"nova, cista a na cas T3Pka"
no jeden z problémov DPB je ten, že vozidlá sú čisté, len kým sú nové.. Neviem, ako to majú vyriešené s upratovaním, ale keď vidím ten hnoj v interiéroch vozidiel, tak mi je z toho na tyčku..
Vozidlá by sa mali poriadne umývať, hlavne tyče vo vnútri, takisto sedadlá a podlaha.. Dúfam, že nové vedenie DPB s tým niečo urobí a zavedú nejaké pravidelné čistenie vozidiel, hlavne zvnútra!
moje argumenty o parkovani sa tykali MS v hokeji, ktore sa u nas budu konat v 2011.
Co sa tyka Stefanikovej, podla mna bola chyba ze sa tu zrusila trat v 1980. Dnes to mohla byt zahatana ulica pre IAD.
Je to mozno blbost, ale (netrufam si odhadnut financne naklady s tym spojene, asi budu velmi vysoke) pozdaval by sa mi stav, keby sa tieto bus pruhy postupne casu v horizonte 30 rokov postupne prebudovavali na elektrickove trate s preferenciou (vo Viedni, alebo aj v inych zapadnych mestach ti ide elektricka pomaly do kazdej zasitej ulicky).
Hatanie ulic je tiez dobre riesenie, zial vidis ze mesto radsej zahustuje dopravu a nielen ze neberie ohlad na MHD, ono uz neberie ohlad ani na IAD (vid Racianske Myto).
Mam k dispozicii automobil, ale mozem ti povedat ze ked idem do centra, tak elektricka je najlepsi mozny variant. A ked mi dojde nie preplnena, nova, cista a na cas T3Pka, tak je to velmi vysoka konkurencia pre IAD. Trva to sice dlhsie o par minut, ale ako IAD by som travil vela casu hladanim miesta a to parkovne je tiez velmi drahe.
Re #104497 Eury: ved to je pravda, bus-pruhy uz davno mali byt... ale malo by sa dbat aj na ich dodrziavanie. V premavke sa zial nedba ani na prednost vozidiel MHD ktore opustaju Bus-pruh a zastavku a policajti miesto toho, aby konali, tak kdesi na periferii chytaju cez vikend vodicov co prekrocili zabudnutu prenostu 40ku.
Re #104502 hoppusmark01: o nosnych linkach mi hovor som presvedceny ze taka L21 keby nestala na kazdom semafore, tak ma o 1/3 kratsiu jazdnu dobu. Odporucam vyskusat Z toho polovica semaforov na tej trase je uplne zbytocna - celkove zdrziavanie dopravy (aj IAD aj MHD). Napr Jelenia... ked tam nebol semafor, tak sa dalo v pohode odbocit... Teraz tam stojim v odbocovacom pruhu na cervenej a oproti nic nejde... akonahle dojdu oproti prve auta, dostavam zelenu a oni musia brzdit. Pri vacsej premavke moze potom nastat kongescia a mozme sa stazovat ze mame prepchate ulice.
Inak niekto tu vravel ze sa planuju obnovit tie ukazovatele odporucanej rychlosti akou vodici stihaju zelenu vlnu. Ako to nakoniec dopadlo? Myslim ze by to slusne eliminovalo zapchy
"Tie bus-pruhy su celkom slusne lakadlo, no myslim si ze hlavne by sa malo vsadzat na vystavbu kolajovych trati a ich takmer absolutnej preferencii"
Lenže na Štefánikovej koľajová doprava nie je, a asi ani tak skoro nebude. Preto je BUS-pruh jediná možnosť, ako tam vyriešiť dopravu..
Okrem toho tam premávajú nosné linky MHD, v hustých intervaloch, takže ten BUS-pruh tam má jednoznačne opodstatnenie.. nosné linky by mali byť vždy preferované, mať všade prednosť, a nie paralyzované, ako je tomu teraz..
Na racku zacina stavba noveho domu, na mieste uz dnes burajuceho sa pohostinstva. No nadhera, ako sa bude este viac ucpavat racko a ako sa tam premnozia auta. Pocitam, ze pocas stavania, tam budu chodit nakladne vozidla barz jak a stat tam hlava-nehlava. Blokovat cestu a spomalovat MHD a IGK. Na rok je vystarane ? ?
