Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: novacik #109021:
Pri rebrových podkladniciach, ktoré sa v Bratislave používajú, je možné meniť rozchod otáčaním podkladnice (jednej alebo oboch) pre rozšírenie rozchodu v oblúkoch. Pri bratislavskej údržbe by sa dalo veriť aj tomu, že sú podkladnice pootáčané nesprávne.
Keď sa trať Tunel - Karldorf rekonštruovala, reklamoval som hneď na začiatku koľajnice, nezohnuté až do konca a zvárané nezohnutými koncami k sebe (v akomsi plátku typu Depokontakt bol k tomu dokonca článok "Odovzdali sme dielo vysokej technickej kvality a úrovne"). Odpoveďou bolo "električky si to vyjazdia". Dielo vysokej technickej kvality a úrovne dnes vyzerá tak, že reťazovka bola znesená kvôli neschopnosti Para Melody Boys ju udržiavať a nahradená závesom s prídavným lanom, kde visí trolej ako šnúra na bielizeň, keďže rozteč stĺpov je pre tento typ záves príliš veľká, postŕhané zberače sa radšej ani nepočítajú a údržba vrchného vedenia falšuje štatistiky, aby nebolo vidno, akú hovädzinu vymysleli, na zvršku vysokej technickej kvality a úrovne bolo už nepočítane výkoľají (kedysi bol populárny oblúk pri Riviére, dnes zasa nábrežie), gumokovové priecestia sa rozpadávajú, zámková dlažba vypadáva...
Oproti tomu Rača a Vajnorská pri tej totálnej neúdržbe držia slušne.
Reply on: Majo #108981:
Len tak na okraj....pozastavím sa pri poslednej vete Tvojho príspevku : "....že ten, čo to staval, nevedel správne odmerať rozchod a koľajnice boli umiestnené na pražce s nejakými odchýlkami...". Môžeš mi vysvetliť, ako si predstavuješ ovplyvnenie rozchodu počas výstavby trate, ak má daná trať zvršok S 49 / SB 8 B a podvaly majú otvory pre vrtule (pre uchytenie podkladníc) už dané z výrobného závodu? Dokážem si predstaviť odchýľku od predpísaného rozchodu z dôvodu súbehu nepriaznivých výrobných tolerancií jednotlivých konštrukčných častí zvršku, t. j. podval (otvory pre vrtule) + podkladnica + koľajnica, ale inú odchýľku si predstaviť neviem. Vieš mi to objasniť, ako si to myslel?
nema niekto vystrihovacky bratislavskych elektriciek ?
surne ?
Reply on: S499.1023 #109017:
V BA su viac ako 5miestne auta u taxikov raritou. Osobne som nevidel este ani jedno. No myslim, ze aspon jedno bude ? (statistika)
Reply on: Valec #108970:
Predpokladám, že taký dopravca je platcom DPH, čiže vratku DPH si uplatňuje automaticky...
Reply on: kecho #108968:
Oni existujú aj viac ako päťmiestne autá (rôzne tie C4 Grand ****sso, Zafiry a pod.) a neviem ako v BA, ale vo svete sa v taxislužbe dosť používajú.
Reply on: Ondro #108962:
Auto s xenónmi (od výrobcu, nie nejaká obskúrna tuzérska prestavba, za ktoré by som trhal ruky) má automatickú reguláciu sklonu svetlometov, takže na kopčeku oslňuje MENEJ ako auto s heligónmi.
Reply on: 810zssk #108964:
Cosi som nasiel ohladom trate na Mileticovej v sobotnajsej Pravde:
"Opravované koľajisko už naberá nový vzhľad. Od Trnavského mýta po Záhradnícku bude odteraz „otvorené“, podobne ako na račianskej či karlovoveskej radiále. Od Záhradníckej po Líščie nivy by okolo koľajníc mali položiť zámkovú dlažbu."
PRESTUP Z LINKY 91 NA 199-KU

Vedel by mi niekto vysvetliť, prečo je prestup z 91-ky na 199-ku oficiálne odporúčaný (a teda aj garantovaný) až na zastávke "Čunovo - námestie" a nie na "MiÚ Čunovo"?

