektrickych (0% emisii)
* elektricky a trolejbusy/autobusy chodia po rovnakych cestach (autobusy a trolejbusy idu v kolajovom pruhu)
* kolajovy pruh je samostatny v strede ulic
* trolejbusy a elektricky maju spolocne elektricke vodice (elektricky maju troleje ako trolejbusy - podobne je to napr. v Rige, Lotyssko - s tymi trolejmi)
* zastavky su dopytove (stlac STOP este pred zastavenim, inak nezastava)
A su aj dalsie moznosti. Je mi smutno, ked sa pozeram na DP Bratislava, kde sa fakt nic nedeje. Ani co sa tyka reklamy - no naco maju tolko reklamy vo vnutri vozidiel, ked ich na svoju reklamu nevyuzivaju, ani co sa tyka dobrych napadov. Su proste vcelku zaostali za svetom. Nech sa ucia, ja som sa uz naucil/videl/pochvalil.
Ako to ze v Bratislave nejazi ani jeden nizkopodlazny bus ci elektricka na zatazenych linkach?!? - setrenie casu pri nastupovani/vystupovani je znacne!
* krasne elektricky - krajsie som nikde na svete nevidel (ani Pobaltie, ani Europa, ani USA)
* chodia fakt rychlo
* schadzaju pod zem (napr. na vlakovej stanici)
* su nizkopodlazne
A tiez k doprave v San Franciscu:
* perfektny image Dopravneho podniku SF - vola sa to SF MUNI (municipal - mestske), maju pekne logo
* kompletne prerabaju trat na trolejbusy, uz tusim vyse 80% tras v SF je elektrickych (0% emisii)
* elektricky a trolejbusy/autobusy chodia po rovnakych cestach (autobusy a trolejbusy idu v kolajovom pruhu)
* kolajovy pruh je samostatny v strede ulic
* trolejbusy a elektricky maju spolocne elektricke vodice (elektricky maju troleje ako trolejbusy - podobne je to napr. v Rige, Lotyssko - s tymi trolejmi)
* zastavky su dopytove (stlac STOP este pred zastavenim, inak nezastava)
A su aj dalsie moznosti. Je mi smutno, ked sa pozeram na DP Bratislava, kde sa fakt nic nedeje. Ani co sa tyka reklamy - no naco maju tolko reklamy vo vnutri vozidiel, ked ich na svoju reklamu nevyuzivaju, ani co sa tyka dobrych napadov. Su proste vcelku zaostali za svetom. Nech sa ucia, ja som sa uz naucil/videl/pochvalil.
Ako to ze v Bratislave nejazi ani jeden nizkopodlazny bus ci elektricka na zatazenych linkach?!? - setrenie casu pri nastupovani/vystupovani je znacne!
Turbo
Predstavte si, že sa električkou odveziete z centra mesta za 15 minút priamo do Devínskej Novej Vsi. Alebo rovno spred Carltonu do Viedne ako vaši starý rodičia kedysi. Integrovaný systém dopravy jednoducho zjednotí rozchod kolies mestskej a prímestskej koľajovej dopravy. Po tejto sieti sa budú pohybovať moderné klimatizované električky premávajúce po vlastnej trati ako na zemi, tak pod zemou, ako napríklad v centre mesta. Na jeden lístok budete môcť cestovať vlakom aj električkou. (www.stern.sk)
Rozchod kolies? Prosim??? Hehe, pojem "rozchod kolesa" je mi novy... To ma byt co? Rozchod kolesa. Snad rozchod trate, nie? Este som nepocul pojem "uzkorozchodne kolesa"... Snad "uzkorozchodne trate". Ja viem, som detailista, ale neveim ako si to predstavuje. Ked zmenime rozchod tak bude elektricka za 15 minut z centra v DNV??? Vsak tomu nemoze ani sam verit. Keby spomenul preferenciu a pod tak sa o tom da polemizovat, ale toto... Ani nespomenul odkial by na to zobral peniaze (ale to nespravil ziaden kandidat).
Podla mna po volbach (nech sa stane primatorom ktokolvej) nic nezmeni k lepsiemu. Totiz mesto sa strasny dlh. Zlepsenie nastane najsok za rok, dva. Tak to vidim. Ked sa aj Durkovsky stane primatorom, nebudem mu vycitat ze sa to zhorsuje, vsak to je jasne... Bohuzial. Ale KTO Bratislavu tak zadlzil???