Reakcia na: Miro #6235:
Mne by sa ziadalo pridat tam nizsiu pokutu pre toho, kto je povinny svoj narok na zlavu preukazovat preukazom/CK. Ano, viem, ze Juraj asi napise, ze ak cestujuci chce vyuzivat zlavu, tak je povinny pritom plnit urcite povinnosti, co je v poriadku, ale predsa, clovek je tvor zabudlivy a niekedy sa moze stat, ze si cipovku zabudne (tiez sa mi uz stalo, ze az vo vozidle som s hrozou zistil, ze cipovu kartu som nechal v inej bunde a pod., cestoval som na zlavneny papierovy listok). Za toto by som povazoval rozumnu pokutu 100-200 Sk, aby to malo nejaky motivacny efekt a nezneuzivalo sa to.
Jakub
Prave som si listoval forum a vidim, ze 16.9. si zacal podrobne rozoberat vyhody a nevyhody jednotlivych tarif. Ako som uz napisal, velmi som to ocenil, lebo to davalo komplexnejsi pohlad na vec. Lenze potom uprostred prestal s tym, ze uz musis ist a doteraz pokracovanie nebolo. Ja chapem, ze mas casu menej ako malo, ale bolo by dobre, keby si v tom seriali pokracoval a na zaver zhodnotil pozitiva Zilinou vybraneho tarifneho systemu a odovodnil jeho vyber. Pretoze dovtedy asi bude diskusia stylom "ja o koze, ty o voze" a ja sa rad necham poucit (nemyslim to ironicky). Z casovych dovodov (i ked asi na uroven komplexnosti) by na zaciatok stacilo porovnanie presovsko-bratislavskeho systemu a zilinskeho, co by zrejme vacsinu diskutujucich uspokojilo.
Ja nechcem za kazdu cenu zaviest presovsky system. Pokial sa zargumentuje, ze na tom mesto len straca, likviduje to mestsku dopravu, zaznamenava sa pokles poctu cestujucich a ani v Ziline by to neprinieslo zelany efekt, potom v poriadku. Ale uznaj, ze cestujucu verejnost zaujima, preco to niekde funguje a u nas nie a pokial k tej teme nedostane vysvetlenie, tak sa potom uchyluje k roznym spekulaciam. ?