Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Citam vlastny prispevok a krutim hlavou ake blbosti pisem (asi som uz ospaly) 🙂 Spravne ma zniet:

Ja som pred casom dostal napad, ako zrychlit dopravu elektrickami do Dubravky a sucasne sa vyhnut nepopularnemu riedeniu zastavok.

Hehe, Dubravka = Dopravka :))
Ja som pred casom dostal napad, ako zryclit dopravu elektrickami do Dopravky a sucasne sa vyhnut nepopularnemu riedeniu zastavok.

Na trati by linky zastavovali len na kazdej druhej zastavke. Premavali by tam napr. dve kapacitne linky, pricom jedna by zastavovala na zastavkach Pri krizi, Drobneho, Svantnerova... a druha na zastavkach OD Saratov, Alexyho, Damborskeho... V centre by sa stalo na vsetkych zastavkach.

Ako vyhodu chapem to, ze elektricka by mala o 50% zastavok menej, bola by teda rychlejsia, zaroven by ostali v platnosti vsetky zastavky MHD.
Nevyhodou by bolo, ze by sa nedalo cestovat na neparny pocet dnesnych zastavok.

Nie som vsak Blavak, nepoznam podrobne vase podmienky, davam to len ako napad. Co vy na to? Je to az taka blbost?
Hmm to s tou linkou Karlova Ves-Petrzka nie je zly napad. Nerata sa z 92 po podobnej trase v buducnosti?!
Ja som ale zasa na druhej strane pocul, ze autobusy v Karlovke (101 etc.) zrusili, pretoze starosta Karlovky nebol ochotny platit este aj za autobusove zastavky.
skuska notifikacie
Hmmm. QUAKEMAN> Nooo, asi si nedával v škole na hodinách elektrotechniky dosť pozor, ale shunty celkový výkon motoru zvýšia. Totižto s otáčkami klesá odber a zaradením zoslabovača budenia sa zmení pomer stator/rotor, celkový odoberaný prúd bude väčší a P=U.I - toto hovoríme o príkone. Výkon bude znížený o straty v zoslabovacom budení. Jednosmerný motor by zvyšoval otáčky do nekonečna? Blbosť. Max. otáčky závisia od presných parametrov motora, ako je napr. konštanta vinutia a pod. Pri max. otáčkach sa napätie generované rovná napätiu zdroja. Museli by sme mať zdroj s nekonečným napätím, aby motor išiel do nekonečna. V praxi sa to však nedosiahne, lebo to platí o motore bez záťaže. Motor má istú záťaž predstavovanú trolejbusom a teoreticky dosiahne takú rýchlosť, pri ktorej je schopný motor vydať dostatočný krútiaci moment na udržanie rýchlosti trolejbusu (na konštantnom stúpaní/rovine). A shuntovaním sa tento bod posunie smerom hore, pretože sa motor odbudí a jeho stator sa môže otáčať rýchlejšie. Čím je budenie menšie, tým vyššie sú otáčky motora na úkor napr. krútiaceho momentu. Za tým si stojím, pretože mám s tým teoretické a praktické skúsenosti, nemusím ani opravovať trolejbusy aby som to vedel.

A čo sa týka toho kardanu, to fakt neviem, pretože nie som strojár, ale povedal mi to človek v dosť vysokej funkcii, ktorý má na starosti údržbu a myslím, že on sa v tom vyzná. Takéto veci by vedel lepšie posúdiť napr. Turbo.
JEZO: Pravda, pravda, len keby to starostovia Petrzalky a Karlovky vylobovali...
Dnes vnoci bude historická elina 31 odtiahnutá do krasňan,stojí vedla haly ľahkej údržby v Juráku.
Myslím si, že by mal premávať autobus z Karlovej Vsi Do Petržalky, resp. z Petržalky do Karlovej Vsi. A to po trase: Kuklovská - Molecova - Einsteinova - Dvory - Ovsište a naspäť.
Spectre-na tvojom mieste by som pomlčal o vedomostiach o elektrovýzbrojách vozov,lebo uvádzaš samé zavádzajúce informácie.Shunty slúžia na odbudenie trakčného motora a na zníženie jeho výkonu,keby to tak nebolo tak by jednosmerný motor zvzšoval svoje otáčky do nekonečna a čo sa týka pulzného meniča ten bude bzučať dovtedy pokial charakteristika trakčného motora nedosiahne bodu keď sa pulzný menič otvorý naplno a trakčný motor je napájaný plným trolejovým napätím.A na trolejbusoch nie su nevyvážené kardany ale nevyvážené nápravy a kolesá!!!
Ze elektricka nevie brzdit? Blbost. Najlepsie tramvaj ubrzdi nejaka sliepka s autom na priecesti! (Aj ked.....)
Dovolim si este drobnu poznamku k #11585 (Kami).

Trolejbus ma lepsie jazdne vlastnosti ako autobus a to, ze pri jazde maju vodici drzat plny pedal je styl jazdy vyplyvajuci zo zapojenia el. vyzbroje, ktora je pulzna. Keby tam bol zrychlovac, tak by to bolo uplne inak 🙂. S trolejbusom sa da v AKEJKOLVEK rychlosti dat jemna aj silnejsia jazda. Vacsina vodicov pedal jazdy od 30km/h jemne popusti, preto to prestane tahat. Stlacenim pedalu az na podlahu to preradi na dalsi shuntovaci stupen, ktory sposobi zvysenie odberu. Chapeme? Inac pri spravnom style jazdy (rozbeh) by mali tyristory bzucat zhruba do 30 km/h! To iba Hrobusti sa rozbiehaju na dve polohy jazdneho pedalu.

A "trasenie" trolejbusu? To ze ma vacsina trolejbusov nevyvazeny kardan je problem udrzby. Potom od toho rezonuje vsetko. Btw. vo vozoch napr. 6300, alebo 6233 nepocut jediny zakmit. Ani 6601, ale tam zase hucia napravy. Presny opak je 6625 - tam je to nieco hrozne. Takze by som to nebral takto.

Inac, to v BA nie su trolejbusy v plnej krase, chod niekedy do Brna. Tam tahaju do rovneho smeru cez stare plechovkove veksle v 30km/h rychlosti a nic sa nedeje. To su trolejbusy!
Turbo: Elektricka vo vseobecnosti vie brzdit - a velmi dobre, ale mozes sa spytat BigMaca, preco potom pred par rokmi neubrzdil na trnku so 7832 a narazil do busu... Su jednoducho situacie, ked to nebrzdi 🙂
Turbo: co mas proti Krasnancom ??? Zas to vyplyva z tvojich teoretickych znalosti a ne praxe !!! Meskanie na linke 5 je NORMALNE a su aj vacsie. Samozrejme sa kazdy snazi ist na cas !!! Ty si myslis, ze zamerne meskame ??? Sa uz spamataj Ty trtko... 😢
Turbo: Uz prestan s tymi Krabustami. Jazdi sa zle aj z Krasnan aj z Juraku, neviem, naco stale delis vodicov na tych zlych (=Krasnany) a dobrych (=Jurak), ked vsade su aj taki aj onaki. Ad. zrychlena 12 - muselo by sa to spravit tak, aby na zastavke Segnerova, kde bude semafor, bola 12ka plne preferovana, inak bude stat v priestore zastavky a neotvori dvere. A urobit taku preferenciu, aby semafory pustali len 12ku je myslim si nemozne 🙂 A este jeden detail, posledny spoj z mesta do Dubravky by musel stat vsade, lebo je to zaroven aj posledny spoj do Karlovky.

Ad. chorometraze - typicky priklad natiahnutej chrono je 70 a 71, priklad dobrej chrono je 59. Predpokladam, ze vacsine ludi je milsie to, ak spoj ide o dve minuty neskor ako o minutu skor a o to tu ide... A je tu este jeden faktor - dajme tomu, ze spoj ma odist 16.30. Tak mu BUSE odveli 16.30.00, aby vypadol. Keby mu vsak zapipal 16.30.59, tak este odchadza v minute svojho odchodu a zaroven nema sancu ist zopar nasledujucich zastavok v predstihu. Nie ako vcera, ked posledna 5ka uz na tretej zastavke isla o 1 min. skor...
Turbo: #11563 Si dobry ***** kamo! Mne povies ze neviem brzdit? 🙂 Ty alebo ja jazdim? Zrejme si este nebrzdil elektricku a preto ****jes *****iny typu, ze elektricka ma najlepsie brzdy. kamo, mozno si dobry teoretik s technickymi vedomostami, ale nemas prax! A tak si len ***** ak napises ze elektricka brzdi najlepsie, alebo ze vodic nevie brzdit. ***o... zacinam Si-cka chapat...
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

No a potom su tu este blbosti v cestovnych poriadkoch.

Napr. taka 88:
Zo safka do ovsista: 8min, na Sustekovu 6min.

Ale ked si pozriete odchod zo zafka a odchod zo sustekovej, tak tam je 5minut interval.

Dalsia nelogicnost - 88 ide zo sustekovej na bulikovu, je to nasledujuca zastavka 0min., tak isto aj 83, ale 97, 68, 96 tam maju napiasne 1min. Atd...
Co sa tyka chronometrazi su fakt blbo spravene, ved len napr taka 20-tka:
Z Opletalovej na ZST DNV by to malo podla cestaku trvat 2 min. No hej da sa to stihnut iba ak nestoji autobus na nijakej zastavke pred tym.
Alebo z Milana Marecka na zastavku Polnohospodarske uc. by mala byt jazdna doba 3 min. za 3 minuty sa to neda stihnut ani keby v DNV jazdili HoverKarosy! 🙂

Ale zasa taka 70-tka tam by mali vodici jazdit prnajmenej tak 30-40 km/h,aby nemali strasne velky nabeh.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.