Pripadá mi to dosť nelogické, veď medzi týmito dvoma zastávkami potom cestujúci ide zbytočne 91-kou aj 199-kou.
A v prípade meškania 91-ky z mesta musí 199-ka na "Čunovo - námestie" dlhšie čakať akoby čakala na zastávke "MiÚ Čunovo". Aj tak na oboch zastávkach treba pri prestupe prejsť cez cestu...

PRESTUP Z 901-ky NA S7 a OPAČNE

Od zmeny CP od 30. 6. 2008 sa asi akosi pozabudlo na prestup na vlak S7 a naopak. Teda aspoň mne čakanie 26, resp. 20 minút (v smere do BA) pripadá byť nie zrovna najidelánejšie.
?
Reply on: galiyosha #108913:
Máš presne tie isté dojmy ako ja. Xenóny ich oslňujú (hoci koncepcia projektorového svetlometu s ďaleko ostrejším rozhraním svetla a tmy už z technických príčin má stokrát menej dôvodov oslňovať) ale nemajú žiadne výčitky svedomia narvať si do reflektorov 100 W heligónky pre buldozéry, hoci majú na krabičke napísané, že NIE SÚ schválené pre cestnú premávku.
Reply on: hoppusmark01 #108906:
A tak je to u teba s väčšinou vecí ? .
Reply on: Ondro #108892:
Je to psychický dojem a je lekársky dokázané, že to nie je pravda. Rovnako sa sťažovali ľudia, keď sa začali objavovať heligóny.
Mimochodom, tie špeciálne heligóny, čo svietia na 6O m, sú 60/55 W alebo s vyšším výkonom?
Reply on: 810zssk #108883:
Skôr ma tam zaujalo toto: http://www.dpmk.sk/content/view/73/100/#t3
Akéže to tam používajú prevodovky, koňovité ? ?
Reply on: Kami #108875:
S tou rezerváciou by som si nebol tak úplne istý. Raz som tam šiel busom čakať na frajerku a frajerke uletelo lietadlo, bo štrajk londýnskych metrovodičov. Keď mi zavolala, tak som vyšiel na nástupište a prvého vodiča som saspýtal, či ma vezme. Vzal.
Reply on: Kami #108875:
Áno, s integráciou 901 by som súhlasil - z toho by sa relevantne ukázalo, či tam je potenciál na predĺženie trate. Ale nie hr-hr stavať trať.
Reply on: Valec #108874:
No tak práve cenou cestovného by som neoperoval. Nákladová cena vlaku je mnohonásobne vyššia ako nákladová cena autobusu. Takže tú "nižšiu" cenu vlaku zaplatíš Ty alebo niekto iný v daniach.
Reply on: Sati #109005:
toto s volbami nema nic spolocne. Fico vie, ze v BA len tazko uspeje a reko hradu mu nijak nepomoze...
Reply on: Ámos #109004:
to si robis srandu nie sak sa blizia volby a na slovensku je socialna vlada (socka vlada) ❗
Reply on: Martin Fundárek #108999:
Hrad sa rekonstruje hlavne neexistencii reprezentativnych priestorov NR SR a vobec statu v Bratislave. Sucastou reko hradu mala byt aj barokizacia interieru na vsetkych poschodiach. Ci sa do projektu aj dostala neviem, ale pri cene cca 950 mil o tom silne pochybujem.
Ved uvidime.
To ze hrad je v katastrofalnom stave stat nijak nezaujima, coho dokazom su desiatky hradov a tisicky kulturnych pamiatok na Slovensku v katastrofalnom stave. A okrem BA hradu su v rekonstrukcii iba tie, ktore vlastnia sukromnici, mesta/obce alebo maju v prenajme neziskovky. Povazie by sa dalo nazvat slovenskou castiliou a pritiahnut na nu desattisice turistov rocne, ale museli by sme ich najprv spristupnit, urobit zachranne prace a spropagovat. Jeden vianocny dochodcovsky prispevok pocas dvoch rokov by stacil na zachranne prace pre cca 35 hradov v najhorsom stave.
Reply on: Majo #109002:
Ale prispievaju k tomu ❗

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement