Este by som chcel povedat nieco k doprave v Strasbourgu:
* krasne elektricky - krajsie som nikde na svete nevidel (ani Pobaltie, ani Europa, ani USA)
* chodia fakt rychlo
* schadzaju pod zem (napr. na vlakovej stanici)
* su nizkopodlazne
A tiez k doprave v San Franciscu:
* perfektny image Dopravneho podniku SF - vola sa to SF MUNI (municipal - mestske), maju pekne logo
* kompletne prerabaju trat na trolejbusy, uz tusim vyse 80% tras v SF je elektrickych (0% emisii)
* elektricky a trolejbusy/autobusy chodia po rovnakych cestach (autobusy a trolejbusy idu v kolajovom pruhu)
* kolajovy pruh je samostatny v strede ulic
* trolejbusy a elektricky maju spolocne elektricke vodice (elektricky maju troleje ako trolejbusy - podobne je to napr. v Rige, Lotyssko - s tymi trolejmi)
* zastavky su dopytove (stlac STOP este pred zastavenim, inak nezastava)
A su aj dalsie moznosti. Je mi smutno, ked sa pozeram na DP Bratislava, kde sa fakt nic nedeje. Ani co sa tyka reklamy - no naco maju tolko reklamy vo vnutri vozidiel, ked ich na svoju reklamu nevyuzivaju, ani co sa tyka dobrych napadov. Su proste vcelku zaostali za svetom. Nech sa ucia, ja som sa uz naucil/videl/pochvalil.
Ako to ze v Bratislave nejazi ani jeden nizkopodlazny bus ci elektricka na zatazenych linkach?!? - setrenie casu pri nastupovani/vystupovani je znacne!
* krasne elektricky - krajsie som nikde na svete nevidel (ani Pobaltie, ani Europa, ani USA)
* chodia fakt rychlo
* schadzaju pod zem (napr. na vlakovej stanici)
* su nizkopodlazne
A tiez k doprave v San Franciscu:
* perfektny image Dopravneho podniku SF - vola sa to SF MUNI (municipal - mestske), maju pekne logo
* kompletne prerabaju trat na trolejbusy, uz tusim vyse 80% tras v SF je elektrickych (0% emisii)
* elektricky a trolejbusy/autobusy chodia po rovnakych cestach (autobusy a trolejbusy idu v kolajovom pruhu)
* kolajovy pruh je samostatny v strede ulic
* trolejbusy a elektricky maju spolocne elektricke vodice (elektricky maju troleje ako trolejbusy - podobne je to napr. v Rige, Lotyssko - s tymi trolejmi)
* zastavky su dopytove (stlac STOP este pred zastavenim, inak nezastava)
A su aj dalsie moznosti. Je mi smutno, ked sa pozeram na DP Bratislava, kde sa fakt nic nedeje. Ani co sa tyka reklamy - no naco maju tolko reklamy vo vnutri vozidiel, ked ich na svoju reklamu nevyuzivaju, ani co sa tyka dobrych napadov. Su proste vcelku zaostali za svetom. Nech sa ucia, ja som sa uz naucil/videl/pochvalil.
Ako to ze v Bratislave nejazi ani jeden nizkopodlazny bus ci elektricka na zatazenych linkach?!? - setrenie casu pri nastupovani/vystupovani je znacne!
Turbo
Ty mas tu byhodu ze byvas v centre... Ale slapat do Petrzalky - Ovsiste by sa ti asi nechcelo.
Btw., ja niesom fanatik, ale vzhladom na moju financnu situaciu je auto pre mna nieco nedostupne (vlastny byt takisto)... Nemam na vyber. A takych ako ja je este stale velmi vela. Preto je MHD taka aka je, lebo aj keby bola lepsia, vyraznejsi narast cestujucich by asi nebol... To musime byt na takej urovni ako na "zapade" - tam ich tiez nechali pokupovat auta a potom zistili ze to nebolo mudre. U nas robime tu istu chybu - vsak ked sa niekomu nepaci, nech si kupi auto. To nie je spravne, lebo ked si raz niekto zvykne na auto, tak bude velmi tazke ho presviedcat aby cestoval MHD. Raz som sa vypraval s jednym clovekom a ten mi vravel ze aj keby nemal vobec peniaze na nic, auto nepreda. Povedal ze MHD je taka strasna, ze by skor zrusil mobil, kablovku a take veci nez by sa vzdal auta. To je na zamyslenie...