Len tak na okraj....pozastavím sa pri poslednej vete Tvojho príspevku : "....že ten, čo to staval, nevedel správne odmerať rozchod a koľajnice boli umiestnené na pražce s nejakými odchýlkami...". Môžeš mi vysvetliť, ako si predstavuješ ovplyvnenie rozchodu počas výstavby trate, ak má daná trať zvršok S 49 / SB 8 B a podvaly majú otvory pre vrtule (pre uchytenie podkladníc) už dané z výrobného závodu? Dokážem si predstaviť odchýľku od predpísaného rozchodu z dôvodu súbehu nepriaznivých výrobných tolerancií jednotlivých konštrukčných častí zvršku, t. j. podval (otvory pre vrtule) + podkladnica + koľajnica, ale inú odchýľku si predstaviť neviem. Vieš mi to objasniť, ako si to myslel?
Auto s xenónmi (od výrobcu, nie nejaká obskúrna tuzérska prestavba, za ktoré by som trhal ruky) má automatickú reguláciu sklonu svetlometov, takže na kopčeku oslňuje MENEJ ako auto s heligónmi.
Cosi som nasiel ohladom trate na Mileticovej v sobotnajsej Pravde:
"Opravované koľajisko už naberá nový vzhľad. Od Trnavského mýta po Záhradnícku bude odteraz „otvorené“, podobne ako na račianskej či karlovoveskej radiále. Od Záhradníckej po Líščie nivy by okolo koľajníc mali položiť zámkovú dlažbu."
Vedel by mi niekto vysvetliť, prečo je prestup z 91-ky na 199-ku oficiálne odporúčaný (a teda aj garantovaný) až na zastávke "Čunovo - námestie" a nie na "MiÚ Čunovo"?
Pripadá mi to dosť nelogické, veď medzi týmito dvoma zastávkami potom cestujúci ide zbytočne 91-kou aj 199-kou.
A v prípade meškania 91-ky z mesta musí 199-ka na "Čunovo - námestie" dlhšie čakať akoby čakala na zastávke "MiÚ Čunovo". Aj tak na oboch zastávkach treba pri prestupe prejsť cez cestu...
PRESTUP Z 901-ky NA S7 a OPAČNE
Od zmeny CP od 30. 6. 2008 sa asi akosi pozabudlo na prestup na vlak S7 a naopak. Teda aspoň mne čakanie 26, resp. 20 minút (v smere do BA) pripadá byť nie zrovna najidelánejšie.
?
Máš presne tie isté dojmy ako ja. Xenóny ich oslňujú (hoci koncepcia projektorového svetlometu s ďaleko ostrejším rozhraním svetla a tmy už z technických príčin má stokrát menej dôvodov oslňovať) ale nemajú žiadne výčitky svedomia narvať si do reflektorov 100 W heligónky pre buldozéry, hoci majú na krabičke napísané, že NIE SÚ schválené pre cestnú premávku.
Je to psychický dojem a je lekársky dokázané, že to nie je pravda. Rovnako sa sťažovali ľudia, keď sa začali objavovať heligóny.
Mimochodom, tie špeciálne heligóny, čo svietia na 6O m, sú 60/55 W alebo s vyšším výkonom?
S tou rezerváciou by som si nebol tak úplne istý. Raz som tam šiel busom čakať na frajerku a frajerke uletelo lietadlo, bo štrajk londýnskych metrovodičov. Keď mi zavolala, tak som vyšiel na nástupište a prvého vodiča som saspýtal, či ma vezme. Vzal.
No tak práve cenou cestovného by som neoperoval. Nákladová cena vlaku je mnohonásobne vyššia ako nákladová cena autobusu. Takže tú "nižšiu" cenu vlaku zaplatíš Ty alebo niekto iný v daniach.
Hrad sa rekonstruje hlavne neexistencii reprezentativnych priestorov NR SR a vobec statu v Bratislave. Sucastou reko hradu mala byt aj barokizacia interieru na vsetkych poschodiach. Ci sa do projektu aj dostala neviem, ale pri cene cca 950 mil o tom silne pochybujem.
Ved uvidime.
To ze hrad je v katastrofalnom stave stat nijak nezaujima, coho dokazom su desiatky hradov a tisicky kulturnych pamiatok na Slovensku v katastrofalnom stave. A okrem BA hradu su v rekonstrukcii iba tie, ktore vlastnia sukromnici, mesta/obce alebo maju v prenajme neziskovky. Povazie by sa dalo nazvat slovenskou castiliou a pritiahnut na nu desattisice turistov rocne, ale museli by sme ich najprv spristupnit, urobit zachranne prace a spropagovat. Jeden vianocny dochodcovsky prispevok pocas dvoch rokov by stacil na zachranne prace pre cca 35 hradov v najhorsom stave.
novacik