Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: bwd #108980:
Aj mne už zopárkrát došla vo Viedni električka v takom stave, že by sa za ňu nemusel "hanbiť" ani košický DP. Ale dobre, stane sa, väčšina viedenských električiek je v dobrom stave a to isté sa dá, myslím si, povedať aj o bratislavských. Inak nechápem, aký vrak Ti to na tej 13-ke mohol dôjsť, keďže cez prázdniny by sa staré K2 vypravovať (pokiaľ viem) nemali... Či už považuješ K2S za vrak?
Reply on: AAA #108978:
Dobre robená trať by mala vydržať určite viac ako tých 20 rokov... Ale trate treba aj udrživať, t. j. brúsiť koľajnice, podbíjať (neplatí samozrejme pre trate umiestnené na paneloch), koľajnice v niektorých oblúkoch treba aj raz za čas vymeniť... Ale napr. trať v Karlovke (teraz myslím ten prejazd, kde došlo k výkoľaju) evidentne dobre urobená nebola. Však bola robená len nedávno... A to, že tie koľajnice v oblúku boli už tak zbrúsené od električiek, je, myslím si, nielen znakom neúdržby, ale aj toho, že ten, čo to staval, nevedel správne odmerať rozchod a koľajnice boli umiestnené na pražce s nejakými odchýlkami...
Reply on: Majo #108979:
Električkami v Bratislave (na rozdiel od Viedne) cestujem veľmi málo. Asi mám smolu, lebo vždy narazím na nejaký vrak. Asi pred dvoma týždňami som cestoval zo Šafka na Hl. stanicu L13 v jednom takom, boli v ňom zahraniční turisti a ja som sa hanbil, čo si o tom môžu myslieť.
Reply on: bwd #108976:
Veď ja netvrdím, že napr. vo Viedni, Prahe alebo Budapeši nie sú električky v dobrom stave... Ale ani tie bratislavské nie sú v zlom stave. Na rozdiel od našich trolejbusov, ale predovšetkým autobusov...
Reply on: Majo #108975:
Inak nemajú trate vydržať v dobrom stave pri akej takej údržbe aspoň 20 rokov od komepletnej reko, ak je robená dobre?
Reply on: hoppusmark01 #108972:
Stredné školy sú prenesený výkon štátnej správy na VÚC, teda štát na ne dáva peniaze, kotré sú viazané pre ne, no je to málo.
MHD je originálna pôsobnosť samosprávy, teda obce si ju platia samé.
Reply on: Majo #108975:
"...A v zahraničí nám nič závidieť nemusia... ...nájdeš aj podstatne staršie električky ako v Bratislave..."

To máš naozaj pravdu, v zahraničí vám určite nič závidieť nemusia ?

Odhliadnuc od toho, tam sú aj tie staré električky stále v perfektnom stave.
Reply on: toso0077 #108973:
Vykoľajovanie električiek nemá nič spoločné so stavom električiek, tie sú úplne v poriadku. Príčinou výkoľajov v ostatných dňoch je žalostný stav tratí. Mimochodom, taká 14T s neotočnými podvozkami by sa na nekvalitnej trati vykoľajila skôr ako nejaká T3. Inak pred tým, ako sem začneš do fóra niečo písať, by si si mohol aj dopredu niečo naštudovať... Lebo potom píšeš bludy - napr. 14T nie je veľmi vhodné vozidlo pre Bratislavu (hlavne kvôli tým jej neotočným podvozkom), RT6 sa už roky nevyrába a keby sa aj, nie je to zrovna spoľahlivé vozidlo (to som napísal ešte mierne) a okrem toho neexistuje na rozchod 1000 mm a ForCity 15T ešte neexistuje ani prototyp... A v zahraničí nám nič závidieť nemusia - vo Viedni, Prahe aj Budapešti, ale aj hocikde inde nájdeš aj podstatne staršie električky ako v Bratislave...
Reply on: toso0077 #108973:
Neboj, nekontroluje. Ale hneď 2. septembra posielam všetky tvoje prázdninové príspevky zo všetkých fór do školy, aby mi vysvetlili, čo ťa tam tých 8 rokov učili.
Nevykolajilo sa už v Bratistave nejak vela električiek... Neodhodlá sa DP na kupu nizkopodlažnych električiek T3R.PLF, Tramvaj Škoda 14 T, RT6N2, a nejaka novinka (aspoň to tak na stranke píšu)Škoda 15T ForCity je celkom pekna...
Prečo sa na Slovensku neobnovuje vozový park autobusov , trolejbusov ,električiek priebežne ale až vtedy, ked je ich málo a nemaju čo dať na linku....

V zahraničí nam iba závidia... bežne sa prepravovať v Histrorických vozoch to nema pomaly ani jeden štát

(aj tak newem načo som to sem napisal, nič to nezmeni na tom ,že vozový park skoro vo všetkých mestach na Slovensku je zlí a že polovica z vas mi tu kantroluje chyby) ?
Reply on: zakaznik #108969:
jasne ze je to logicke, a tak to aj ma byt, ze o MHD sa ma starat mesto..
ale napr. v ramci decentralizacie boli prevedene aj (stredne?)skoly do kompetencii samospravnych krajov, ale peniaze na to potrebne uz prevedene neboli.. aspon tak to povedal Martin Kuruc v Besede o piatej na TV BA, ked sa hovorilo o rekonstrukcii gymnazia Grosllingova..
Cize mozno rovnako to bolo aj v otazke MHD.. dotacia sa zrusila, ale zvysil sa o tuto sumu prijem mesta z dani? Ak ano, tak je to ok.. Ak nie, tak prave tam bude ten problem..
http://www.bratislavskenoviny.sk/91218/doprava/o-zvyseni-cestovneho-v-mhd-rozhodne-primator
Re #108919 NN: aj mne sa to zdá dosť divné, ale dajme tomu, že lístky mali byť 50, 60 a 70 centov, ako už niekoľkokrát prezentovali. po novom + 20 pct, budú 60, 70 a 80/85?
samozrejme PCL automaticky zo 6000 na 7200 (239 E) prvé pásmo - tipujem, že nakoniec bude 230 alebo 240...

