Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Spectre-na tvojom mieste by som pomlčal o vedomostiach o elektrovýzbrojách vozov,lebo uvádzaš samé zavádzajúce informácie.Shunty slúžia na odbudenie trakčného motora a na zníženie jeho výkonu,keby to tak nebolo tak by jednosmerný motor zvzšoval svoje otáčky do nekonečna a čo sa týka pulzného meniča ten bude bzučať dovtedy pokial charakteristika trakčného motora nedosiahne bodu keď sa pulzný menič otvorý naplno a trakčný motor je napájaný plným trolejovým napätím.A na trolejbusoch nie su nevyvážené kardany ale nevyvážené nápravy a kolesá!!!
Ze elektricka nevie brzdit? Blbost. Najlepsie tramvaj ubrzdi nejaka sliepka s autom na priecesti! (Aj ked.....)
Dovolim si este drobnu poznamku k #11585 (Kami).

Trolejbus ma lepsie jazdne vlastnosti ako autobus a to, ze pri jazde maju vodici drzat plny pedal je styl jazdy vyplyvajuci zo zapojenia el. vyzbroje, ktora je pulzna. Keby tam bol zrychlovac, tak by to bolo uplne inak 🙂. S trolejbusom sa da v AKEJKOLVEK rychlosti dat jemna aj silnejsia jazda. Vacsina vodicov pedal jazdy od 30km/h jemne popusti, preto to prestane tahat. Stlacenim pedalu az na podlahu to preradi na dalsi shuntovaci stupen, ktory sposobi zvysenie odberu. Chapeme? Inac pri spravnom style jazdy (rozbeh) by mali tyristory bzucat zhruba do 30 km/h! To iba Hrobusti sa rozbiehaju na dve polohy jazdneho pedalu.

A "trasenie" trolejbusu? To ze ma vacsina trolejbusov nevyvazeny kardan je problem udrzby. Potom od toho rezonuje vsetko. Btw. vo vozoch napr. 6300, alebo 6233 nepocut jediny zakmit. Ani 6601, ale tam zase hucia napravy. Presny opak je 6625 - tam je to nieco hrozne. Takze by som to nebral takto.

Inac, to v BA nie su trolejbusy v plnej krase, chod niekedy do Brna. Tam tahaju do rovneho smeru cez stare plechovkove veksle v 30km/h rychlosti a nic sa nedeje. To su trolejbusy!
Turbo: Elektricka vo vseobecnosti vie brzdit - a velmi dobre, ale mozes sa spytat BigMaca, preco potom pred par rokmi neubrzdil na trnku so 7832 a narazil do busu... Su jednoducho situacie, ked to nebrzdi 🙂
Turbo: co mas proti Krasnancom ??? Zas to vyplyva z tvojich teoretickych znalosti a ne praxe !!! Meskanie na linke 5 je NORMALNE a su aj vacsie. Samozrejme sa kazdy snazi ist na cas !!! Ty si myslis, ze zamerne meskame ??? Sa uz spamataj Ty trtko... 😢
Turbo: Uz prestan s tymi Krabustami. Jazdi sa zle aj z Krasnan aj z Juraku, neviem, naco stale delis vodicov na tych zlych (=Krasnany) a dobrych (=Jurak), ked vsade su aj taki aj onaki. Ad. zrychlena 12 - muselo by sa to spravit tak, aby na zastavke Segnerova, kde bude semafor, bola 12ka plne preferovana, inak bude stat v priestore zastavky a neotvori dvere. A urobit taku preferenciu, aby semafory pustali len 12ku je myslim si nemozne 🙂 A este jeden detail, posledny spoj z mesta do Dubravky by musel stat vsade, lebo je to zaroven aj posledny spoj do Karlovky.

Ad. chorometraze - typicky priklad natiahnutej chrono je 70 a 71, priklad dobrej chrono je 59. Predpokladam, ze vacsine ludi je milsie to, ak spoj ide o dve minuty neskor ako o minutu skor a o to tu ide... A je tu este jeden faktor - dajme tomu, ze spoj ma odist 16.30. Tak mu BUSE odveli 16.30.00, aby vypadol. Keby mu vsak zapipal 16.30.59, tak este odchadza v minute svojho odchodu a zaroven nema sancu ist zopar nasledujucich zastavok v predstihu. Nie ako vcera, ked posledna 5ka uz na tretej zastavke isla o 1 min. skor...
Turbo: #11563 Si dobry ***** kamo! Mne povies ze neviem brzdit? 🙂 Ty alebo ja jazdim? Zrejme si este nebrzdil elektricku a preto ****jes *****iny typu, ze elektricka ma najlepsie brzdy. kamo, mozno si dobry teoretik s technickymi vedomostami, ale nemas prax! A tak si len ***** ak napises ze elektricka brzdi najlepsie, alebo ze vodic nevie brzdit. ***o... zacinam Si-cka chapat...
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

No a potom su tu este blbosti v cestovnych poriadkoch.

Napr. taka 88:
Zo safka do ovsista: 8min, na Sustekovu 6min.

Ale ked si pozriete odchod zo zafka a odchod zo sustekovej, tak tam je 5minut interval.

Dalsia nelogicnost - 88 ide zo sustekovej na bulikovu, je to nasledujuca zastavka 0min., tak isto aj 83, ale 97, 68, 96 tam maju napiasne 1min. Atd...
Co sa tyka chronometrazi su fakt blbo spravene, ved len napr taka 20-tka:
Z Opletalovej na ZST DNV by to malo podla cestaku trvat 2 min. No hej da sa to stihnut iba ak nestoji autobus na nijakej zastavke pred tym.
Alebo z Milana Marecka na zastavku Polnohospodarske uc. by mala byt jazdna doba 3 min. za 3 minuty sa to neda stihnut ani keby v DNV jazdili HoverKarosy! 🙂

Ale zasa taka 70-tka tam by mali vodici jazdit prnajmenej tak 30-40 km/h,aby nemali strasne velky nabeh.
Podla mna by sa mali tvrdo prehodnotit chronometraze liniek, odchody zo zastavky pred stanovenym odchodom je imho kravina, potom ku koncu linky bude mat CP len nizku informacnu hodnotu. Mali by sa velmi dobre spravit chrnometraze, trebars aj nech sa skrati jazda vecer a skoro rano aj o 5 minut....ale to asi nepojde - casova tarifa hra proti :-((
Ono k tym subojom, asi len tolko ze je imho dost velky rozdiel ked ta trolik plny knedlik v noci bez ludi a ked je v premavke s cestujucimi - vtedy imho nemoze dat plny kndelik, 'bo ludia by sa skaredo popadali a poudierali... ale tolko len moj nazor, stale som presvedceny ze max. zrychlenie troliku je od dost vacsie ako max. zrychlenie a-busu v intervale rychlosti 0-40 km.h^-1 a to su rychlosti kt. su v meste najcastejsie.

K redukcii zastavok: imho je to nutne ak chceme postavit nosny system na elinach - tazko si viem predstavit cestu elektrickou do VW v DNV pri sucasnej hustote zastavok v Karlovke/Dubravke. Podobne keby som mal ist elinou na letisko zo safka cez ruzinov tak asi nebudem moct stat na Ruzinovskej celkom 6x... Toto treba nejako riesit, a ja vidim redukciu zastavok ako jedinu moznost (tolko ospevovana preferencia imho nezrychli dopravu dostatocne). A napad z expresnymi linkami nie je zly, akurat mam vazne pochybnosti ako by to fungovalo v praxi... Ono totiz tazko zabezpecit aby linka 12 nechytila na nabrezi meskanie 2 minuty - a potom je cela expresnost prec.... Skor by som to videl na zasadnu redukciu zastavok (vyrazil by som 1/2 - 2/3 zastavok) a zavedenie doplnkovej dopravy (t-busy, a-busy). Atraktivita dopravy v Karlovke sa tym asi nezvysi, ale pre ludi z Dubravky ci DNV to bude uz o dost zaujimavejsie.
Mal som taky slahnuty napad - preco by sa plusove casy nemohli tolerovat? Ved preco by mal vodic zbytocne stat na zastavke aby mu nestrhli premie, nez aby dostal ludi do ciela rychlejsie? Upresnil by som to asi takto:
1.-3. zastavka = tolerancia -2 - +0
4.-n. zastavka = tolerancia -4 - +1
3.-posledna zastavka = tolerancia -4 - +2/+3
---
Co vy na to?
Vedeli ste, ze... podla vcera uverejneneho prieskumu ma Durkovsky v preferenciach 50,2% hlasov a Stern iba 19,8??? 😃 😃 😃 😃
Andy: Trosku mi uniklo, ako to pri cintorine teraz vlastne vyzera. Kade je vlastne tahane vedenie?
Ozaj,nacintorine uz jevedenie... ale nie je tam cesta!trebavidiet.pisem len rychlo
Ozaj,nacintorine uz jevedenie... ale nie je tam cesta!trebavidiet.
Podiskutujem si s vami najskor v pondelok, uz padam z roboty... 😉 Prijemny vikend!!! ;-D
Kami: #11587 A nielen dochodchom. Aj tebe sa moze stat, ze ta zrazi auto a prides napr. o nohu (co ani tebe ani nikomu neprajem) a budes nadavat, preco je ta zastavka tak daleko. Ale naozaj, je trochu zbytocne investovat do prestavby trate (aj ked to nebude stat vela) a predlzovat vzdialenosti medzi zastavkami, ked sa tym predlzi dochadzka, dochodcom mozno aj o niekolko minut a celkova cestovna doba sa tym predlzi.
Pritom suhlasim, ze nosny system musi byt rychly, ale aj musi byt vhodne doplnany.
Ja neviem naco nam je zastavke Chlumeckeho. A v Karlovke to vobec nemyslim tak ze sa zastavka zrusi. Ale tak, ze linkou 12 nebude obsluhovana. Napr. Karlova Ves, Lackova, Sgnerova. Do grafikonu sa to spracovat da. Ostatne linky tam stat budu. Ked chce ist niekto z Dubravky do mesta, tak pojde 12-kou, ktora sa takto urychli mozno aj o 4 minuty. Kto chce ist z Dubravky na jednu z tych zastavok kde 12 nestoji, pojde linkou 1. Opacne to plati tiez. Veim si to takto predstavit. Ale podmienka k tomu je plna preferencia elekriciek uz od Dubravy, aby sa dali dodrzovat jazdne doby. Okrem toho treba vodicov (najma KRABUSTOV) naucit ze sa ma jazdit na cas, lebo su taki co meskaju aj 5 minut a vobec ich to netrapi. Alebo zase taki, co s linkou 9 tahaju z konecnej na zastavku Karlova Ves uz 3 minuty pred odchodom a potom v nej vetraju. Ak dojde nejaky voz z Dubravky tak tam musi cakat. Co pije krv nie len vodicovi, ale aj cestujucim.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.