Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
btw. trocha OT, ale vlastne ani nie...

toto som nasiel na DC, pesnicka od Inekafe z albumu Kachny... 😃 tu http://ike.webzdarma.cz/20 - Vodič MHD.mp3
Reply on: Ike #63260:
No asi áno ale ušetrila by sa tým časť námahy ak by to fungovalo automaticky.
Reply on: luky133 #63258:
No ja neviem, myslim, ze v BA MHD je tolko inych problemov, ze tot sa mi zda uplne zbytocna vec, rovnako ako daky teplomer...a ked uz sme pri tom, stacilo by jedno cidlo na meranie teploty, ved vo vacsine busov je tak isto teplo ako vonku, ci je leto alebo zima, a zvlast to plati pri IK280 ?
Reply on: Ike #63259:
No pravda. Už o tych minútach uvažujem ako mobilný operátory. A keby DPB takýto systém zaviedol tak by také balíky nevymýšlal ale len by dal predplatiteľné minúty možno.
Reply on: luky133 #63258:
Luky, nie je to naozaj zbytocne? to by boli prachy vyhodene do vzduchu... radsej zatrolejovat lamacsku...
Luky>Budu aj nejake "volne kilometre?" 😃 aj nejaky bonus... specialny balik akcia 40+40km plus....? vyhodny balik pre podnikatelov? alebo pre velko odberatelov? cez vianoce bude vozenie zadarmo?

nechapem co tu rozoberame taketo blbosti... tarifa je dobra taka aka je... naco senzori?
Reply on: 81-71 #63257:
Tam by sa mohol urobiť systém ,že minúty by sa odčítavali len v časovom harmonograme času medzi zástavkami povedzme takto: Ideme v Solarisoch a na zástavku som mal prísť už pred 5 minútami. A tak počítač vyšle signál a automaticky zabráni ódčítavaniu minút. Ale to je asi len fantázia to by sa nedalo. A keby áno čipová karta by musela byť MINI počítačom čo v DPB sa nikdy nestane.
Reply on: luky133 #63249:
A bol by taky paušal spravodlivy?Niektore mesiace su vyslovene také, ze su kazdy druhy den take zapchy ze kym sa clovek volakde dostane, tak aj...neviem ci by to bolo ok. Aj napriklad povedzme ludia z jednej oblasti BA, co chodia do centra a ludia z inej oblasti BA co chodia do centra mozno maju do centra rovnako daleko ale jednej skupine to trva raz tak dlho, pretoze v tej oblasti neni dobre riesena doprava a casto tam byvaju zapchy...bolo by to fér? To je ako s mobilom, tiez sa nestava, ze daky pausal patricnej hodnoty ma jeden drahsie minuty/alebo menej minut ako ten druhy za rovnakych podmienok...
Reply on: AAA #63254:
Tie by tam nemuseli byť. Tie som tam dal lebo som tak chcel urobiť pre zaplnenie displeju ale miesto toho by tam mohla byť písaná linka ale predpokladaný príchod na zástavku.
A asi máš pravdu DPB by to hovoril ,že aké je to výhodné...
A nemuselo by sa to meniť hneď na všetkých autobusoch najprv by to dostali už sériovo nové autobusy. A na staré autobusy by to bolo tak ,že na zástavkach kde sú označovače by sa prerobili automati a keby by sa tam dala karta tak by sa na displaji ukázali zvyšné minúty a potom by sa zane dal kúpiť lístok. Príklad: nastupujem do Solarisu. Pri nástupe sa mi automatický karta označí active. Vystupujem po 5 zástavkach krata sy mi deaktivovala. Na automate sa mi zobrazí ,že na linke 32 pôjde TAm Bus bez označovačou alebo ako na čipovú kartu tak priložím kartu a ukáže mi to ,že tam mám ešte 2245 minút. Tak si za to kúpim 30 minútový lístok. A z karty sa mi odráta 30 minút a zostane 2215. A mám lístok. Do zhruba troch rokov sa tento systém zruší a už bude v každom autobuse označovač na čipovú kartu. Alebo by sa nemuseli prerábať automati ale by sa tam prirobila len taká skrynka s touto funkciou. ?
Reply on: luky133 #63234:
A načo teplomer? ?
Re #63248 Vladimír: Povedal by som, že DPB by okmažite po namontovaní týchto označovačov zrušil električenky a snažil sa nás o*** tým, že aké je to pre nás výhodné, keď budeme mať predplatené minúty.
Reply on: luky133 #63251:
asi by na taku velku vzdialenost nebolo mozne s kartou komunikovat....
Reply on: luky133 #63251:
? ked si tak predstavim ludi bezne v linkach 39, 21, vsetkych petrzalskych... tak neviem co by to "cidlo nad dverami" robilo s kartami ludi, stojacich na schodikoch... Ale ked to zoberieme tak, ze ludia stojaci na schodoch su tam vlastne nelegalne (to nie je priestor urceny na pritomnost cestujucich pocas jazdy, a tym sa dopusta vodic porusovania svojich povinnosti, ale to je o inom..), tak ti by vlastne nemuseli platit...
Reply on: luky133 #63250:
A nedalo by sa to tak urobiť ,že nad dverami by boli čidlá ktoré by automaticky označili kartu active a pri vystúpeni by ju deaktivovali. ?
Reply on: luky133 #63249:
No nemuseli by sa nahrádzať električky to si len ja osobne myslím ale asi by to nebol dobrý nápad s tým nahrádzaním možno postupom času.
Myslel som to tak ,že lístok označiť a čipovú kartu priložiť alebo nie ako ste tu hovorili ,že je to už dnes automatické. A tie čidlá: na vnútornú teplotu by bolo v označovači a to mám tak aj v teplomery doma a vonkajšie to stojí okolo 300 Sk tak to vonku. A takýto označovač by som prijal. Lebo niekto si môže kúpiť čipovú kartu a tam dať minúty alebo niekomu stačí lístok. Viem ,že by to prerobenie bolo drahé ale pre turistov výhodné ale asi aj pre Bratislavšanov miesto električenky si predplácať minúty. Taký nejaký paušál. Napríklad každý mesiac 200 minút v nejakom paušáli trebárs MINI. ?
Reply on: Sommelier #63246:
V tomto náhodou so Sommelierom súhlasím, že nemusí ísť o blbý nápad. Rozhodne ale nie ako náhrada súčasného systému električeniek, ale ako novozavedená DOPLNKOVÁ možnosť tarifného odbavenia pre cestujúcich. Vo svete je tento systém známy pod pojmom "check in - check out". Myslím, že má potenciál pe oslovenie určitého segmentu cestujúcich. Boli by to tí, ktorí dopravu nevyužívajú tak často, aby sa im vyplatila električenka. Klasické JCL by ostali naďalej, len počet ich pou žívateľov by sa zredukoval na úplne občasných náhodných cestujúcich, ktorí nemajú BČK.
Dokonca by sa tento systém mohol s električenkou kombinovať, a to napríklad tak, že cestujúci by si kupoval povedzme štvrťročný lístok, ale zároveň mal na karte určitý "kredit" minút, ktorý by použil v prípade núdze, napr. prechod do pásma, kde električenka neplatí alebo v prípade zistenia, že električenka je po termíne.