Nemyslím sklad predajne ale sklad, z ktorého ma zásobovali. Myslíš, že by niekto ťahal zo 10-20 paleťákov s drahou elektronikou z Rendezu niekam na Hečkovu ? ? Lebo toho bývalo vždy za plné Iveco FobustDaily ? .
Od kolaji dotiahnes na paletaku Ale nie ze by som do BA presadzoval zasobovanie MHD, podla mna je to zbytocne a nic neriesiace opatrenie. Akurat som sa trosku chcel zahrat na svetaznaleho a povedat Ikovi, ktory si to nevie predstavit, ze veru aj take veci su teoreticky mozne
Sory, ale s tymto tvrdenim celkom nesuhlasim. Lebo bus-pruhy suvisia s kapacitou. Pretoze ked budu bus-pruhy, pripadne ina preferencia MHD, tak vozidla nebudu stat v zapche a pri rovnakom intervale budes potrebovat menej vozov na to aby si mal rovnaku kapacitu. Nehovorim ze bus-pruh je jedina spasa MHD, samozrejme ze treba riesit aj nove vozy, ale myslim ze to treba robit sucasne a nie to oddelovat. ?
Hmm, som bol dva roky vedúcim predajne na Obchodnej, to by som fakt chcel vidieť, ako by si ma zásoboval električkou... keďže sklad bol na mieste, kam žiadne električkové koľajnice neviedli...
Sorry, ale neviem, čo "jednoduché a ideálne" si predstavujem. Zbytočne budem mať napr. aj na Štefánikovej krásné nové autobusy, ak budú stáť v zápche a budú pomalé oproti IAD. Súčasná kapacita napr. tých liniek, ktoré po Štefánikovej chodia, je podľa mňa zatiaľ viac-menej dostatočná, je teda priestor pre pobratie ďalších cestujúcich. BUS pruhy niekde sú dosť dôležitá súčasť riešenia dopravy, samozrejme nie sú všeliek, veď to nikto nehovorí.
Samozrejme že treba zvyšovať podľa potreby kapacitu, ale nemôže sa to použiť ako argument proti budovaniu preferencie MHD. Trochu mi to pripomína tie tvoje a 810zssk argumenty o parkovaní...
Neviem ci je to take jednoduche a idealne ako si pan Ivan Butora predstavuje. Jeho snahu si cenim, ale treba to robit pozvolna... Myslim ze uplne prvou prioritou by malo byt poskytnutie kapacity v bezpecnych a relativne novych vozidlach. Hlavne ta kapacita je potrebna, ak by sme mali transformaciu cestujucich IAD na MHD rozdelit na fazy, tak v uplne prvej by doslova vozidla MHD mali vozdit vzduch... potom tymto vzduchoprazdnym vozidlam nastavit najvacsiu moznu mieru preferencie a az potom moze nastat obmedzovanie IAD.
V opacnom pripade nastane katastrofalny stav a sice narast cestujucich uz pri sucasne nedostacujucich kapacitach MHD... (bez preferencie rovnako viaznucich v zapchach ako IAD, a v tomto ohlade je IAD pohodlnejsie). Tito cestujuci sa potom opatovne vratia k IAD (+ mozno sa k nim pridaju aj dovtedy relativne spokojni cestujuci MHD, pretoze z ich pohladu sa situacia zhorsi). Tie bus-pruhy su celkom slusne lakadlo, no myslim si ze hlavne by sa malo vsadzat na vystavbu kolajovych trati a ich takmer absolutnej preferencii. Stavanie buspruhov tiez nie je riesenie do buducnosti, nie je dobre mat ten falosny pocit. Viem ze pan I.Butora ho nema, no vacsina poslancov si mysli ze vystavbou Bus-pruhu cinnost pre MHD konci..
Sucasna MHD, hlavne do odlahlych casti BA, kde je s nou problem je najhorsi mozny nudzovy variant dopravy - a to si myslim ze by tak hlboko MHD klesnut nemala.
Eury