Re #108933 NN: máj 2004 - nafta 33,20 Sk
http://www.slovnaft.sk/sk/o_nas/pre_media/tlacove_spravy/2004/svetove_ceny_benzinu_na_rekordnej_urovni/
apríl 2004 - nafta 32,20 Sk
http://www.slovnaft.sk/sk/o_nas/pre_media/tlacove_spravy/2004/slovnaft_op___zni_uje_ceny_motorovej_nafty/
marec 2004 - nafta 32,60 Sk a predtým ešte 32,30 Sk
http://www.slovnaft.sk/sk/o_nas/pre_media/tlacove_spravy/2004/zv__enie_cien_motorov_ch_paliv/
http://www.slovnaft.sk/sk/o_nas/pre_media/tlacove_spravy/2004/slovnaft_zni_uje_cenu_motorovej_nafty/
plus rátaj s tým, že kedy posunuli Gyurkovszkemu papiere na schválenie - dajme tomu mínus dva mesiace...
Re #108933 NN: v tom čase sa ceny tuším väčšinou menili k 1.5. ...ale či to bol aj tento prípad v 2004, neviem...
ale bol - trafil som ?
http://www.bratislavskenoviny.sk/1892/doprava/cestovne-v-mhd-sa-od-1-maja-opat-zvysi
+
http://www.bratislavskenoviny.sk/1897/doprava/efekt-zvysovania-cestovneho-je-otazny-sposob-informovania-o-nom-nevhodny

ale pri hľadaní som našiel aj takéto perly - upozorňujem, že ide o rok 2004 ? http://www.bratislavskenoviny.sk/1823/doprava/mesto-uz-chysta-vystavbu-trate-elektricky
http://www.bratislavskenoviny.sk/1856/doprava/v-hre-o-nosny-dopravny-system-mesta-bol-aj-zeleznicny-variant-s-tunelom
http://www.bratislavskenoviny.sk/1836/doprava/na-zaparkovanie-bude-stacit-esemeska
Reply on: zakaznik #108969:
Ja osobne napríklad nesúhlasím s takým štátnym dotovaním VHD, ako to bolo do roku 2004. Systém dotovaniatak, že samostatným DP priamo a SADkám prostredníctvom vyčleneného balíka, a to všetko ešte rozdelím podľa toho ako dopadli posledné voľby, to vôbec nie je systematickým riešením.

Keď už "dotácie" od štátu, tak všetkým rozdeliť spravodlivo a podľa rovnakého kľúča. Napr.:
- doplácať rozdiel medzi zľavneným (výšku zľavy možno tiež zjednotiť) a obyčajným cestovným pre žiakov počas povinnej školskej dochádzky (z dôvodu, že je povinná),
- doplácať rozdiel medzi evidenčným a obyčajným cestovným pre vybrané, vopred určené, skupiny cestujúcich (dôchodcovia nad 70 rokov, ZŤP...),
- doplácať rozdiel medzi nákladmi a výnosmi pri zachovaní minimálnej dopravnej obslužnosti (treba stanoviť) oblasti (obce resp. časti mesta).
Ostatné zľavy (študenti SŠ, VŠ, dôchodcovia do 70 rokov, darcovia krvi...) a ich krytie by som ponechal na voľbe jednotlivých miest a krajov. Tak isto aj vykrývanie straty zo spojov nad rámec minimalnej obslužnosti.

K tomuto by som ešte pridal štátnu podporu na nákup nových vozidiel buď návratom DPH z ich ceny, alebo priamou dotáciou podľa nejakého vopred stanoveného kľúča.

Jo, a jedna vec, ktorá by šla spraviť zo dňa na deň je zaradenie mestskej a prímestskej dopravy do 0% (alebo aspoň 10%) DPH.
Reply on: hoppusmark01 #108966:
Lebo je to logické, aby sa o veciach, ktoré sa týkajú mesta, rozhodovalo na úrovni mesta. Ak sa vám nepáči, tak podľa mňa by ste mali požadovať zmenu spomínaného vzorca na delenie daní. Ale ako som napísal, s takým starostom...?
Reply on: NN #108933:
do taxíka narveš 5 ľudí? a nie sú náhodou tak max. pre štyroch (+vodič)? a vodič by mal asi dosť veľký pruser, keby ho chytili policajti s ďalšími 5-6 ľudmi vo voze, nie?
Re #108946 luky133: nemá to byť v septembri pred voľbami? ?
Reply on: hoppusmark01 #108966:
Nielen v BA, v každom slovenskom meste. Kvôli fiškálnej decentralizácii.
vlastne preco boli v r. 2004 uplne zastavene dotacie zo statneho rozpoctu na MHD BA?
Reply on: 810zssk #108963:
Čiže by dali z mestského rozpočtu menej a zostalo by viac na rozkrádanie. Čo ich nepoznáme?
Reply on: Jezo #108959:
Asi otvoreny. Hlavne dufam ze otvoreny bude na Zahradnickej a gumokolisti sa nebudu moct prehanat po elektrickovej trati aby potom zaparkovali na chodniku.
Reply on: zakaznik #108958:
Bavime sa o dotacii ktora by sla priamo na MHD a na nic ine.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.