Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: kecho #234247:
Niekedy to nie je o finančnej nàročnosti, ale skôr o prioritách. Ak sú z menších miest, nerobí ím problém dochádzať pešo napr. z Bernoláku na Kollárko, a potom áno, na rozdiel od zábavy pokladajú lístky MHD za vyhodené peniaze. Ak to budú mať zadarmo, tak sa s väčšou pravdepodobnosťou zvezú.
Reply on: birch #234245:
Z principu vacsinou vs studentom a mozno uz aj ss dnes nerobi problem prechlastat x eur za vecer, ale nekupit si listok alebo pcl je pre nich otazka prezitia.
Nieco podobne ako ked boli pred par rokmi staznosti, ze chudaci chudobni studenti nemaju kde zaparkovat.
Netusim, co je pre nich take likvidacne na 50% cene bezneho listka...
Reply on: birch #234245:
13 miliónov bol predbežný odhad, v skutočnosti to bolo okolo 30 miliónov eur. Vzhľadom na rozsah opatrenia to je naozaj málo. A to tvrdím napriek tomu, že som dlhodobo presvedčený o tom, že je správne platiť za využívanie služieb, nech je to aj 25% ceny obyčajného cestovného, ale ide o princíp.
Keďže študenti nie sú obvykle tí, ktorí sa pohybujú iba zo školy na internát a internáty navyše pre väčšinu študentov nie sú na tom istom mieste ako prednáškové miestnosti, tak študenti cestujú už teraz. Buď si kupujú električenky, alebo kombinujú jednorazové lístky s cestou na čierno.

Podľa mňa bude teda prípadné zníženie cien električeniek pre študentov znamenať iba malý nárast počtu cestujúcich v MHD, a to navyše najmä v čase prepravného sedla a večerov / víkendov, kedy je kapacita prevažne dostatočná.

V iných mestách, kde predplatný lístok neexistuje a platí sa za každú cestu, to môže byť inak, ale v Bratislave by som v prípade cestovania študentov zadarmo očakával dopad najmä na rozpočet, ale nie na naplnenosť spojov.


Inak sa teda jednoznačne prikláňam k tomu, že cestovanie nemá byť úplne zadarmo, ale iba s určitou zľavou. Len tak totiž budeme motivovať ľudí používať alternatívne formy dopravy alebo necestovať vôbec. Výnimiek nech je čo najmenej.

A úplne súhlasím s Valcom, že by sa mala vyčísliť skutočná výška zľavy (dodatočnej dotácie) - zaplatiť sa musí skutočná suma, nie to, čo niekto vypočíta s cieľom aby to vyzeralo pomerne málo (takých povedzme 13 miliónov;))
Reply on: Valec #234243:
Keby bol Sulik na financiach, tak im s takym navrhom vykruti krk. Z pozicie hospodarstva ho to asi obide a na vlade ich prehlasuju.

O efektivnejsom hospodareni v statnej sprave sa hovori uz pomaly ako o yetim - vsetci vedia, ze sa to urcite da, ale nikto sa s tym realne nestretol. 😁 Cize v realite by som sa na to efektivnejsie hospodarenie nespoliehal...
Reply on: gejza #234242:
Toto nie je len o doprave, ale aj (hlavne) o financiách.
Reply on: Valec #234241:
nevidím to optimisticky - pozri sa, kto sa usadil na ministerstve dopravy (a navyše odtiaľ po pár dňoch zdrhol aj "obyčajný" štátny tajomník)
Reply on: kecho #234239:
Tie "nové" peniaze možno získať napríklad aj efektívnejším hospodárením, že v tom máme na štátnej úrovni celkom slušné rezervy sa asi všetci zhodneme.

Ja však očakávam, že ak chce táto vláda hovoriť vždy len pravdu, tak o zavedení tohto opatrenia sa nerozhodne na programovej konferencii strany, ale bude k tomu vykonaná seriózna analýza, ktoré presne povie, koľko to bude stáť a odkiaľ na to vezmeme. Lebo zatiaľ to zmýšľaním "Ak to vo vlakoch na celom SK vyjde na 13 mil. €, tak autobusy k tomu raz toľko plus niečo v MHD" vyzerá ako celkom lacné. Hoc všetci z odboru vedia, že to tak nie je.

A možno sa popri tom aj dozvieme, že bezplatná preprava vo vlakoch nestojí len zmieňovaných 13 mil. €.
Reply on: Valec #234236:
lenze stat rovna sa danovi poplatnici, cize stale to platime my, pokial to ozaj nebudu peniaze cisto z eurofondov
cize zaplatime z odvodov dopravu zadarmo, ale komfort cestovania sa znizi, lebo sa zvysi objem psazierov "zdarma"
alebo mesto konecne posilni kapacitne?
Reply on: Valec #234236:
Len tie “nove” peniaze nevzniknu same od seba. Cize bud sa nieco planovane nebude realizovat (potom vlastne nie je dovod ich vyberat od ludi), alebo sa budu zvysovat dane/odvody.
Ono to totiz znie pekne, ked sa povie “zaplati to stat alebo pripadne (dnes moderna verzia) su to peniaze z eurofondov”, lenze toto su peniaze vzate statom od danovych poplatnikov.

Inspirovat sa zahranicim asi nebude v sucasnej vlade priechodna cesta, to je vidno v poslednych tyzdnoch. 🙂
Reply on: Joyki #234237:
A napriek tomu budú mnohí tvrdiť, ako sa parádne zmení verejná doprava, ak objednávka regionálnej dopravy pôjde z jednej dopravnej autority.
Regiojet začína kapacitne posilňovať S70. Špičkové vlaky budú zdvojené alebo poschodové. S70 ma celodenný hodinový interval.

Slovak Lines od dnes má zhustenú premávku, pridali sa mnohé ranné spoje k žel. staniciam a špičkové PRIAME spoje do Bratislavy.

A čo robí zssk? Ostatné S-ká majú dvojhodinový interval a zo dňa na deň sa vlaky postupne plnia, už sa sedí po troch v štvorkach počas špičiek, aspoň teda na S60. Nie sme ďaleko od toho, aby sa začalo opäť stáť. A zase sa budú vyhovárať na to, že to je vec vlády, opäť flexibilita nula bodov, lebo sobotňajšiu premávku majú zavedenú plošne, nie len po krajoch ci regiónoch...
Reply on: Vladimír #234228:
Keďže MHD nemá štát v kompetencii, tak to môže paradoxne priniesť nové peniaze. Totiž, ak by sa inšpirovali fungovaním v ČR, tak štát bude preplácať tie bezplatné cesty a mesto ako objednávateľ teda nebude musieť poskytovať ani tých 50 %, ale všetko štátu pekne vyúčtuje. A uvidíme, ako dlho im to vydrží (len v BA tvoria tieto zľavy 20 mil. € ročne).

Doplnené:
Nie som zástancom bezplatného cestovania (ak by niekto pochyboval)
Zdroj sumy nákladov: https://kacer.blog.sme.sk/c/384909/nic-nie-je-zadarmo-ani-zlavy-v-bratislavskej-mhd.html
Reply on: Vladimír #234228:
otazka je kto tie ucty zaplati
pri takomto rozdavani penazi, odvody neznizia a ostatnu rovnako vysoke, ak nie este vyssie
nizsie trzby budu, predpokladam, pokryvat vyssou cenou pcl, a v tom pripade presun k autam bude este vyraznejsi, pretoze clovek si 2x rozmysli, ci bude z vysokych odvodov dotovat zadarmo dopravu inym plus platit este aj vyssiu pcl a komfort cestovania sa mu znizi, a pokial siahnu na objem vykonov, tak konecna
Ďakujem za upozornenie. Obrátime sa na oficiálnu stránku. Prepáčte, moja chyba.
Reply on: Vladimír #234226:
Mne sa zdalo, že rozšírenie bezplatnej prepravy z vlakov aj na regio autobusy malo v programe oľano. Ale možno sa mi zle zdalo ...
Reply on: Vladimír #234226:
Lenze Igor je predseda vlady, cize tym padom prebera zodpovednost za tento blud, ked si to tam nechal vtlacit.
Reply on: celtic #234227:
Dobrý deň, toto je stránka fanúšikov dopravy, Vašu požiadavku prosím smerujte na Dopravný podnik Bratislava, https://dpb.sk/sk/kontakt, alebo na objednávateľa dopravy. Ak bol trolejbus plný, zašlite im fotografiu.

Zároveň sa skúste pozrieť do plánovača spojení, či Vám nebude vyhovovať prestup na linku 211, ktorá jazdí v 15-minútovom intervale.

P.S.: Formuláciou "Vy ste sa zrazili s koňom" sa (pevne verím) požiadavky v zdravotníctve neriešia, tak ich tak prosím neriešte ani na internetovom fóre.
Reply on: celtic #234227:
Pravdu sice mas,ale pises na zle forum. Tento web nema s linkou 209 nic spolocne. Len su tu CP tejto linky. Prevadzkovatel linky je DPB, objednavatel mesto BA.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.