S60 ráno je už poriadne plná, objavujú sa prvé sťažnosti na nedostatočnú kapacitu práve na tejto trati, a ZSSK čo? Odpoveď na FB: aj MHD a regiobusy sú obmedzené a obmedzenie rozsahu dopravy majú nariadené, nemôžu si robiť trhací kalendár z toho... akurát, že MHD BA funguje v prázdninovom, a nie v sobotňajšom režime, takisto Slovak Lines má desiatky popridávaných spojov a takisto posily, lebo sobotňajší grafikon nepostačuje.
Presne som vedel, čo bude s vlakmi = nič. Oni by boli schopní aj rok fungovať v sobotňajšom režime, a potom nariekať, že nemajú tržby. A ľudia sa pomaly budú tlačiť v súpravách (podľa mojich vedomostí v 600-kových rýchlikoch sú už opäť tlačenky, lebo vypravujú len 6 alebo 7 vozňov.
V #234348 som čerpal z výkazu ziskov a strát, kde sú všetky tržby z cestovného. V #234352 som už čerpal len z tržieb z cestovného v pásmach P+O, keďže tieto sú zrejme tie, ktoré použil p. Lokaj v danom článku (tam je aj % rozdelenie).
Keď budú ľudia sedieť v aute pol hodinu v zápche, a nebudú pribúdať stovky prípadov vírusu denne, tak si podľa mňa veľmi rýchlo spomenú na verejnú dopravu...
Už som to našiel. 1,8 mld. sú tržby za jednorazové, a tie sú skutočne 43 (nie 42) % z tržieb z cestovného.
No každopádne takéto porovnanie je hlúposť, lebo výpadky, ak budú, budú aj (a možno najmä) v predplatnom, keďže skôr očakávam, že viac ako turisti cestujú domáci a tí z dôvodu obáv budú MHD využívať skôr sporadicky ako pravidelne.
By ma zaujímalo, v ktorej časti výročnej správy našiel podklady pre tvrdenie "Ilustrovat to můžeme na hospodaření Dopravního podniku hl.m. Prahy (DPP), pro který představuje jednotlivé jízdné 42 % celkových tržeb, což podle výroční zprávy v roce 2018 bylo 1,8 miliardy Kč."
Lebo ak si ju pozriem, tržby z cestovného sú 4,4 mld. Kč, "dotácia" 14,3 mld. Kč a celkové tržby 19,3 mld. Kč... tak neviem čo mám s čím vydeliť, aby som sa dostal na 42 % a už vôbec nie, odkiaľ je číslo 1,8 mld. Kč.
Tak či tak to tak skončí, v tejto situácii reálne iná možnosť neexistuje, buď nebude ani na slanú vodu len v niektorých mestách Slovenska alebo v celej krajine. Neviem si predstaviť žiadnu inú možnosť, keďže momentálne nefunguje žiadna časť ekonomiky.
Na porovnanie. 7-dňový lístok vyjde na 10,40 €, za 8 mesiacov rátajme 8*4*10,40 = 332,80 €. Ak si kúpiš 365-dňový, tak si zaplatíš len 264,20 čiže už si ušetril 69 €. A ešte môžeš 4 mesiace jazdiť bezplatne.
Inak, len tak zo zvedavosti... koľkokrát za život nastane také obdobie, kedy budeš neplánovane vracať ročný PCL?
Samozrejme,
aj ja mám ročnú električenku a teraz, keď je doprava redukovaná, cesty voľné a najmä z bezpečnostných dôvodov (aby som sa nenakazil) jazdím autom. Ale, že by som žiadal o vrátenie alikvótnej časti električenky, mi ani nenapadlo a ani to robiť nebudem. Práve tá zľava na 3-mesačnú či ročnú električenku je preto, že DP mi poskytne výhodnú tarifu, ale za cenu toho, že sa zaviažem na dlhšiu dobu tak, ako píše Viko. To je logika množstevných zliav i zliav pri dlhšom upísaní sa (viď napr. mobilní operátori). Žiadať vrátenie, keď to teraz nemôžem využiť, mi nepripadá logické (zlomím si nohu a čo?). Buď nechcem riskovať prepadnutie, tak si kúpim PCL na mesiac, ale drahší, alebo to risknem a kúpim si to na rok. V tom je potom to riziko, ale o tom predsa viem vopred, že nemôžem zaručiť (lebo to vie len Pán Boh), či to využijem alebo nie.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Joyki
Presne som vedel, čo bude s vlakmi = nič. Oni by boli schopní aj rok fungovať v sobotňajšom režime, a potom nariekať, že nemajú tržby. A ľudia sa pomaly budú tlačiť v súpravách (podľa mojich vedomostí v 600-kových rýchlikoch sú už opäť tlačenky, lebo vypravujú len 6 alebo 7 vozňov.