Reakcia na: ufo #6634:
Myslím si, že najlepšie by bolo zakúpiť kĺbové nízkopodlažné vozidlá, veď na Košickej vo vozovni je ešte miesta dosť vedľa odstavených kĺbových Karos, ktoré už ani nevedia ako vyzerá mesto.
S vlečkou do automobilky KIA sa uvažovalo hneď od začiatku výstavby závodu ako aj s prístupovou komunikáciou. Oneskorenie výstavby bolo spôsobené okrem iného aj nevykúpením pozemkov pod infraštruktúru. Ak bude predpokladaná výroba 200 až 300 tis automobilov ročne, k tomu však musíme pripočítať nielen finálny výrobok, ale aj logistiku, tak preprava bude veľmi zaujímavá. Teraz má veľkú šancu aj Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a. s., ale nemôže čakať so založenými rukami ako jej sestra Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. Tá by chcela voziť cestujúcich do automobilky, ale je nepripravená a s argumentmi typu chceli by sme, malo by sa, Kia s nami nedebatuje a podobne, to ďaleko nedotiahne. SAD-ka a DPMŽ, s.r.o. konajú a hoci sme si to na diskusnom fóre predstavovali s dopravou hlavne cez ZSSK, tak týmto dvom prajem, nech si zarobia.
Jozef
My sme tu diskutovali na základe informácií z masmédií. Ja si veľmi dobre spomínam ako zo Železničnej spoločnosti, a.s. rozprávali ako budú zabezpečovať dopravu. Boli tam spomínané aj vlaky z Rajca do Varína. O vybudovaní novej zastávky na hlavnej železničnej trati sa vôbec neuvažovalo, hoci sme tu o tom disktovali. Bolo niekoľko návrhov na vybudovanie novej železničnej vlečky, ale vybral sa nie najvhodný variant. Uvažovalo sa aj o doprave zamestnancov po vlečke, ale nikto projektantovi nezadal, aby tam bola zapracovaná zastávka a ani sa neopýtal vlastníka závodu či by mohli zachádzať vlaky do areálu. Teoreticky by mohli súpravy končiť aj pred závodom a vracať sa naspäť do Žiliny. Pretože je závod rozsiahlý, tak by tam mohli byť aj dve zastávky. Zaústenie vlečky je plánované, mimoúrovňovo ponad novú komunikáciu na okraji závodui Kia Motors Slovakia a hneď vedľa závodu Hyundai Slovakia. Medzi oboma závodmi vedie aj prepojovacia komunikácia z jestvujúcej cesty v Nededzi na novú komunikáciu. Nová komunikácia v rámci úspor má byť už len obyčajný dvojpruh, na odbočovanie rozšírená o tretí pruh, a preto nevidím ohrozenie zamestnancov prechodom cez cestu.. V minulosti som spomínal, že ešte poslúžia staršie Karosy DPMŽ, s.r.o. na prepravu zamestnancov do automobilky a pravdepodobne to tak aj bude.