Riziko je len v tom, že mnohé zvrhlé magistráty využívajú tento systém na to, aby po čase prehlásili električenku za niečo "zastaralé" a zrušia ju. TOTO sa by bolo jediné, čoho by som sa bál v prípade BA.
Reply on: Sommelier #63246:

preco za lekarom
1) je to financne narocne a dpb nema peniaze na ine dolezitejsie veci ako toto
2) skor by som uvital turisticku elektricenku (tyzdnovu, dvohtyzdnovu)
3) popletenie - prejdi na tvoj system v tomto momente, vela ludi by si tu CK zabudlo aktivovat, popripade deaktivovat
4) predstav si narvatu 39, 21, 83, 88 a to ako sa do nej nahrnie vela ludi a vsetci sa hrnu k oznacovacu... to iste si predstav pri vystupovani.. v sucasnosti tvoria cesujuci na cestovne listky minoritnu skupinu cestujucich a napriek tomu sa vzdy upcha cely nastup pri dverach kvoli jednemu cvikajucemu cestujucemu...
Reply on: Ike #63244:
no ako turista by som jednorázovú minútovú kartu rozhodne prijal.
Lepšie využiješ minúty - presne koľko potrebuješ,
nemusíš sa zaoberať stále nákupom lístkov,
je prenosná - pre viac osob - rodiny, firmy,
lahšie dostupná

Poskytne Ti presnejšie informácie o pohybe cestujúcich - štatistický výstup.

Ale inak je to na nič dobré, že ?
A s tým popletením - nechaj sa pretransformovať o pár storočí spať, alebo sa poraď s lekárom. ?
Reply on: Andy #63243:
A co ak by tam bola veta "oznac si CL" a podtym na pristroji (ne na obrazovke) volaky piktorgram a pod nim, "pre aktivaciu karty priloz sem" A hotovo. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.